2018-01-12, 10:27
Medlem
rainbowias avatar
Dresden borde inte haft världscupstatus. Svensk B-lag, norskt B-lag och inget finskt lag till tävlingarna säger det mesta.
2018-01-12, 10:30
Medlem
R.O.S.Hs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rainbowia
Dresden borde inte haft världscupstatus. Svensk B-lag, norskt B-lag och inget finskt lag till tävlingarna säger det mesta.
Sverige har hela sitt VM lag utom calle
2018-01-12, 10:32
Medlem
Alkibiadess avatar
Knappast svenskt B-lag även om några habila sprinters saknas.

Edit: Ser att R.O.S.H också är inne på det
2018-01-12, 10:40
Medlem
rainbowias avatar
Citat:
Ursprungligen postat av R.O.S.H
Sverige har hela sitt VM lag utom calle

Citat:
Ursprungligen postat av Alkibiades
Knappast svenskt B-lag även om några habila sprinters saknas.

Edit: Ser att R.O.S.H också är inne på det

Ni har rätt.

Poängen är dock att det prioriteras bort tävlingar, är tydligt nu i Dresden.
Lösning=VC-status bort som det är just nu, nationell vecka.
2018-01-12, 10:45
Medlem
Alkibiadess avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rainbowia
Ni har rätt.

Poängen är dock att det prioriteras bort tävlingar, är tydligt nu i Dresden.
Lösning=VC-status bort som det är just nu, nationell vecka.

Är ju en hel del sjukdomar också men visst kan man fundera på hur världscupprogrammet skall se ut.
2018-01-12, 18:30
Medlem
HungalaBungalas avatar
Detta bör bli bra för Stinas chans på totalen. Skall bli intressant att se hur VdG står sig.
2018-01-13, 11:06
Medlem
R.O.S.Hs avatar
Ska Pärmäkoski åka 6 lopp på OS? Är det 10 fritt som ligger sämst till annars?
2018-01-13, 14:18
Medlem
Rök Sundlings OS-chans idag? Det finns inget i uttagningskriterierna som säger att finalplats ger säker plats i nästa VC i annan stil, men man måste vara iskall för att peta Dahlqvist efter en andraplats. Och ganska kall för att peta Dyvik också, femma jämfört med Sundlings 18:e. Plus tjejerna utanför laget här, dom två med bäst klassiska VC-resultat i vinter.

Enda möjligheten är nog om man redan hade spikat Planica-truppen före det här.
2018-01-13, 19:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av frankkk
Rök Sundlings OS-chans idag? Det finns inget i uttagningskriterierna som säger att finalplats ger säker plats i nästa VC i annan stil, men man måste vara iskall för att peta Dahlqvist efter en andraplats. Och ganska kall för att peta Dyvik också, femma jämfört med Sundlings 18:e. Plus tjejerna utanför laget här, dom två med bäst klassiska VC-resultat i vinter.

Enda möjligheten är nog om man redan hade spikat Planica-truppen före det här.

Tror jag spekulerade på ett sinarum hur de blir med uttagningarna till Planica om Maja och Anna åkte bara och nu åkte dom ju bättre än väntat även i den spekulationen...

Hur blir de ? jag har inget bra svar, men jag skulle blunda och räkna bort dagens resultat ändå tyvärr för dom aktiva idag... mitt lag till Planica Stina Ida Hanna Jonna Settlin och sedan någon av Nordsröm o Sömskar

Maja och Annn för sikta på Seefeld ihop med Öberg
2018-01-14, 12:12
Medlem
Fristilssprinten igår kanske inte var helt kvalificerande för Emil, men en andraplats idag på en OS-distans borde i det närmaste garantera honom en biljett om han inte tappar allt nästa helg(eller om Thorn gör något stort).

Blir en spännande Planica-uttagning.
2018-01-14, 12:30
Medlem
Stefan4s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Johanhaa
Tror jag spekulerade på ett sinarum hur de blir med uttagningarna till Planica om Maja och Anna åkte bara och nu åkte dom ju bättre än väntat även i den spekulationen...

Jag är lite osäker på vilken av arterna du syftar på?

Tanytarsus sinarum är en tvåvingeart som först beskrevs av Jean-Jacques Kieffer 1911. Tanytarsus sinarum ingår i släktet Tanytarsus och familjen fjädermyggor.

Ectropis sinarum är en fjärilsart som beskrevs av Eugen Wehrli 1943. Ectropis sinarum ingår i släktet Ectropis och familjen mätare.
2018-01-14, 12:37
Medlem
Folk som gör OS uttagningar baserat på Dresden loppen...
Senast redigerad av rcs 2018-01-14 kl. 12:44.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in