2018-01-24, 15:15
Medlem
Nu är de slut diskuterat om uttagningarna från min sida.. tycker de är synd att man inte tar med så många man kan få med bara. I Sverige verkar man vara mer ålders och resultatfixerade än i Norge och Finland helt klart...
2018-01-24, 15:20
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Johanhaa
Och du tycker så klart de var helt rätt plocka med Maria N till tds med hennes resultat i början av WC året fram till de? och så klart även nu till helgen även om hon var sämsta Svenska?

Det spelade roll att Grip tog ut henne till tds..fast hon gjorde sin bästa VC-insats någonsin..och uppfyllde SOK grundkriterier..så nominerade Grip henne ändå inte till SOK..så jag håller med..varför plockade Grip ut henne överhuvudtaget till tds om han ändå inte hade för avsikt att nominera henne till SOK om hon uppfullde grundkriteriet??
2018-01-24, 15:43
Medlem
Citat:
Inte många som klart SOKs krav där...Martti Jylhä, Anssi Pentsinen hade väl definitivt inte kommit med en av Riitta-Liisa Roponen och Aino-Kaisa Saarinen hade kunnat komma med som stafettåkare

Hur många Ryska sprint åkare har klarat SOK kraven finns de 4? och samma med Frankrike?

Finlands olympiska kommitté känns inte lika sträng och tur de
Finland har topp 16 som krav, vilket jag tycker är rimligt. Och man beaktar också förra säsongens VC och VM.
2018-01-24, 15:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av rcs
Finland har topp 16 som krav, vilket jag tycker är rimligt. Och man beaktar också förra säsongens VC och VM.

För mig låter de väldigt rimligt och sunt..
2018-01-24, 15:49
Bannlyst
Citat:
Stina Nilsson Ebba och Oskar har inte kommit med till OS för att dom är unga så dom räknar jag inte Thorn är en som kom med pg de

Ebba och Stina hade ju presterat redan innan OS så bra att dom inte blev uttagna på de kriteriet så i de fallet ska SOK inte glänsa över något dom var redan kvalificerade utan den hjälpen kriteriet..

Ebba hade inte presterat innan hon blev uttagen i december 2017..
2018-01-24, 15:51
Bannlyst
Citat:
För mig låter de väldigt rimligt och sunt..

Förstår att du tycker det..men då blir det inga medaljer i slutänden ..skickar man Topp 16..skickar man sådana som Emma Wiken som bara skulle uppfattas som turister..
2018-01-24, 15:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tradern69
Ebba hade inte presterat innan hon blev uttagen i december 2017..

Japp men som de blev till slut så var hon kvalificerad och hade kommit med om inte annat som stafettåkare...
2018-01-24, 15:53
Bannlyst
Citat:
Japp men som de blev till slut så var hon kvalificerad och hade kommit med om inte annat som stafettåkare...

Japp, på framtidskriteriet..
2018-01-24, 15:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tradern69
Japp, på framtidskriteriet..

Ebba hade kommit med till OS även om hon varit 33 år de hade inte Thorn eller Östlund gjort.
2018-01-24, 15:59
Bannlyst
Detta är en käftsmäll på Rikard Grip.. och ett uppvaknande var Sverige står internationellt..
.
Sverige kommer att ha massor med medaljchanser pga Stina Nilsson och Charlotte Kalla..på damsidan..

Det gäller att ha rätt personer i ledningen så att en konkurrenssituation uppstår. Den finns på damsidan..men Rikard Grip skapar inte denna konkurrenssituation genom att vara för mesig.

Måste ge cred åt Norge här.. de skapar verkligen en konkurrenssituation genom att vara hårda i uttagningarna.. inget daltande med Petter Northug..eller någon annan.
2018-01-24, 16:01
Bannlyst
Citat:
Ebba hade kommit med till OS även om hon varit 33 år de hade inte Thorn eller Östlund gjort.

Inte säkert då inte Maria Nordström ens blev nominerad efter en 5:e plats..precis den placering som Ebba haft i VC..
2018-01-24, 16:02
Bannlyst
Citat:
Mannen som inte vågar stå får sina ord var de allt!

På den tiden 1984 fanns inte de kriteriet vad jag vet...

Fast Tomas gjorde verkligen avtryck i sitt första OS..

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in