2017-07-02, 14:39
Medlem
Axis.bold.as.loves avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Darrar
Vet ej, polisen har identifierat den mördade men det är sekretess.
Polisen brukar väl i och för sig aldrig säga namnet på en mördad rakt ut i tidigt skede av en mordutredning.

Polisen vill inte säga hur han blivit mördad. Kan man gissa att det är ett gangstermord medelst skjutvapen?
Citat:
– På vilket sätt personen berövats livet vill vi inte kommentera, men avspärrningarna har hävts och teknisk undersökning har gjorts, säger Anna Westberg, på Stockholmspolisen.
https://www.svt.se/nyheter/lokalt/st...ad-i-stockholm
Citera
2017-07-02, 14:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Axis.bold.as.love
Polisen brukar väl i och för sig aldrig säga namnet på en mördad rakt ut i tidigt skede av en mordutredning.

Polisen vill inte säga hur han blivit mördad. Kan man gissa att det är ett gangstermord medelst skjutvapen?

Inte namnet men de brukar kunna säga att personen är känd av polisen eller om det är gängrelaterat eller något annat. Nu säger de ingenting.
Citera
2017-07-02, 14:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Axis.bold.as.love

Det stod tidigt imorse att en man blivit knivhuggen och larmet inkommit vid 01 tiden. När polisen kom till platsen så levde han men dog sedan på sjukhuset, måste ha varit vid 05 för då stod det att han var död och att de inlett förundersökning om mord.
Citera
2017-07-02, 16:07
Medlem
Vad jag hört så en Eritrean som blivit knivhuggen? och som hette/kallades "Habbe". Eller något liknande. Om snubben är från Rissne eller varför detta skedde vete fan.
Citera
2017-07-02, 17:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av dapravda
Är det ytterligare en chilenare som fått sätta livet till?
Jag som inte har koll på gängen i S-holm undrar varför det inte skulle vara en arab/neger som bitit i gräset.
Finns det chilenska gäng som slåss om herraväldet?
Citera
2017-07-02, 19:38
Medlem
Rollinghands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av johnnyrabbithole
Vad jag hört så en Eritrean som blivit knivhuggen? och som hette/kallades "Habbe". Eller något liknande. Om snubben är från Rissne eller varför detta skedde vete fan.

Vilka har egentligen herraväldet i Rissne nuförtiden? Håller chilenarna på att tappa mark till MENA-rookies? Någon som har bättre lokal kännedom?
Citera
2017-07-02, 19:47
Medlem
Uppdaterad rapport från polisen

Citat:
https://polisen.se/Stockholms_lan/Ak...ap-Sundbyberg/

Uppdatering klockan 15:00:
Utredningsarbetet fortgår. Polis kommer bland annat att hålla vittnesförhör samt arbeta med trygghetsskapande åtgärder i området under dagen.

Uppdatering klockan 17:30:
Polis har genomfört dörrknackning under dagen. Fortfarande ingen gripen
Citera
2017-07-03, 02:23
Medlem
hudmothuds avatar
Det är inte våldtäkts-/pedofilprästen i Rissne som nåt offer tröttnat på då? Finns en lång tråd om honom på fb, och har hört flera som gärna skulle sätta dit honom "ordentligt" om ni förstår...
Citera
2017-07-03, 18:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av johnnyrabbithole
Hörde att offret blev knivhuggen utanför, eller i anslutning till skitpuben "Den Galne Kocken". Den drar till sig div obskyra element på kvällar/nätter samt det lokala a-laget på eftermiddagen. Polisen kom i ståtliga polisbilar och parkerade mitt på torget idag. Imponerad då Rissne per definition är en sovstad. Go ahead, knacka dörr idioter, de flesta var hemma och kollade på Netflix.
Citera
2017-07-03, 20:48
Bannlyst
jag spekulerar i ett bråk om pengar och att gärningsmannen finns bland offrets bekantskapskrets. Det här är ett brott som kommer lösas via "inre spaning" dvs tips på nätet,telefon,dumpning av offrets mobil.
Jag spekulerar även i att Gärningsmannen själv är skadad när "han" (oftast en han) hanterade kniven

Vore jag polis skulle jag återvnda till puben och prata med stammisarna samt de som sitter vid jack vegas maskinerna. de har alltid koll.
Citera
2017-07-04, 01:55
Medlem
Netherworlds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hudmothud
Det är inte våldtäkts-/pedofilprästen i Rissne som nåt offer tröttnat på då? Finns en lång tråd om honom på fb, och har hört flera som gärna skulle sätta dit honom "ordentligt" om ni förstår...

Hittar ingen tråd om någon våldtäktspräst från Rissne. Kan du länka tråden?
Citera
2017-07-04, 18:26
Medlem
DenKorruptas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Netherworld
Hittar ingen tråd om någon våldtäktspräst från Rissne. Kan du länka tråden?

Låter mycket intressant! Fram med länken! Kniv och Eritrian är vad man är säker - kanske!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in