• 1
  • 2
2017-07-03, 17:54
Medlem
Universells avatar
GM:Hassan Haydari, 19991066-8772, Medborgare i Afghanistan
Påföljd: Sluten ungdomsvård 6 månader, utvisning i 5 år

Domen:

https://minfil.org/Zf48Seb5b9/Falu_T...2017-06-30.pdf

Citat:
Hassan Haydari är tidigare ostraffad och har sökt asyl i
Sverige som s.k. ensamkommande flyktingbarn. Han har nu gjort sig skyldig till ett
fall av våldtäkt mot barn, tre fall av sexuellt övergrepp mot barn samt även en ringa
misshandel. Sexualbrotten har inneburit en påtaglig kränkning av målsägandens
integritet och har enligt tingsrättens bedömning ett samlat straffvärde som inte
underskrider tre år. Eftersom brotten begåtts när Hassan Haydari varit 16 år
gammal, uppgår straffmätningsvärdet till nio månaders fängelse

Citat:
Enligt målsäganden hade hon Hassan Haydari sex med
varandra på de sätt åklagaren påstått i åtalet. Hon har beskrivit hur att hon hade
mens vid ett av tillfällena, samt en menskopp i sin slida, varför samlaget gjorde ont.
Hon har även lämnat detaljer om hur de två hade analsex med varandra, att detta
orsakade henne smärta samt hur hon då tvingades uppsöka toaletten för att fly från
Hassan Haydari, som inte ville respektera hennes nej. Hon har slutligen även
berättat att Hassan Haydari vid ett tillfälle tilltvingade sig vaginalt samlag med
henne genom att hålla i henne i armarna, vilket gjorde ont och medförde blåmärken
på armarna.

Är det inte dags snart att de inför "riktig sexualundervisning" i Sverige? Det har ju pratats om det på sistone
Vad tycker ni andra om det här efter att ni har läst domen? Jag hittade ingen nyhetsartikel om det här btw
Senast redigerad av Universell 2017-07-03 kl. 18:01.
Citera
2017-07-03, 17:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Universell
GM:Hassan Haydari, 19991066-8772, Medborgare i Afghanistan
Påföljd: Sluten ungdomsvård 6 månader, utvisning i 5 år

Domen:

https://minfil.org/Zf48Seb5b9/Falu_T...2017-06-30.pdf

Är det inte dags snart att de inför "riktig sexualundervisning" i Sverige? Det har ju pratats om det på sistone
Vad tycker ni andra om det här efter att ni har läst domen? Jag hittade ingen nyhetsartikel om det här btw

muslimen Stefan Löfvén kan ju ta in ett par av dem och ta sitt ansvar. det är han som bjudit in dem. undrar vad kroknäsan hade sagt m en vit hade satt på hans morsa.
Citera
2017-07-03, 19:07
Medlem
Så länge tjejerna umgås med dessa apor så fortsätter det. Inte mycket att bry sig om.
Citera
2017-07-03, 19:15
Medlem
vadå i fem år? så han får komma tillbaka efter det eller
Citera
2017-07-03, 19:28
Medlem
Europes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mnish
vadå i fem år? så han får komma tillbaka efter det eller

Jupp, då är det fritt fram att komma hit och våldta med myndigheternas vetskap. Dock brukar många av dem slinka in betydligt tidigare, samt en del av dem använder sig av en annan identitet, då svenskarna tycker att det är okej.
Citera
2017-07-03, 19:37
Medlem
Gubbmagens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av thirdInch
Så länge tjejerna umgås med dessa apor så fortsätter det. Inte mycket att bry sig om.
Jag börjar känna likadant mer och mer. Hon umgicks med honom frivilligt flera gånger men borde vetat bättre vilket gör att man (jag) rycker mer eller mindre bara på axlarna, om ens det numer.

Det är tråkigt det som hänt, men hon har frivillgt givit sig in i leken med Afghan-hanen. Därmed inte sagt att det är rätt åt henne, men hon verkar ha missat att man även har ett eget ansvar och att man ibland mer eller mindre får skylla sig själv. Hade hon tagit ansvar för sig själv från början hade hon inte umgåtts med Afghaner och liknande invasiva arter där det uppkomna problemet som ledde till domen är välkänt.

Typ, har du kokat potatis och tar bort kastullen är det ingen bra idé att lägga handflatan på spisplattan. Gör du det är det synd om dig, men du får skylla dig själv efterssom du visste att plattan var varm.
Citera
2017-07-03, 19:51
Medlem
Varför ungdomsvård när han kan utvisas på en gång?

Edit: 19991066-8772 när fick vi 66 dagar i Oktober?
Senast redigerad av Syclone71 2017-07-03 kl. 19:55.
Citera
2017-07-03, 20:17
Medlem
anothes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Syclone71
Varför ungdomsvård när han kan utvisas på en gång?

Edit: 19991066-8772 när fick vi 66 dagar i Oktober?
Det är inget personnummer utan ett samordningsnummer
Citera
2017-07-03, 20:17
Medlem
Tjoflos avatar
Flickans föräldrar måste vara stolta över att ha uppfostrat en duktig flicka som umgås med dessa Kpop apor.
Citera
2017-07-03, 20:18
Medlem
Utflyttads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gubbmagen
Jag börjar känna likadant mer och mer. Hon umgicks med honom frivilligt flera gånger men borde vetat bättre vilket gör att man (jag) rycker mer eller mindre bara på axlarna, om ens det numer.

Det är tråkigt det som hänt, men hon har frivillgt givit sig in i leken med Afghan-hanen. Därmed inte sagt att det är rätt åt henne, men hon verkar ha missat att man även har ett eget ansvar och att man ibland mer eller mindre får skylla sig själv. Hade hon tagit ansvar för sig själv från början hade hon inte umgåtts med Afghaner och liknande invasiva arter där det uppkomna problemet som ledde till domen är välkänt.

Typ, har du kokat potatis och tar bort kastullen är det ingen bra idé att lägga handflatan på spisplattan. Gör du det är det synd om dig, men du får skylla dig själv efterssom du visste att plattan var varm.
Vad som är trist är att så unga (i det här fallet) tjejer synes agera helt utan föräldrapåverkan. Väldigt unga människor som har förråtts av föräldrarnas generation.
Detsamma gäller skolan, en institution som helt har förrått de unga. Moral och sunt förnuft förs inte vidare till de yngre som synes lämnas vind för våg.

Jag tycker fortfarande synd om tjejen eftersom hon är ett offer för en samhällsutveckling som hon själv inte kan skyllas för.
Citera
2017-07-03, 20:22
Medlem
gurkmajjas avatar
Vad jag tycker är att vi ska skrota tidsbegränsade utvisningar och införa fleråriga fängelsestraff för brott mot inreseförbud.
Citera
2017-07-03, 20:30
Medlem
FruStormuftis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Europe
Jupp, då är det fritt fram att komma hit och våldta med myndigheternas vetskap. Dock brukar många av dem slinka in betydligt tidigare, samt en del av dem använder sig av en annan identitet, då svenskarna tycker att det är okej.

Håller med om att 5 år "hej då och sen refugees welcome" ger en helt fel signal.
De ändrar inte sina värderingar eller beteenden när de varit i andra våldtäktsländer under en slags inkubationstid.
Så de återvänder hit, vi ger dem fina bostadsrätter att lata sig i, de får dyr mat (grönsaker, frukt och nötkött som våra äldre inte får)
Lagstiftningen gynnar ingen jag känner, och jag finner det skrämmande hur regeringen kan göda och prioritera alla andra länders flyktingar.
Det är sjuk orättvisa på högsta nivå.
Ut med regeringen.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här