Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2017-07-04, 13:42
  #1
Medlem
I perioder har jag haft sanndrömmar. Den första perioden var för ganska många år sen och då hade jag väldigt många sanndrömmar, det jag drömde om blev verklighet oftast dagen efter/ veckan efter. Ett par gånger inföll det efter någon månad. Andra perioden var för några år sen bara, inte lika intensivt alls men under en längre tidsperiod. Sen inträffade det oftast ganska långt senare, nästan ett halvår senare i ett fall. Både negativa å mycket positiva händelser har det gällt. Fler som upplevt detta?
Citera
2017-07-04, 13:47
  #2
Medlem
Trollfeeders avatar
Ja, det har hänt mig.
Citera
2017-07-04, 14:33
  #3
Medlem
Krickerts avatar
Jag har upplevt det flera gånger.
Citera
2017-07-04, 18:31
  #4
Medlem
Har drömt sanndrömmar ett par , tre gånger .Drömde senast att en mycket kär person skulle dö (en person som jag inte träffat på över ett år) denne var död två veckor senare .
Citera
2017-07-04, 20:58
  #5
Medlem
Drömde en mardröm där jag fann min dåvarande fru i säng med min bäste vän.
Något år senare hände det på riktigt, exakt som i drömmen, samma plats, samma reaktioner.
Blev förstås chockad o knäckt, men lika chockad över att jag redan sett det exakt så i drömmen?
Citera
2019-10-31, 01:21
  #6
Medlem
Grollarens avatar
Jag har för en vecka sedan haft i fyra nätter efter varandra drömt om Sveriges framtid. Vad som komma skall. Första natten hur det börjar. Andra natten hur det fortsätter. Tredje natten också fortsättning. Fjärde natten hur jag flyr.
Drömmarna var alltså i fyra nätter i sträck alla fyra i perfekt tidsföljd. Väldigt precisa med platser och människor.
Jag kan säga att det skrämde mig rejält. Egentligen vet jag ju att det bara är drömmar, förmodligen ett resultat av stress och för mycket läsande på Flashback.
Det har dock aldrig hänt mig förut, och om någon annan har råkat ut för denna typ av drömmar, berätta gärna, berätta gärna också att det aldrig hände på riktigt. Så jag kan glömma bort eländet. Kanske det finns en psykolog härinne som kan förklara hur stress utlöser det här?
Jag hoppas att jag inte har blivit knäpp på riktigt.

Tack för uppmärksamheten
Citera
2019-10-31, 01:49
  #7
Medlem
zajjahs avatar
Ta bort. Var fel.
Citera
2019-12-10, 15:23
  #8
Medlem
Polispotatiss avatar
Hände mig flertal gånger till och från i några månaders tid. Ganska läskigt faktiskt och man blir att ifrågasätta verkligheten, eftersom det känns som om det inte ska vara möjligt. Trodde jag hade blivit "synsk" eller något, men har inte haft det på ett år nu.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback