• 1
  • 2
2017-07-18, 05:32
Moderator
Arne.Ankas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BigIvar
Dra pluggen, jacka kannan och dreva ett par kugg. Stllbart r inte heller fel.
Det br gras frsiktigt, matcha portarna i cylindern och lmna minst 1mm material mot versta kolvringen.
Citera
2017-07-18, 17:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Arne.Anka
Det br gras frsiktigt, matcha portarna i cylindern och lmna minst 1mm material mot versta kolvringen.

Spnnande, att jacka kolven gr att soppan kommer in snabbare. Jag har trimmat gamla saker som Zundapp, Sachs och Push , jackat drevat, portat osv... Det finns inte en chans en kolv kan fungera med dina mtt om det inte r en slidmotor.

Eller, s lr jag mig ngot nytt
Citera
2017-07-18, 17:52
Moderator
Arne.Ankas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av stekoz888
Spnnande, att jacka kolven gr att soppan kommer in snabbare. Jag har trimmat gamla saker som Zundapp, Sachs och Push , jackat drevat, portat osv... Det finns inte en chans en kolv kan fungera med dina mtt om det inte r en slidmotor.

Eller, s lr jag mig ngot nytt
Att trimma zndapp sachs och puch r inte samma sak som att trimma en modern motor, dom motorerna har kolvstyrt insug medans dagens motorer oftast har reedventil och det pverkar ven kolvens utformning, det man kan gra r att jacka kolven ovanfr kolvringarna s portarna i cylindern ppnas tidigare och stngs senare, kan ge 5-9km/h p en i vrigt gatlaglig 50tals moped och funkar ven p moderna motorer.

http://www.raketsport.com/forum/down...98af98ec5e5316
Citera
2017-07-26, 07:53
Medlem
Tror faktiskt att kisbee har v-bricka. Den sitter fast med 3 skruvar bakom variatorn. blindrr vid krken och en strypning vid luftfiltret borde vara allt
Citera
2017-08-12, 14:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av samili
Tror faktiskt att kisbee har v-bricka. Den sitter fast med 3 skruvar bakom variatorn. blindrr vid krken och en strypning vid luftfiltret borde vara allt

r det bara att ta bort v-brickan? Eller vad ska gras med blindrret o de? r inte jttekunnig
Citera
2017-08-28, 01:42
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av superwomannn
Jag har en Peugeot kisbee rsmodell 14, rtt segt att ka i 50 s vill trimma. Har kollat bde efter v-ring och ngon "skruv" ish under "sadeln", men inget av de fanns. Finns det ngot annat stt att trimma? Ngon som vet ngot som skert funkar? Tack p frhand

dra pluggen ur rret och klippa rosa kabeln
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in