Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2017-06-24, 18:18
  #1
Medlem
Hej.
Mitt under nattens midsommarfirande fick vi grabbar den briljanta idén om att ta oss in på det lokala utebadet. Full o jävlig bestämde jag mig för att jag minsann skulle springa rätt ut från hopptornet ( 5 meter högt) och göra en framåtvolt vilket gick sådär. Antagligen gjorde jag ett riktigt magplask och landa med ansiktet först varav jag fick sån oerhörd smärta kring båda ögonen.
Idag gör det inte speciellt ont längre, känns lite i det vänstra men som jag sitter stängt med då det känns jobbigt att ha det öppet, samt att jag ser dubbelt om jag tittar med båda ögonen öppna.
Jag ser dock klart med båda om jag har de öppet ett i taget om ni förstår vad jag menar.
Var på vårdcentralen innan men sköterskan vikade på huvudet åt mina dumheter och hänvisade mig till akuten, kände inte att jag orka spendera min bakfulla midsommardag där så sket i det..
Men vad tror ni, bör jag ändå uppsöka, kan de bli komplikationer om jag väntar för länge?
Känns ju ändå bättre nu inte ens ett dygn senare jämfört med igår och då var jag ändå ganska full..
Citera
2017-06-25, 19:24
  #2
Medlem
knut_1s avatar
Tycker du bör uppsöka akutmottagningen. Får du ett slag direkt mot ett öga så kan du få fraktur i ögonbotten. En bit ögonmuskel kan då tryckas ut i sådan frakturspalt, varvid ögonen inte rör sig helt så synkroniserat som innan, vilket yttrar sig just som dubbelséende, ibland endast i vissa blickriktningar. Hernierad blow out-fraktur. Brukar göras skiktröntgen med täta/coronara snitt vid sådan misstanke.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback