2017-07-05, 17:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av rotesau
Man blir ju gott nyfiken på mer exakt vad Jan Friberg nu pysslat med här. Samt varför han ligger lågt just nu...

Edit
Ursäkta, men detta var ju helt djävla bananas att ta in, och man undrar hur förhören har gått till egentligen

Behöver man inte duscha annars? Hur ofta duschar Nina?
Advokater och Fhl 1 säger nej. Fhl 2 säger Mm
Satt han närmast Nina
Senast redigerad av Darrar 2017-07-05 kl. 17:59.
Citera
2017-07-05, 17:57
Medlem
anothes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av micro113
Det är svårt att bestämma sig för vad som är mest skrämmande.
Att denna polis trakasserar älskarens svärdotter eller det faktum att en förvirrad höna som inte ens nästan kan uttrycka sig i skrift lyckats bli polis.
Vadå? positiv särbehandling, aldrig hört talas om det ? Det är ett regnbågsamhälle vi lever i.
Citera
2017-07-05, 18:28
Medlem
Citat:
Man blir ju gott nyfiken på mer exakt vad Jan Friberg nu pysslat med här. Samt varför han ligger lågt just nu...
Han är en osäker skitstövel som låter omgivningen lida för att han är en syltrygg. Om han kunde valt käring och stå för det så hade man ju ändå kunnat ha någon sorts respekt för honom. Min analys hinner inte bli djupare än så då hans griserier bleknar i strålglansen från huvudrollsinnehavaren Nina.

Vilket jävla psycho. Det är inte svårt att förstå Sabinas ångest när man läser de sms hon fått. Der är väl lätt hänt att man skrockar lite och raljerar över den beväpnade kaninkokerskan och hennes virriga meddelanden men när Sabina beskriver hur familjens mående och vardag påverkats så är det inte lika kul längre.

Utefter mina självupplevda erfarenheter av kränkta galningar så ser de konspirationer överallt. Min gissning är att det är därför stackars S med familj öht blev utsatt. I Ninas överhettade strokehjärna är S om inte arkitekten till sabotaget mot det fina N och J hade så åtminstone en ivrig påhejare till elaka E som bara är dum och hårig och missunnsam.
Riktigt WT alltså till skillnad från den självutnämnde "överklasskonkubinen" som minsann avlats fram av en rektor samt ett datasnille på fin adress. Att någon bara vågar ifrågasätta henne.
Citera
2017-07-05, 18:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av micro113
Det är svårt att bestämma sig för vad som är mest skrämmande.
Att denna polis trakasserar älskarens svärdotter eller det faktum att en förvirrad höna som inte ens nästan kan uttrycka sig i skrift lyckats bli polis.

Håller med, jag tycker synd om svärdottern och barnen som inte ska kunna lita på en polis eftersom Nina har en polisbricka. När jag läste det så blev jag rätt beklämmd
Citera
2017-07-05, 18:40
Medlem
anothes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Darrar
Håller med, jag tycker synd om svärdottern och barnen som inte ska kunna lita på en polis eftersom Nina har en polisbricka. När jag läste det så blev jag rätt beklämmd
Å andra sidan, den som litar på en polis har vuxit upp i en bubbla
Citera
2017-07-05, 18:43
Medlem
Citat:
Det tar ju onekligen oron till en helt ny nivå. Om random knäppgök hotar och bråkar så är det väl lättare att skaka av sig men i det här fallet är det någon som bara ska fungera normalt. Nina gör bevisligen inte det och har gått långt över den gräns man förväntar sig av en lekman. Lägger man till att hon dessutom har vapen, polislegitimation och möjligheter genom polisyrket som jag inte ens kan föreställa mig att hitta på jävelskap med så förstår man att nattsömnen påverkas negativt.

Stort tack för tråden och material btw, det kan vara givande med stora öron i tingsrättens korridorer...
Citera
2017-07-05, 18:45
Medlem
Citat:
Lyckas hon hålla sig borta från rättegången så kommer hon klara sig. Hon undvek att gå på förhandlingen sist.
Men inte fan...?

De får väl anhålla subban och släpa in henne.
Citera
2017-07-05, 18:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Livsmissbrukare
Han är en osäker skitstövel som låter omgivningen lida för att han är en syltrygg. Om han kunde valt käring och stå för det så hade man ju ändå kunnat ha någon sorts respekt för honom. Min analys hinner inte bli djupare än så då hans griserier bleknar i strålglansen från huvudrollsinnehavaren Nina.

Vilket jävla psycho. Det är inte svårt att förstå Sabinas ångest när man läser de sms hon fått. Der är väl lätt hänt att man skrockar lite och raljerar över den beväpnade kaninkokerskan och hennes virriga meddelanden men när Sabina beskriver hur familjens mående och vardag påverkats så är det inte lika kul längre.

Utefter mina självupplevda erfarenheter av kränkta galningar så ser de konspirationer överallt. Min gissning är att det är därför stackars S med familj öht blev utsatt. I Ninas överhettade strokehjärna är S om inte arkitekten till sabotaget mot det fina N och J hade så åtminstone en ivrig påhejare till elaka E som bara är dum och hårig och missunnsam.
Riktigt WT alltså till skillnad från den självutnämnde "överklasskonkubinen" som minsann avlats fram av en rektor samt ett datasnille på fin adress. Att någon bara vågar ifrågasätta henne.

Väldigt bra analys, tråkigt att de inte ställde mer frågor till Friberg. Väldigt tunnt förhör, är det för att han är polis?
Citera
2017-07-05, 19:00
Medlem
rotesaus avatar
Citat:
Väldigt bra analys, tråkigt att de inte ställde mer frågor till Friberg. Väldigt tunnt förhör, är det för att han är polis?

Min uppfattning är att det saknas rejäla bitar i fupen. Eller saknas, man har valt att slaska eller ännu värre - kört informella samtal med Friberg.
Även samtalslistorna mellan Nina & Sabina - saknas otroliga mängder.
Något stinker illa om det här.
Citera
2017-07-05, 19:24
Medlem
Citat:
Min uppfattning är att det saknas rejäla bitar i fupen. Eller saknas, man har valt att slaska eller ännu värre - kört informella samtal med Friberg.
Även samtalslistorna mellan Nina & Sabina - saknas otroliga mängder.
Något stinker illa om det här.

Det går nog inte att få ut något från slasken. Jag "busringde" 11414 och frågade efter Friberg och han arbetar på sekretessprövningen inom polisen. Begär man ut handlingar så är det han som ska bedöma om en handling kan lämnas ut eller inte. Han har arbetat där sedan ett halvår tillbaka.
Citera
2017-07-05, 19:26
Medlem
Zaedrewss avatar
Citat:
Sådant är alltid förfarandet om polis-anställd går till åtal som brottsmisstänkt.
Det ska dock poängteras att det handlar om en ren standardformulering i det där yttrandet, alltid sammansatt av föredragande.
Samt det är inte Dan som yttrar sig i sin egenskap av rikspolischef, utan det är ett yttrande från den gren inom myndigheten som utövar personalansvar.

Sedan ska det granskas ytterligare.
Citat:
PAN:s yttrande är inte bindande utan kan ändras. Det har hänt förut då polismän har hamnat i farozonen för att avskedas på grund av fällande dom. Ulf Berg, Rikspolisstyrelsens chefsjurist och ledamot i PAN, säger till TT att PAN i sina yttranden oftast bara har tillgång till förundersökningsprotokoll. När dom faller tillkommer inte sällan nya uppgifter. De kan vara betydelsefulla när PAN sedan tar ställning till polisens fortsatta öde.
https://www.hd.se/2013-12-05/polis-atalas-for-misshandel-av-sambo

Ringa misshandel av hustrun - fick jobba kvar.
http://www.lt.se/stockholm/sodertalje/polis-domd-for-sambomisshandel-efter-julskinksbrak

Ofredande och ringa misshandel - fick jobba kvar.
http://www.gd.se/blaljus/brott/polis-doms-for-misshandel-pa-harrys-i-gavle

Vållande till annans död och vållande till kroppsskada - fick jobba kvar.
http://www.aftonbladet.se/nyheter/article24219920.ab

Citat:
Flera poliser döms varje år för brott som till exempel misshandel och rattfylla. Men i fler än nio av tio fall får poliserna behålla jobbet.
https://nyheter24.se/nyheter/brott-straff/726759-41-poliser-har-sparkats-pa-atta-ar

Just här när man läser yttrandet så förefaller det som det är lite osäkert och man vill gardera sig (skyller på tidsbrist). Inte lika givet som om det blir fällande dom för misshandel eller inte. Olaga förföljelse verkar vara lite snårigt där nu det skiljer sig rejält i straffskalan. Ungefär häften av de som fälls för olaga förföljelse får fängelse så förmodligen kommer väl detta att spela in här om denna kvinna får behålla jobbet eller inte.
https://www.bra.se/download/18.5e2a4a6b14ab166759921b/1421222522149/2015_2_Olaga+f%C3%B6rf%C3%B6ljelse.pdf

När man läser från BRÅ angående just detta brottet är det nu ofta att det gäller att ett kontaktförbud varit på plats för att rätten ska döma personen. Här verkar det ju lite oklart om kontaktförbud har rått eller inte och om nu kontakt tagits också efter detta. Från FUP så verkar det som ansökan gjorts med att detta inte gick igenom. Det talar väl för att kvinnan nu antingen frias eller får en ganska mild dom då.
Citat:
Ansökan om kontaktförbud gentemot misstänkt och besluten i ärendet som var att inte meddela kontaktförbud redovisas inte i protokollet.
Citera
2017-07-05, 19:40
Medlem
anothes avatar
Citat:
Det är för att de känner varandra från bakom disken. Trodde du Sverige var fritt från korrumption ?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in