2017-07-03, 18:56
Medlem
Bronixs avatar
Läste om familjen Kurtic på Eposten länk http://mobil.eposten.se/nyheter/utvisa-inte-familjen-kutic-unt4695410.aspx

Vad tycker ni om att familjen som vad jag förstår är Bosnier serber. De har tydligen flytt från Bosnien till Vojvodina (del av Serbien) under kriget för att de kände sig förföljda och hotade. Just detta folkslag i Bosnien som till exempel i Srebrenica gjorde de värsta etniska rensningarna i Europa under modern tid.Deras ledare Ratko Mladic sitter i Haag.

Migrationsverket har beslutat att utvisa dem till Serbien där det varken är krig eller några förföljelser av Serber.Vad tycker ni borde de utvisas eller ej?
Citera
2017-07-03, 19:02
Medlem
Trollfeeders avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bronix
Läste om familjen Kurtic på Eposten länk http://mobil.eposten.se/nyheter/utvisa-inte-familjen-kutic-unt4695410.aspx

Vad tycker ni om att familjen som vad jag förstår är Bosnier serber. De har tydligen flytt från Bosnien till Vojvodina (del av Serbien) under kriget för att de kände sig förföljda och hotade. Just detta folkslag i Bosnien som till exempel i Srebrenica gjorde de värsta etniska rensningarna i Europa under modern tid.Deras ledare Ratko Mladic sitter i Haag.

Migrationsverket har beslutat att utvisa dem till Serbien där det varken är krig eller några förföljelser av Serber.Vad tycker ni borde de utvisas eller ej?

Det här är så sjukt destruktivt. Varför slänga ut någon som bidrar till samhället och dessutom har ett kompetenstungt jobb? Så dumt...
Citera
2017-07-03, 19:15
Medlem
Bronixs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av thirdInch
De måste få stanna. Vi kommer att behöva deras know how i hur man handskas med muslimer!

Muslimer i tex Bosnien vad jag har hört dricker har inte slöjor på kvinnorna och kallas av arabvärlden för "falska muslimer". Jag tror om muslimer i mellanötern tex betedde sig på det viset hade det sett annorlunda ut i världen.Det är ungefär som här i Sverige ingen bryr sig om kyrkan på så sätt alltså protestantiskt.Om ni läser på lite om den bosniska kyrkan och bogomiler länk: https://sv.m.wikipedia.org/wiki/Bosniska_kyrkan så kanske du förstår vad jag menar. Muslimerna på balkan är såkallade "moderna" muslimer.
Citera
2017-07-03, 19:26
Medlem
Bronixs avatar
Vad jag har förstått får man inte ha sex med minderåriga i Bosnien länk : https://sv.m.wikipedia.org/wiki/Sexuell_myndighetsålder .
Citera
2017-07-03, 19:29
Medlem
ImMcGyverLOLs avatar
Klart de skall ut, de har inget i Sverige att göra. De och resten av juggarna och turkarna och ziggesmutsen och kurderna och chilenarna och MENA och afrikanerna. Ut med dem, varenda en.
Citera
2017-07-03, 19:36
Medlem
Bronixs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ImMcGyverLOL
Klart de skall ut, de har inget i Sverige att göra. De och resten av juggarna och turkarna och ziggesmutsen och kurderna och chilenarna och MENA och afrikanerna. Ut med dem, varenda en.

Ja det kan man tycka , men jag anser inte att familjen Kurtic har någon anledning att stanna i Sverige då de inte är förfölja i Serbien dit dom ska utvisas?För i mitt tycke är de mer lyckosökare här i Sverige där dom tar svenska folkets arbeten , skolplatser samt boende i denna bostadskris. CNC operatörer finns garanterat i Serbien dit dom ska.
Citera
2017-07-03, 19:59
Medlem
arboratoruss avatar
Citat:
Orsaken var att han på sitt första jobb hade "sämre försäkringsskydd än vad som följer av kollektivavtalet eller praxis inom branschen". Att Vedran själv betalade in vissa försäkringar, som han trodde var tillräckliga, räcker inte.

När infördes att de anställda själva ska betala försäkringar på jobbet? Vilket parti driver frågan att arbetsgivarna ska betala detta?
Citera
2017-07-03, 21:48
Medlem
Bronixs avatar
Så som jag tolkar det har arbetsgivaren inte betalat in tillräckliga belopp för att försäkra och därmed har man som arbetsgivare/tagare tänkt ähh skitsamma inget kommer ändå att hända det är lugnt.Nr 1 är ju om du som nyanländ till Sverige ska vara ärlig mot staten eller myndigheter så att säga. Fifflar du redan nu i början ses du som opålitlig och därmed inte förtjänar att uppehålla dig i landet, och ska därför utvisas till ditt hemland.Du har uppvisat bristande pålitlighet samt att du inte är förfölj i ditt hemland Serbien där du kan fortsätta att vara opålitlig och fiffla myndigheter och försäkringsbolag.Detta sparar resurser i Sverige.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in