2017-06-29, 18:16
Medlem
Jag dricker vldigt sllan. P tv veckor dremot tnkte jag festa lite och behver ngonting fr att "hlla mig nere". Jag har ADHD och alkoholen gr mig mer skadad n vad redan r. Frr brukade jag kra amfetamin fr att det nd hll mig p en bra niv men jag har slutat med olagligheter av olika skl.

Elvanse och concerta har jag dremot p recept. Vilken av dessa passar bttre i samband med alkohol? r inte ute efter ett rus lika mycket som jag r ute efter ngot som hller mig lite kopplad so to speak.
Citera
2017-06-29, 18:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MostMuscular
Jag dricker vldigt sllan. P tv veckor dremot tnkte jag festa lite och behver ngonting fr att "hlla mig nere". Jag har ADHD och alkoholen gr mig mer skadad n vad redan r. Frr brukade jag kra amfetamin fr att det nd hll mig p en bra niv men jag har slutat med olagligheter av olika skl.

Elvanse och concerta har jag dremot p recept. Vilken av dessa passar bttre i samband med alkohol? r inte ute efter ett rus lika mycket som jag r ute efter ngot som hller mig lite kopplad so to speak.

Hur ska vi kunna avgra vad som "passar bttre" nr du anvnder s obestmda ord som "hller mig lite kopplad" och "behver ngonting fr att 'hlla mig nere'" nr du pratar om stimulanter tillsammans med alkohol?

Bda r stimulanter, bda r dumma men sllan livsfarliga att blanda med alkohol.

Fr vrigt omvandlas elvanse till amfetamin s r du van vid det tillsammans med alkohol s har du en baseline dr.
Citera
2017-06-29, 18:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Regentia
Hur ska vi kunna avgra vad som "passar bttre" nr du anvnder s obestmda ord som "hller mig lite kopplad" och "behver ngonting fr att 'hlla mig nere'" nr du pratar om stimulanter tillsammans med alkohol?

Bda r stimulanter, bda r dumma men sllan livsfarliga att blanda med alkohol.

Fr vrigt omvandlas elvanse till amfetamin s r du van vid det tillsammans med alkohol s har du en baseline dr.

Jag vet vet riktig hur jag ska beskriva det. Med amfetamin i kroppen tillsammans med alkohol hller jag mig frsch och fin och fr inte fr mig att rna en butik mitt i allt. Jag behver ett lagligt substitut fr amfetaminet helt enkelt och undrar vilken av dom som passar bttre eller "minst dligt" till ndamlet.
Citera
2017-06-29, 18:45
Medlem
Bigl-rips avatar
Concerta, tycker jag, blandat med alkohol omvandlas metylfenidatet till etylfenidat, en riktigt trevlig substans. Dessutom skter man sig mycket bttre. Jag tl mngder med alkohol nr jag ter mina och dricker. Blir inte heller drggig
Citera
2017-07-04, 01:22
Medlem
Voaks avatar
Hade concerta p recept nr jag gick i hgstadiet. ngestbaksmllorna efter att ha kombinerat bde alkohol och dexamfetamin blev fr mig ett skrckexempel och s smningom trappade jag ner fr att sedan sluta helt. Med det sagt kan det lika grna vara jag som inbillat mig bieffekter som aldrig fanns.

Har tagit vrig centralstimulantia utan dexamfetamin under alkohol-och grsbruk som hllit mig klarvaken flera ntter i strck utan strre besvr eftert, s det varierar ju ocks. Tror du sitter skert i bten oavsett vilka av preparaten du vljer.
Senast redigerad av Voak 2017-07-04 kl. 01:43.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in