Hittade en burk rinomar i ett medicinskåp, burken är rätt gammal då halva innehållsförteckningen är sönderiven. Så mina frågor är 1: vad innehåller rinomar? 2: är det något att flumma på?
Biverkningar:
En del personer som använder läkemedlet kan till exempel få svårt att sova, bli nervösa eller känna sig dåsiga. Andra kan få svårt att kissa, speciellt äldre män med förstorad prostata.
Läkemedlet kan göra att du blir torr i munnen. Då ökar risken för hål i tänderna. Därför är det extra viktigt att du borstar tänderna noga och använder fluortandkräm.
Inget du ser drakar och demoner av, men bara du sköter munhygienen är det nog ingen fara.
Jag provade faktiskt ett par sånadär i min tidiga drogkarriär, eller om det var rinexin. De innehåller fenylpropanolamin och det gav faktiskt en viss humörhöjande effekt, det soiciala blev lättare, tungan lossnade. Tog kanske 100-150 mg. Men de kan ha obehagliga biverkningar om man öser på, snurriga tankar osv.
Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!