Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2017-06-29, 18:16
  #1
Medlem
Jag dricker väldigt sällan. På två veckor däremot tänkte jag festa lite och behöver någonting för att "hålla mig nere". Jag har ADHD och alkoholen gör mig mer skadad än vad redan är. Förr brukade jag köra amfetamin för att det ändå höll mig på en bra nivå men jag har slutat med olagligheter av olika skäl.

Elvanse och concerta har jag däremot på recept. Vilken av dessa passar bättre i samband med alkohol? Är inte ute efter ett rus lika mycket som jag är ute efter något som håller mig lite kopplad so to speak.
Citera
2017-06-29, 18:27
  #2
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MostMuscular
Jag dricker väldigt sällan. På två veckor däremot tänkte jag festa lite och behöver någonting för att "hålla mig nere". Jag har ADHD och alkoholen gör mig mer skadad än vad redan är. Förr brukade jag köra amfetamin för att det ändå höll mig på en bra nivå men jag har slutat med olagligheter av olika skäl.

Elvanse och concerta har jag däremot på recept. Vilken av dessa passar bättre i samband med alkohol? Är inte ute efter ett rus lika mycket som jag är ute efter något som håller mig lite kopplad so to speak.

Hur ska vi kunna avgöra vad som "passar bättre" när du använder så obestämda ord som "håller mig lite kopplad" och "behöver någonting för att 'hålla mig nere'" när du pratar om stimulanter tillsammans med alkohol?

Båda är stimulanter, båda är dumma men sällan livsfarliga att blanda med alkohol.

FÖr övrigt omvandlas elvanse till amfetamin så är du van vid det tillsammans med alkohol så har du en baseline där.
Citera
2017-06-29, 18:43
  #3
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Regentia
Hur ska vi kunna avgöra vad som "passar bättre" när du använder så obestämda ord som "håller mig lite kopplad" och "behöver någonting för att 'hålla mig nere'" när du pratar om stimulanter tillsammans med alkohol?

Båda är stimulanter, båda är dumma men sällan livsfarliga att blanda med alkohol.

FÖr övrigt omvandlas elvanse till amfetamin så är du van vid det tillsammans med alkohol så har du en baseline där.

Jag vet vet riktig hur jag ska beskriva det. Med amfetamin i kroppen tillsammans med alkohol håller jag mig fräsch och fin och får inte för mig att råna en butik mitt i allt. Jag behöver ett lagligt substitut för amfetaminet helt enkelt och undrar vilken av dom som passar bättre eller "minst dåligt" till ändamålet.
Citera
2017-06-29, 18:45
  #4
Medlem
Bigl-rips avatar
Concerta, tycker jag, blandat med alkohol omvandlas metylfenidatet till etylfenidat, en riktigt trevlig substans. Dessutom sköter man sig mycket bättre. Jag tål mängder med alkohol när jag äter mina och dricker. Blir inte heller dräggig
Citera
2017-07-04, 01:22
  #5
Medlem
Voaks avatar
Hade concerta på recept när jag gick i högstadiet. Ångestbaksmällorna efter att ha kombinerat både alkohol och dexamfetamin blev för mig ett skräckexempel och så småningom trappade jag ner för att sedan sluta helt. Med det sagt kan det lika gärna vara jag som inbillat mig bieffekter som aldrig fanns.

Har tagit övrig centralstimulantia utan dexamfetamin under alkohol-och gräsbruk som hållit mig klarvaken flera nätter i sträck utan större besvär efteråt, så det varierar ju också. Tror du sitter säkert i båten oavsett vilka av preparaten du väljer.
__________________
Senast redigerad av Voak 2017-07-04 kl. 01:43.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback