2017-06-21, 08:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Humbug
Nåja, plocka ur pinnern ur arslet och sup in den komiska poängen istället. Jag orkar verkligen inte hålla på med detaljer i mina satiriska/raljerande femsekundersbilder.
Poängen är att främlingsfientliga grupperingar var snabba på att plocka upp Sweden Rock i sin propaganda. Då blir det extra lustigt när deras statistik blir något sånär naggad i kanterna.

Sweden Rock är hur som haver fortfarande relativt förskonad från sexövergrepp jämfört med andra festivaler. Jag tror att detta fall helt enkelt handlar om en något överförfriskad herre som inte kunnat läsa av situationen. Rubriceringen är våldtäktsförsök, men det kan mycket väl "bara" röra sig om att en obehaglig situation uppstått utan någon vidare dramatik.
Vi ser nog komiken ur lite olika synvinklar.
Jo det är lite komiskt att polisen dagen efter inte har haft ett enda fall för att sedan ett par dagar senare om rubricera och hitta ett fall en vecka efter som de väljer att rubricera som ….du har rätt det är lite PK Polis panik humor jag utläser av det…
Blir liksom fel budskap till samhället i övrigt om det inte sker något i alla fall, speciellt när rasister använder det i sin propaganda.

Man behöver inte vara främlingsfientlig för att man ser verkligheten som den är och vara kritisk till utvecklingen.
Alla män är lika, det är ingen skillnad……jo det är det och SR är ett tydligt bevis på att PK media m.m. har fel i den propaganda analysen.
Trots allt, tot ca 50 000 på plats, varav 30 000 inne på festivalen x 4 dagar varav större delen vita män i berusat tillstånd, om det inte händer något så är det förvånande.
Så tragiskt nog, om främlingsfientliga skulle använt den bilden du länka så skulle det funkat lika bra, som samhället utvecklats.
Jag har liksom svårt att se en skadeglädje/humor i att de har lite fel, poängen de har gick i alla fall hem, liksom undantagen som bekräftar regeln.
Citera
2017-06-21, 12:19
Medlem
idiamindadas avatar
Det roligaste är ändå hur snabba media är att skriva om saken. Ser framför mig Lille Skutt som hoppar upp och ner i upphetsning samtidigt som han pekar så ivrigt att fingret kröker uppåt.

"Haha, minsann! Det våldtas på SR också! Pilsnerbukarna är inte bättre än hazarflocken!"

Sen kan vi sverigevänner vara lite diskreta också, man behöver inte vara övertydlig.
Citera
2017-06-21, 13:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av UngeHerrProm
Kanske skämdes, är ju förnedrande att behöva berätta för föräldrar om hon är under 18.
Kan vara invandrare kan vara svensk, skillnaden är nog att svennen var grovt berusad.

Citat:
Ursprungligen postat av Roy666
Hon måste väl få några dagar på sig att nyktra till och fundera på vad som hände där på fyllan.
Diskutera med sina vänner och de är uppenbart att de fått lite hjälp av polisen att rubricera vad det var, det blir liksom fel i statistiken och det PK om det inte sker övergrepp på SR, kan kanske upplevas diskriminerande mot vissa om inte alla är lika, så farbror polisen har säker fått direktiv uppifrån att i efterhand justera om det är möjligt.
Citat:
... uppträdde på ett sådant sätt att vi har rubricerat det som ett försök till våldtäkt ...
Själva gärningen är väldigt otydlig och kan ju vara allt ifrån en kram till att kläderna slets av. Om jag själv råkat ut för ett brott så skulle jag anmält direkt för att polis ska kunna säkra bevis. Att vänta mer än en vecka sänker trovärdigheten.

Själv börjar jag fundera på om det är anmält som en hämnd då det inte blev som tjejen trodde att det skulle bli. Utlovat förhållande men sen sket killen i tjejen och så blev hon sur och skulle hämnas. Vet varken hur de ska kunna finna en ev GM nu eller säkra bevis.

Kombinationen lättförtjänta pengar och hämnd är nog lockande för en del utan spärrar idag. Vi får se om det kommer ut mer om det hela eller om polisen avskriver det som omöjligt att utreda!
Citera
2017-06-21, 14:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av idiamindada
Det roligaste är ändå hur snabba media är att skriva om saken. Ser framför mig Lille Skutt som hoppar upp och ner i upphetsning samtidigt som han pekar så ivrigt att fingret kröker uppåt.

"Haha, minsann! Det våldtas på SR också! Pilsnerbukarna är inte bättre än hazarflocken!"

Sen kan vi sverigevänner vara lite diskreta också, man behöver inte vara övertydlig.
Så sant.
Men jag blir full av skratt när jag läser Citat : Vid ett par av dessa har polisen lagt till rubriceringen i efterhand!! till anmälningar om olaga hot och misshandel…… …låter nästan som om någon PK uppsatt person talat om för dem att se nu till att vi får lite anmälningar på SR för annars ser det inte bra ut, ….ser i mitt inre sketchen… Vad svenska barn önskar sig mest av allt
1-2 dagar efter summerade polisen festivalen och inte ett fall fanns då, det är humor om något.

Tycker det är dags att sluta vara diskreta Sverige vän eller inte, det är dags att belysa problemen där de finns och det är inte bland SR klientelet som så ofta framställs i media.
Citera
2017-06-21, 18:34
Medlem
Stones avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KamratBlue
Tog det över en vecka innan hon fick för sig att anmäla? Hon hade kanske annat som var viktigare att göra under tiden.

Hur har du reagerat i tidigare trådar om våldtäkt då det ter sig klarare arr GM är en invandrare? Fattar du inte att svenska män våldtar dem med?
Citera
2017-06-21, 19:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Humbug
Inte så konstigt egentligen. Det vore orimligt om inte något hände med tanke på alla människor som var i omlopp. Samtidigt bör man nog fundera på om man inte borde korrigera den där bilden som diverse folk så självgott cirkulerade i sociala medier dagarna efter festivalen.
http://forumbilder.se/G8M45/11.jpg

Är det du som ändrade i bilden?
I sådana fall undrar jag om du bara hittade på lite siffror för skojs skull, eller om det ligger någon sanning i dom?

Har det ens anmälts någon våldtäkt?
Citera
2017-06-21, 19:21
Medlem
Lydans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Stone
Hur har du reagerat i tidigare trådar om våldtäkt då det ter sig klarare arr GM är en invandrare? Fattar du inte att svenska män våldtar dem med?

Självklart förstår nog de flesta att även svenskar våldtar. Extrapolerad statistik visar att runt 40% begås av svenskfödda. Dock anser nog många att man måste sätta in resurser där det förekommer.

Och tittar vi enkelt, på det, förutom att ens nämna rapporten som släpptes när BRÅ tilläts att föra relevant statistik, så ser vi en viss korrelation.

År 2003 anmäldes anmäldes 2200 våldtäkter, 25 st per 100 000 invånare. Sedan dess har den inhemska befolkningen inte växt särskilt mycket, men den invandrade har däremot växt markant.

2011 anmäldes 6500 våldtäkter, ca 69 per person. Nu finns det så klart inga riktiga bevis för att invandrare står för den största delen av ökningen, men för många är det inte svårt att lägga ihop 2 och 2 och få det till 4.

Så, bör vi inte första och främst faktiskt försöka stoppa de ytterligare 4300 våldtäkterna per år, istället för att inte göra något? Man måste attackera på alla fronter om man vill komma till bukt med ett sånt här allvarligt problem.

Så, i det här fallet, även om svenskar självklart våldtar, så är det lite märkligt att stora rapporter basuneras ut lång tid efter själva festivalen, och efter att det hade börjat propageras om att Sweden Rock var väldigt befriad från den typen av brott. Jag tror inte att det ligger någon stor konspiration bakom, men jag tror att, om man tittar lite närmre, så var det långt ifrån vissa fall vi sett där kvinnor har blivit indragna i skogen och överfallsvåldtagna. Eller omringade av gäng på andra festivaler.

Jag kan ha fel så klart, men med tanke på hur rapporteringen ser ut i MSM hade jag inte blivit förvånad.
Citera
2017-06-21, 20:52
Medlem
Pansarveckets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Captain Caustic
Signalement vore intressant, jag vet att media vill få alla att tänka "Kolla Svenskarna är likadana som invandrarna i grupp"... Men skulle inte alls bli förvånad om det är en blatte eller att detta är påhittat av en rubbad vänster flicka för att skapa en skev bild.
Självklart är det ett beställningsjobb.
Det var bara för bra att alla generationer rockers kunde gå omkring, supa skallen i bitar ha roligt och INTE ge sig på varandra. Så då anmäler man för att röra till grytan lite och ta ifrån oss vår välförtjänta självbelåtenhet.
Citera
2017-06-22, 02:51
Medlem
BubbaMnungs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Devlindiablo
Inte ens på konserter kan vi tjejer va trygga
Sluta rösta för mer invandring. Det är invandrare (negrer och araber) som begår de flesta av dessa brotten och väldigt få unga tjejer röstar SD. Sluta också att umgås med invandrare.
Citera
2017-06-22, 07:21
Moderator
Humbugs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vvdjs
Är det du som ändrade i bilden?
I sådana fall undrar jag om du bara hittade på lite siffror för skojs skull, eller om det ligger någon sanning i dom?

Har det ens anmälts någon våldtäkt?

Det är frågan ett anmält våldtäktsförsök. Inom satir har man en viss konstnärlig frihet. Syftet här var att driva med de främlingsfientliga krafter som spred bilden dagarna efter festivalen.
Citera
2017-06-22, 10:28
Medlem
Stones avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lydan
Självklart förstår nog de flesta att även svenskar våldtar. Extrapolerad statistik visar att runt 40% begås av svenskfödda. Dock anser nog många att man måste sätta in resurser där det förekommer.

Och tittar vi enkelt, på det, förutom att ens nämna rapporten som släpptes när BRÅ tilläts att föra relevant statistik, så ser vi en viss korrelation.

År 2003 anmäldes anmäldes 2200 våldtäkter, 25 st per 100 000 invånare. Sedan dess har den inhemska befolkningen inte växt särskilt mycket, men den invandrade har däremot växt markant.

2011 anmäldes 6500 våldtäkter, ca 69 per person. Nu finns det så klart inga riktiga bevis för att invandrare står för den största delen av ökningen, men för många är det inte svårt att lägga ihop 2 och 2 och få det till 4.

Så, bör vi inte första och främst faktiskt försöka stoppa de ytterligare 4300 våldtäkterna per år, istället för att inte göra något? Man måste attackera på alla fronter om man vill komma till bukt med ett sånt här allvarligt problem.

Så, i det här fallet, även om svenskar självklart våldtar, så är det lite märkligt att stora rapporter basuneras ut lång tid efter själva festivalen, och efter att det hade börjat propageras om att Sweden Rock var väldigt befriad från den typen av brott. Jag tror inte att det ligger någon stor konspiration bakom, men jag tror att, om man tittar lite närmre, så var det långt ifrån vissa fall vi sett där kvinnor har blivit indragna i skogen och överfallsvåldtagna. Eller omringade av gäng på andra festivaler.

Jag kan ha fel så klart, men med tanke på hur rapporteringen ser ut i MSM hade jag inte blivit förvånad.

Men att en invandrare skulle välja att våldta en hårdrocksbrud bland svenska hårdrockare som nog har våldtäkt högst på listan av brott de hatar är så långsökt och att dra in statistik kring antalet våldtäkter per capita under åren som gått är löjeväckande. Statisitken att 99% av killarna på plats är svennar som dricker mycket eller jävligtmycket är nog en statistik du skall använda dig av när du drar slutsatser.
Citera
2017-06-22, 11:35
Medlem
Lydans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Stone
Men att en invandrare skulle välja att våldta en hårdrocksbrud bland svenska hårdrockare som nog har våldtäkt högst på listan av brott de hatar är så långsökt och att dra in statistik kring antalet våldtäkter per capita under åren som gått är löjeväckande. Statisitken att 99% av killarna på plats är svennar som dricker mycket eller jävligtmycket är nog en statistik du skall använda dig av när du drar slutsatser.

Så, statistiken lade jag till för att ge min analys av varför många är snabba på att gå till attack mot invandrare som våldtar, men håller sig lugnare när det är en svensk. Ett försök till en förklaring helt enkelt. Det verkar både vanligare och tycks mörkas mer när det sker av invandrare, så folks naturliga tendens när något tycks märkligt är att det följer det spåret.

En typiskt misstänkt rapportering är "Vi söker information om en person. Signalement: Vi vill inte ge ut signalement."

I det här fallet är den märkliga rapporteringen att det kommer så pass långt efter festivalens avslut, och att det kommer efter att det propagerats med Sweden Rock av folk som vill stoppa våldtäkter.

Man kan också ifrågasätta nyhetsvärdet i att rapportera om ett våldtäktsförsök när det i snitt sker nära 20 anmälningar om våldtäkt per dag. Men artikeln verkar summera festivalen överlag, så det kan man väl acceptera att det finns ett värde i.

Jag ser inget fel i att använda din statistik. Jag tror heller inte att en invandrare var där och våldtog någon. Däremot tror jag att rubriceringen, som kom långt efter och sen basunerades ut med stora trumman, kanske inte helt motsvarar vad vi normalt anser vara ett våldtäktsförsök.

Våldtäktsförsök har numera en ganska bred definition, så att det händer något som faktiskt går att tolka som ett sådant betvivlar jag inte. Det hade jag blivit förvånad av om det inte hände.

Men det hade inte förvånat mig alls om det ligger något lurt bakom just den rapporterade anmälan som kom efter så lång tid. Vår rikspolischef är väldigt politisk av sig, så jag förutsätter inte att alla hans anställda är helt opartiska.

Män som blir våldsamma när de dricker är absolut ett problem. Men notera att ingen föreslår att öka antalet män som dricker. Jag hoppas du förstår att jag inte likställer invandrare som våldtar med män som dricker, utan pekar bara på det absurda i din logik. Alla våldtäkter sker av människor. Så. Problem solved?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in