2017-06-22, 08:01
Medlem
Korta svaret är Svenska, dom har enbart Svenskt pass och ser hel svenska ut. men är inte ute efter vad passet säger utan mer rent filosofiskt.

Långa frågan är:
Jag är Svensk (hel svensk familj sedan big bang), min fru är Engelsk och kanadensisk (hon har dubbla pass, pga födsel i Kanada) Hennes pappa är Indier (bor i kanada), hennes mamma halv engelsk och halv walesisk.

Så vad är mina barn? Givetvis 50% Svensk, men vad med resten?
Stämmer det att mina barn är 50%svenska, 25% indier, 12,5% Engelska och 12,5% Wales?
Jag antar att om de blir elitidrotta så kan de spela för Kanada, England och Sverige.

Blir snurrigt detta.
Citera
2017-06-22, 09:02
Medlem
Mackan52s avatar
Britter, deras mor är så brittisk hon kan bli (kanada, öarna, indien need I say more) så barnen är britter med svenska anlag, man ärver nationaliteten främst från modern.

Så bli inte förvånad när de säger till dig "You, my good sir, are a daft and silly little man." (för att du är utlänning) och sätter en monokel på ögat.

Senast redigerad av Mackan52 2017-06-22 kl. 09:07.
Citera
2017-06-22, 09:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mackan52
Britter, deras mor är så brittisk hon kan bli (kanada, öarna, indien need I say more) så barnen är britter med svenska anlag, man ärver nationaliteten främst från modern.

Så bli inte förvånad när de säger till dig "You, my good sir, are a daft and silly little man." (för att du är utlänning) och sätter en monokel på ögat.

Inte sett det så tidigare, tack, intressant.
Citera
2017-06-22, 09:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Grenar
Korta svaret är Svenska, dom har enbart Svenskt pass och ser hel svenska ut. men är inte ute efter vad passet säger utan mer rent filosofiskt.

Långa frågan är:
Jag är Svensk (hel svensk familj sedan big bang), min fru är Engelsk och kanadensisk (hon har dubbla pass, pga födsel i Kanada) Hennes pappa är Indier (bor i kanada), hennes mamma halv engelsk och halv walesisk.

Stämmer det att mina barn är 50%svenska, 25% indier, 12,5% Engelska och 12,5% Wales?
Jag antar att om de blir elitidrotta så kan de spela för Kanada, England och Sverige.

Blir snurrigt detta.
Filosofiskt? Du menar väl genetiskt? Då har du redan räknat ut det. Förutsatt att ursprungsvärdena stämmer. Fast "indier" säger inte så mycket jämfört med "svensk". Där finns många etniska folk och språk av olika slag. Det är just den delen som avviker mest. Men om indier är lika med "indoeuropeisk" vad gäller språk och etniskt ursprung så är det ingen större skillnad. Utseendemässigt kan det förstås vara skillnad, men du skriver ju att de ser helsvenska ut. Själv har jag barn med en kvinna som har grekiskt ursprung. Mina barn ser också helsvenska ut. Men de förstår grekiska till stor del (kan dock knappt tala grekiska) och är delvis präglade av grekisk kultur, i alla fall vad gäller kosthållning. Om ungefär samma gäller dina barn så är de väl delvis "indiska" då. Har du frågat dem? Jag ska passa på att fråga mina.
Citera
2017-06-22, 09:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Redax
Filosofiskt? Du menar väl genetiskt? Då har du redan räknat ut det. Förutsatt att ursprungsvärdena stämmer. Fast "indier" säger inte så mycket jämfört med "svensk". Där finns många etniska folk och språk av olika slag. Det är just den delen som avviker mest. Men om indier är lika med "indoeuropeisk" vad gäller språk och etniskt ursprung så är det ingen större skillnad. Utseendemässigt kan det förstås vara skillnad, men du skriver ju att de ser helsvenska ut. Själv har jag barn med en kvinna som har grekiskt ursprung. Mina barn ser också helsvenska ut. Men de förstår grekiska till stor del (kan dock knappt tala grekiska) och är delvis präglade av grekisk kultur, i alla fall vad gäller kosthållning. Om ungefär samma gäller dina barn så är de väl delvis "indiska" då. Har du frågat dem? Jag ska passa på att fråga mina.

De är inte så gamla, men jag har frågat den äldre och han anser sig Svensk. (Men pratar flytande engelska)
Citera
2017-06-22, 09:29
Medlem
rough-justices avatar
Svenska medborgare av utländsk härkomst. Egentligen räcker det med att gå ett släktled bakåt. Är bägge svenskar så är barnet också svenskt. Annars blir det som sagt svenska medborgare av utländsk härkomst.
Citera
2017-06-22, 09:32
Medlem
Citat:
De är inte så gamla, men jag har frågat den äldre och han anser sig Svensk. (Men pratar flytande engelska)
Jag får nog samma svar från mina. De pratar också flytande engelska. Just den delen är det nog svårt att identifiera sig som anglosaxisk som grund. Eftersom engelska är så naturligt för dagens unga.
Citera
2017-06-22, 09:36
Medlem
Sperssons avatar
Citat:

Långa frågan är:

Stämmer det att mina barn är 50%svenska, 25% indier, 12,5% Engelska och 12,5% Wales?.

Du svarar på din egen fråga, så vad frågar du egentligen?
Citera
2017-06-22, 09:47
Medlem
Mackan52s avatar
Citat:

Bevis för min tes. Du kan ta britter ur imperiet men du kan aldrig ta imperiet ur britterna

Spela "God save the queen" så kommer han sjunga med för full hals
Citera
2017-06-22, 09:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Spersson
Du svarar på din egen fråga, så vad frågar du egentligen?
Något om "filosofiskt", inte genetiskt då, alltså.
Citera
2017-06-22, 14:03
Medlem
ArchJews avatar
Dina barn är varken svenska, indier, eller britter... Dina barn är världsmedborgare. Grattis!
Citera
2017-06-22, 14:09
Medlem
stoichkov8s avatar
För mig är dem 100% zigenare, med tanke på deras indiska belägg i genetiken som inte alls bör underskattas och som av allt att döma är väldigt dominerande. Smutsigare folkslag får man leta efter.

Ledsen att säga det, men i och med din fortplantning med en zigenare/indier så har du producerat fullständigt värdelösa och parasiterande avkommor.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in