2017-07-02, 01:28
Medlem
Vallasands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RulleRivare
Jag hoppas verkligen att det här inte är så vanligt som du tror att det är. Grattis till att det löste sig.

Tänker i samma barnor; låter tvärskevt om detta är en grej som TS verkar anta att det kan vara.
Citera
2017-07-02, 01:31
Medlem
aldrigrunkas avatar
Nature will find a way, psykologer och feminister till trotts. Varför skulle du vilja prata kåthet med din pappa från första början? Klart han vill att du ska ha en låg sexdrift, Freud skrattar så gravstenen vibrerar.
Citera
2017-07-02, 02:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Vallasand
Tänker i samma barnor; låter tvärskevt om detta är en grej som TS verkar anta att det kan vara.
Fick mig en tankeställare när jag pratade med en tjejkompis om den där killen som satt på bussen och visade kuken. Det fenomenet trodde jag att kanske 5% har sett en enda gång i livet. Hon sa att hon brukar se det 5-6 gånger om året...
Citera
2017-07-02, 10:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av aldrigrunka
Nature will find a way, psykologer och feminister till trotts. Varför skulle du vilja prata kåthet med din pappa från första början? Klart han vill att du ska ha en låg sexdrift, Freud skrattar så gravstenen vibrerar.
Det handlar inte specifikt om att det var min pappa. Många tjejer hör det säkert från kompisar eller läser det på Internet. Läser de det på Internet ingår förstås inga direkta kommentarer om deras utseende (om de inte har postat selfie förstås) men de kan ju lägga ihop två och två med kommentarer om utseendet från sin direkta omgivning. Poängen är att jag trodde och många andra tjejer säkert tror att de har minimal sexlust på grund av lågt testosteron, och därför bortförklarar den kåta känslan som någon infektion eller liknande sjukdom.
Citera
2017-07-02, 11:03
Medlem
handtralalas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Chatelperronien
I stort sett hela samhället är fullt av den patriarkala hjärntvätten. Påståenden om de flesta kvinnors förmodat minimala sexlust, direkt kopplat till patriarkala tankar om testosteron, cirkulerar i större delen av samhället. Det är nästan bara feminister som står emot den hjärntvätten. Du kan ha haft tur att komma från en kryptofeministisk miljö som bara inte kallade sig feministisk.

Och jag sa aldrig att det var feminism som gjorde kvinnor kåta, bara att den är nödvändig för att hindra patriarkatet från att få kvinnor att förneka sin kåthet.

Jag tror du kan ha rätt, för vissa subgrupper i samhället, särskilt konventionellt småborgerliga högerkademiker, men min erfarenhet är att det OCKSÅ finns många kvinnor som lever ut sin kåthet utan skam, trots fullständig avsaknad av feministisk värdegrund under uppväxten. Av de kvinnor jag träffat är det ofta de med lägre utbildning som haft den mest okomplicerade synen på sex. De har gjort och tagit del i det de gillat och inte funderat mer på det.
Citera
2017-07-02, 12:17
Medlem
Citat:
I stort sett hela samhället är fullt av den patriarkala hjärntvätten. Påståenden om de flesta kvinnors förmodat minimala sexlust, direkt kopplat till patriarkala tankar om testosteron, cirkulerar i större delen av samhället. Det är nästan bara feminister som står emot den hjärntvätten. Du kan ha haft tur att komma från en kryptofeministisk miljö som bara inte kallade sig feministisk.

Och jag sa aldrig att det var feminism som gjorde kvinnor kåta, bara att den är nödvändig för att hindra patriarkatet från att få kvinnor att förneka sin kåthet.

Du verkar ha snöat in dig på det där med patriarkat.
Om du trodde att pirret berodde på en sjukdom, varför sökte du inte medicinsk hjälp?
Varför försökte du lösa det hela på egen hand?
Varför lyssna på en psykolog om hur din biologiska kropp kommer att fungera? Tillika din far som gör någon slags medicinsk bedömning av sin dotter. Är inte det emot alla etiska regler som finns?

Att skylla det hela på patriarkala hjärntvätt är bara larvigt. Du har väl ett eget ansvar över dig själv och det eget välmående?
Citera
2017-07-02, 15:02
Medlem
Buffymyloves avatar
Har varit kåtare än samtliga partners jag haft. Sen visst, det finns det bland omogna grupper en viss rädsla för detta, snubbar som uppskattar kåthet, men bara om det är han och hans gyllene kuk allena som väckt lusten. Att kvinnor har en egen lust är tyvärr fortfarande ett jävla liv kring
Citera
2017-07-02, 15:34
Medlem
FittJannes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lonian
Är du säker?
Alltså det som "utsöndras" kan ju användas till att få barn.
Men barn kan ju lagligen dödas. En kvinnas orgasm har blivit så monumentalt viktig att den numera ersatt mänsklig värdighet med en hypersexuell, matriarkal narcissism.
Citera
2017-07-02, 16:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Buffymylove
Har varit kåtare än samtliga partners jag haft. Sen visst, det finns det bland omogna grupper en viss rädsla för detta, snubbar som uppskattar kåthet, men bara om det är han och hans gyllene kuk allena som väckt lusten. Att kvinnor har en egen lust är tyvärr fortfarande ett jävla liv kring

Haha ja! Vet inte hur många ggr jag fått frågan "varför då?" när jag sagt till en kille att jag är kåt. Ja vad tror du, jag satt och studerade en anatomisk bild av en penis såklart? Visst kan jag bli kåt av att se en penis (nja) eller något sexrelaterat, men lusten kommer ju nånstans inifrån. Som att bli hungrig.
På tal om feminism så har den bland annat hjälpt mig att bli bättre på att fokusera på min egen njutning istället för att vara någon slags knulldocka som killen ska få spruta i. Skulle aldrig vara tillsammans med en kille som inte tar initiativ till att få mig att komma utan att jag behöver säga att jag vill det.
Förr var jag dessutom fokuserad på att se snygg ut i sängen, typ hålla in magen, bita mig i läppen och annat trams man hört att tjejer "ska göra". Eller bara göra saker jag inte tycker ger något. Typ daska penis i mitt eget ansikte (var en kille som gav mig denna idé för han tyckte tydligen det var sexigt?) eller låta nån snubbe ligga och suga på mina bröstvårtor (känns så jävla skumt, vill han bli ammad?), nej jag puttar bort hans lilla fejs när det känns obekvämt. Är det nån jag bryr mig om berättar jag att jag inte gillar att leka amma.
Citera
2017-07-02, 16:10
Medlem
Buffymyloves avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FittJanne
Men barn kan ju lagligen dödas. En kvinnas orgasm har blivit så monumentalt viktig att den numera ersatt mänsklig värdighet med en hypersexuell, matriarkal narcissism.
Foster är inte barn.
Citera
2017-07-02, 17:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av nilserikkk
Du verkar ha snöat in dig på det där med patriarkat.
Om du trodde att pirret berodde på en sjukdom, varför sökte du inte medicinsk hjälp?
Varför försökte du lösa det hela på egen hand?
Varför lyssna på en psykolog om hur din biologiska kropp kommer att fungera? Tillika din far som gör någon slags medicinsk bedömning av sin dotter. Är inte det emot alla etiska regler som finns?

Att skylla det hela på patriarkala hjärntvätt är bara larvigt. Du har väl ett eget ansvar över dig själv och det eget välmående?
Jag fick ingen läkartid, de ansåg att det inte var prioriterat (kanske för att så många tror att det är en infektion att de inte har plats för alla). Jag var uppfostrad att tro att det är den psykologin som är "vetenskaplig" och dessutom brukade far alltid göra gissningar om folks hormonnivåer baserat på deras utseende även utan att ha något yrkesmässigt syfte med det.

Och tjejer som blir itutade att de har minimal sexlust direkt eller indirekt i "vetenskapens" namn är det inte så lätt att bryta sig ur normerna!
Citera
2017-07-02, 17:22
Medlem
HighwayDelights avatar
Citat:
Jag, en tjej, blev redan i puberteten itutad att mitt väldigt feminina utseende visade att jag hade mycket låg testosteronnivå. Min far som var psykolog påstod att jag därför alltid skulle ha mycket låg, nästan obefintlig sexlust. Jag trodde därför att det som pirrade i underlivet var en infektionssjukdom och jag försökte det ena slidrengöringsmedlet efter det andra men inget hjälpte. Det enda jag uppnådde var att medlen störde bakteriefloran så att min slida luktade skit i flera år innan den återhämtade sig.

När jag var 18 år kom jag i kontakt med feministiska idéer och insåg att mitt feminina utseende inte bevisade någonting om min könsdrift. Jag provade då att onanera och läste på några instruktionsböcker skrivna av kvinnor. Det kändes jätteskönt att få orgasm, och efter orgasmen lättade pirret äntligen! Jag onanerar 5 till 6 gånger i veckan när jag inte har någon partner. När jag har en riktigt respektfull pojkvän som inte utövar något patriarkalt kan jag ibland vilja ha sex med honom flera gånger samma dag (ja, jag tänder verkligen mycket på jämställdhet)!

Tjejer som tror att de har låg sexlust men samtidigt tror att de har infekterade slidor rekommenderar jag att försöka med att stimulera sig till orgasm, vare sig det är med en partner eller själv. Jag tror att många påstådda underlivsinfektioner hos kvinnor är kåthet som förnekas av evolutionspsykologisk tro.

Känns ju lite stört att jämföra underlivsbesvär med att vara kåt.. När jag haft problem med svamp har det INTE varit trevligt, men att vara kåt är det däremot..

Och jag behöver inget feministtjafs för att inse om jag är sugen och vill ligga eller ej...
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in