2006-01-05, 03:59
Medlem
SamBams avatar
Frågor om photoshop behandlas i webbutveckling & grafisk formgivning och foto, konst & kultur. Så det blir lite grötigt ibland när man ska söka och gå igenom.
Tänkte om man skulle ha en underforum där man skulle kunna posta tutorials, visa upp sina egna mästerverk och ha lite tävlingar etc..
Alla verkar ha mer eller mindre med PS och göra nuförtiden.

En tanke bara.
Citera
2006-01-05, 04:33
Medlem
IMPlicits avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SamBam
Frågor om photoshop behandlas i webbutveckling & grafisk formgivning och foto, konst & kultur. Så det blir lite grötigt ibland när man ska söka och gå igenom.
Tänkte om man skulle ha en underforum där man skulle kunna posta tutorials, visa upp sina egna mästerverk och ha lite tävlingar etc..
Alla verkar ha mer eller mindre med PS och göra nuförtiden.

En tanke bara.
Den idén gillar jag
Citera
2006-01-05, 04:39
Medlem
Resistances avatar
Den idén är jag också med på.
Citera
2006-01-05, 09:03
Medlem
Hispers avatar
Varför inte vara än mer omformande? Varför inte splitta upp Webutveckling och grafisk formgivning så att de frågor som rör programmering av websiter förs över till Programmering och delen grafisk formgivning läggs i ett utökat Foto, konst, kultur och grafisk formgivning?

Som fd moderator i Programmering så var det inte sällan som man fick flytta inlägg från Programmering till webutveckling, något vi skulle slippa med förslaget ovan. All programmering skulle hamna på samma ställe. Och som trådstartaren tar upp så skulle att photoshopfrågor, och andra närliggande frågor, hamna på ett ställe.
Citera
2006-01-05, 11:34
Medlem
Asterixs avatar
Jag gillar inte alls idéerna. Jag kopplar i första hand ihop Photoshop med Data, IT & Internet än med Kultur & humaniora. För mig känns den malplacerad i SamBams förslag. Att splitta på Webbutveckling & grafisk formgivning och flytta resterna till andra forum är ännu värre. Var ska jag isf lägga en tråd där jag vill ha respons på min webbsida beträffande kod, grafik, form och funktion? Jag tror många trådar av den typen kommer läggas under Övriga dator & IT-diskussioner.
Citera
2006-01-07, 11:37
Medlem
Alfred Nilssons avatar
Intresset för "Digital bilbehandling" är väl så stort att det förtjänar ett eget forum. Sedan är det väl frågan om det ska ligga under Data, IT & Internet eller Kultur & humaniora (eller rent av under Hobby & fritid)?
Citera
2006-01-11, 18:24
Medlem
SamBams avatar
Låter det här ens lite intressant?
Citera
2006-01-11, 18:37
Medlem
Nappiss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hisper
Varför inte vara än mer omformande? Varför inte splitta upp Webutveckling och grafisk formgivning så att de frågor som rör programmering av websiter förs över till Programmering och delen grafisk formgivning läggs i ett utökat Foto, konst, kultur och grafisk formgivning?

Som fd moderator i Programmering så var det inte sällan som man fick flytta inlägg från Programmering till webutveckling, något vi skulle slippa med förslaget ovan. All programmering skulle hamna på samma ställe. Och som trådstartaren tar upp så skulle att photoshopfrågor, och andra närliggande frågor, hamna på ett ställe.

Jag diggar helt klart din idé.
Citera
2006-01-11, 19:08
Moderator
tobess avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hisper

Detta är jag helt klart för, och är också något som jag föreslagit då forumets uppbyggnad har diskuterats för en tid sen.
Citera
2006-01-11, 20:16
Medlem
SamBams avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tobes
Detta är jag helt klart för, och är också något som jag föreslagit då forumets uppbyggnad har diskuterats för en tid sen.

Bra, då för du vår talan där inne i outlaw, eller var det nu är ni beslutar såna här beslut.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in