Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2017-06-21, 00:26
  #1
Medlem
Hej, jag får väl inte posta länkar som jag vet så frågar därför; har någon beställt något från ''zamnesia'' förrut? Tänkte beställa hem ett kit, vet fortfarande inte vilket kit av svamp jag ska beställa... Hawaiian, B+ Mexikanska?? Om ni nu har beställt, vilka tog ni och gav de en bra tripp? Har aldrig varit hög förrut så är lite nyfiken och vill därför inte köpa hem några som ''inte ger någon effekt'' vilket jag har hört har hänt. Tack

EDIT: Behöver inte vara några av de 3 exempel jag gav på svamp utan säg gärna vad ni köpte om det var en annan svamp sort
Citera
2017-06-21, 00:38
  #2
Medlem
Visste ärligt talat inte ens att man kan odla svamp, finns det frön till sånt eller hur går det till?
Citera
2017-06-21, 00:44
  #3
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Johansandell456
Visste ärligt talat inte ens att man kan odla svamp, finns det frön till sånt eller hur går det till?

Man får sporer med i ett kit innehållande allt som behövs för att sätta igång en odling. Varje låda kan man sedan oftast flusha (starta om) mellan 3-5 gånger med bra resultat. Man kan få ut allt mellan 50-100g per låda torkat beroende på om man har optimala förutsättningar. Rätt temperatur, mörkt och svalt är väldigt viktigt, samt se till att alltid och jag menar alltid vara helt nytvättad och rena händer + plasthandskar när du håller på att mekar med lådan vid behov, kan gå åt fan rätt fort om det kommer in skit som inte ska och svamparna kan dö.

En rolig grej att testa iaf, inte alls speciellt svårt och man lär sig med tiden. Läs på innan och kolla videos på youtube för fler tips.
Citera
2017-06-30, 11:37
  #4
Medlem
Raaghs avatar
polarn beställde därifrån vettja
hur vida det gick med odlingen vet jag dock inget om hehe
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback