Citat:
Ursprungligen postat av
Jojoneg
Först och främst vill jag bara säga att jag inser hur jävla patetisk jag är som har gått ned mig totalt över denna händelse, men så är fallet.
Lite bakgrund: Spelat mycket dator under mina tonår, tappade alla vänner och har haft depressioner / social fobi i flera år. Börjat på högskola och det går bättre nu än i mina mörkaste dagar. Är 25-27 år.
Festade med min bror och hans kompisar. Var verkligen inte peppad och det blev inte bättre när vi kom dit, kände mig väldigt obekväm och tänkte att alla säkert kollade på mig och tänkte "fan va töntig han ser ut" typ. Sedan kom det 3 nya tjejer till festen. Jag och 2 till satt i soffan. 2 tjejer gick och satte sig bredvid dom, den tredje dissade mig och börja snacka med en annan snubbe som var lite längre bort. Så satt jag där själv som ett jävla miffo. Det är denna händelse som jag hakat upp mig på, och som dragit ned min självkänsla totalt och jag funderade till och med på ifall det är värt att leva igen.. Fått en kroppsfixering runt mitt ansikte att jag har väldigt skrynklig hud när jag ler, verkligen inget hälsosamt.
Ska tilläggas att cannabis + alkohol användes. Det är en combo som ofta funkar bra för mig på fester (de få gånger jag festar dvs).
Hej!
Du skriver att ditt självförtroende drogs ner totalt, även fast det låter som det redan var i bott då du entrade festen.
Det är svårt att veta var man står, vill stå, när man e hemma själv hela tiden. En spegel eller en datorskärm kan ju inte ge dig hints om du har dålig andedräkt, säger konstiga saker, eller inte säger ngt alls.
Cannabis= en del av ruset kan ibland vara att man hänger upp sig på grejor, loopar det om o om igen.
En annan grej som kan hända är att man börja tänka på allt man säger, hur man agerar etc o det gör ju inte saken lättare(nojjar helt enkelt) när man e på fest med okända människor.
Prova nästa gång du går på fest( för det låter ju som du verkligen e revanchsugen) är att INTE röka, drick med måtta. Dessutom, börja med ngt som kan börja bygga upp ditt självförtoende, som tex träna. Jag menar inte för muskelbyggandets skull, men man mår faktiskt förträffligt efter lite träning, vilket leder till att man diggar sig själv o sitt liv mer.
Till sist vill jag oxå säga att alla inte passar i festmiljöer, men vad gör det? fest kan vara jvligt överskattat, fylla o clowneri..
lycka till där ute!!!