2017-07-01, 00:41
Medlem
AndrewJohnsons avatar
Tja! Ja, jag undrar precis som topic lyder... Går det för mig som har en, just nu, problematisk ekonomisk situation att beställa saker från tex Tyskland, ta det på faktura och sedan få hem varan+fakturan? I Sverige kollar de ju, men kollar de verkligen sånt om man beställer från ett annat land?? Går det enklare om man köper från tex ett icke-EU land??

Moral kan vi lämna åt sidan, tack.
Citera
2017-07-01, 00:47
Medlem
Max3xs avatar
Vilket utländskt företag skulle låta dig handla mot faktura? De gånger jag beställt saker från utlandet är det förskottsbetalning som gällt...
Citera
2017-07-01, 00:54
Medlem
AndrewJohnsons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Max3x
Vilket utländskt företag skulle låta dig handla mot faktura? De gånger jag beställt saker från utlandet är det förskottsbetalning som gällt...
Tänkte att det var så vanligt i Sverige.. men man kan alltså inte göra det från utlandet i regel?? Även om man beställer från något som är lika stort som Webhallen i land X.
Citera
2017-07-01, 01:25
Medlem
Zaedrewss avatar
Moral skiter vi. Du vill ha saker men inte behöva betala för dessa. Det tror jag du kommer gå bet på oavsett land. Du kan köpa saker på krita men där gäller det då som i Sverige också att du faktiskt kan betala så småningom om du får kredit om inte är det nog väldigt svårt att beställa saker...
Senast redigerad av Zaedrews 2017-07-01 kl. 01:31.
Citera
2017-07-01, 01:29
Medlem
libbens avatar
Du kan ju skaffa engångs kort som du köper med den summan du vill handla för.

https://www.paysafecard.com/sv-se/
Citera
2017-07-01, 02:05
Medlem
EckiEckis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AndrewJohnson
Tänkte att det var så vanligt i Sverige.. men man kan alltså inte göra det från utlandet i regel?? Även om man beställer från något som är lika stort som Webhallen i land X.

Glöm det. Ingen skulle sälja på faktura till en privatperson på det viset. Det är ett smärre helvete att driva in skulder (annat än statliga) över gränser.
Citera
2017-07-01, 08:33
Medlem
8bitrages avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AndrewJohnson

Absolut, men bara till invånare i det egna landet
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in