2017-06-25, 17:18
Medlem
Först och främst vill jag bara säga att jag inser hur jävla patetisk jag är som har gått ned mig totalt över denna händelse, men så är fallet.

Lite bakgrund: Spelat mycket dator under mina tonår, tappade alla vänner och har haft depressioner / social fobi i flera år. Börjat på högskola och det går bättre nu än i mina mörkaste dagar. Är 25-27 år.

Festade med min bror och hans kompisar. Var verkligen inte peppad och det blev inte bättre när vi kom dit, kände mig väldigt obekväm och tänkte att alla säkert kollade på mig och tänkte "fan va töntig han ser ut" typ. Sedan kom det 3 nya tjejer till festen. Jag och 2 till satt i soffan. 2 tjejer gick och satte sig bredvid dom, den tredje dissade mig och börja snacka med en annan snubbe som var lite längre bort. Så satt jag där själv som ett jävla miffo. Det är denna händelse som jag hakat upp mig på, och som dragit ned min självkänsla totalt och jag funderade till och med på ifall det är värt att leva igen.. Fått en kroppsfixering runt mitt ansikte att jag har väldigt skrynklig hud när jag ler, verkligen inget hälsosamt.

Ska tilläggas att cannabis + alkohol användes. Det är en combo som ofta funkar bra för mig på fester (de få gånger jag festar dvs).
Citera
2017-06-25, 17:23
Medlem
Hitokiri-Battosais avatar
Låter som en trist fest.
Tror de flesta av oss vart på såna.
Inget att öda energi på, gör något kul istället.
Citera
2017-06-25, 17:24
Medlem
välkommenti bups avatar
Låter banalt men sluta tänk så mycket....

Att sitta och tänka på vad andra ska tycka och tänka är meningslöst. Alla människor kan inte komma överens, Släpp och gå vidare.
Citera
2017-06-25, 17:26
Medlem
Hitokiri-Battosais avatar
Citat:
Ursprungligen postat av välkommenti bup
Att sitta och tänka på vad andra ska tycka och tänka är meningslöst.

Finns alltid folk som inte kommer gilla dig, med andra ord kommer du alltid kunna må dåligt om du ska låta det hindra dig.

Men det som är desto bättre att tänka på är att det finns folk som kan gilla att vara med dig. Tänkt på det istället.
Citera
2017-06-25, 17:29
Bannlyst
Såhär är det.

Gör saker för din egen skull. Och vad du än gör, finns det alltid någon som kommer att ha en åsikt. Du kan inte göra alla nöjda.

Börja gör saker för att utmana dig själv, när du utmanar allt du tror på så växer du. När du låter allt du tror på identifiera dig så stagnerar du. En drake lyfter i motvind.
Citera
2017-06-25, 17:32
Medlem
G13Hazes avatar
Lyssna, jag har varit med om mycket tunga grejer. Ge aldrig upp hoppet, blir det inte bättre så kommer det åtminstone dagar där du inte mår värdelöst. Man härdas och så länge du hittar något att leva för, oavsett om det är en hobby, politik, kvinnor eller vad som så är livet värre om du inte tar chansen att fortsätta, allt förändras.

Försök komma ut på dagarna i solen, även om du är ensam så kan du alltid titta på folk. Då blir det mindre ångestfyllt att sätta sig framför datorn på eftermiddagen/kvällen. För mycket av en hobby leder lätt till ångest.

Utseende bör du skita i, åtminstone det du inte kan ändra, t.ex. rynkor eller drag.
Citera
2017-06-25, 17:36
Medlem
mikkelbergs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jojoneg
Först och främst vill jag bara säga att jag inser hur jävla patetisk jag är som har gått ned mig totalt över denna händelse, men så är fallet.

Lite bakgrund: Spelat mycket dator under mina tonår, tappade alla vänner och har haft depressioner / social fobi i flera år. Börjat på högskola och det går bättre nu än i mina mörkaste dagar. Är 25-27 år.

Festade med min bror och hans kompisar. Var verkligen inte peppad och det blev inte bättre när vi kom dit, kände mig väldigt obekväm och tänkte att alla säkert kollade på mig och tänkte "fan va töntig han ser ut" typ. Sedan kom det 3 nya tjejer till festen. Jag och 2 till satt i soffan. 2 tjejer gick och satte sig bredvid dom, den tredje dissade mig och börja snacka med en annan snubbe som var lite längre bort. Så satt jag där själv som ett jävla miffo. Det är denna händelse som jag hakat upp mig på, och som dragit ned min självkänsla totalt och jag funderade till och med på ifall det är värt att leva igen.. Fått en kroppsfixering runt mitt ansikte att jag har väldigt skrynklig hud när jag ler, verkligen inget hälsosamt.

Ska tilläggas att cannabis + alkohol användes. Det är en combo som ofta funkar bra för mig på fester (de få gånger jag festar dvs).

Hej!
Du skriver att ditt självförtroende drogs ner totalt, även fast det låter som det redan var i bott då du entrade festen.
Det är svårt att veta var man står, vill stå, när man e hemma själv hela tiden. En spegel eller en datorskärm kan ju inte ge dig hints om du har dålig andedräkt, säger konstiga saker, eller inte säger ngt alls.

Cannabis= en del av ruset kan ibland vara att man hänger upp sig på grejor, loopar det om o om igen.
En annan grej som kan hända är att man börja tänka på allt man säger, hur man agerar etc o det gör ju inte saken lättare(nojjar helt enkelt) när man e på fest med okända människor.

Prova nästa gång du går på fest( för det låter ju som du verkligen e revanchsugen) är att INTE röka, drick med måtta. Dessutom, börja med ngt som kan börja bygga upp ditt självförtoende, som tex träna. Jag menar inte för muskelbyggandets skull, men man mår faktiskt förträffligt efter lite träning, vilket leder till att man diggar sig själv o sitt liv mer.

Till sist vill jag oxå säga att alla inte passar i festmiljöer, men vad gör det? fest kan vara jvligt överskattat, fylla o clowneri..

lycka till där ute!!!
Citera
2017-06-25, 17:37
Medlem
Maeglins avatar
Du har fel vinkel på problemet.

Det som hände dig på festen kan vem som helst vara med om. Man kan gå igenom livet och vara hur social och bildskön som helst, ändå sker sådant där.

Och om du KÄNNER dig obekväm kommer folk se det pä dig och det kommer färga av sig på stämningen. Jag noterar att du kallar det för en diss, men det är inte ens säkert att tjejen uppfattade det så. Du får inte låta sånt här fästa sig på dig.

Försök börja i en annan ändeän att gå på fest; träna, välj ditt sällskap, utveckla och fokuera på sånt du tycker är kul, sköt kosten och inse att du är i en period i livet där du inte är hundra. Och därför ska du inte läsa in det ena eller det andra i vardagssituationer.

I all välmening
Citera
2017-06-25, 18:05
Medlem
RadikalFails avatar
Bara så du vet är det få saker folk tänker på när dom ser en person. Det är i ditt huvud, det är bara du som tänker att du är en tönt. Så kasta den tanken.

Du behöver hjälp. För du har så jäkla ologiska tankar gällande detta.
Citera
2017-06-25, 20:35
Medlem
lejongaddens avatar
Här har du: https://www.youtube.com/watch?v=WWloIAQpMcQ

Hon ge dig tre övningar också.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem