2017-06-20, 14:43
Medlem
Jag har en mall utan text flow som jag skapat sidor av. Nr jag sen lgger till text i en box s blir det automatiskt text flow till nsta sida utan att jag valt det. Hur fr man bort det och varfr kommer det per automatik. Det r riktigt irriterande och och har man 36 rutor per sida vill man ju inte ha text flow, det r ju ganska solklart.
Citera
2017-06-20, 15:00
Medlem
kimdah2002s avatar
http://www.wordhook.com/indesign/bre...read-indesign/
Citera
2017-06-20, 15:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kimdah2002
http://www.wordhook.com/indesign/bre...read-indesign/

Det r inga problem med att f bort det. Jag vill bara kunna kopiera in text i mallsidor utan att den automatiskt lnkar samman textramar som jag inte valt.
Annars fr jag helt sluta anvnda mallar...
Jag frstr dock inte varfr man inte ska kunna anvnda mallar som indesign r skapat fr.
Citera
2017-06-20, 15:57
Medlem
kimdah2002s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av uptrend
Det r inga problem med att f bort det. Jag vill bara kunna kopiera in text i mallsidor utan att den automatiskt lnkar samman textramar som jag inte valt.
Annars fr jag helt sluta anvnda mallar...
Jag frstr dock inte varfr man inte ska kunna anvnda mallar som indesign r skapat fr.
Det r vl bara att skapa/ndra en mall dr textramarna inte r lnkade och anvnda den?
Citera
2017-06-20, 16:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kimdah2002
Det r vl bara att skapa/ndra en mall dr textramarna inte r lnkade och anvnda den?

Jag fick ndra i instllningarna i indesign. Det heter smart textomformning. Jag tycket inte alls det r s smart. Jag har anvnt andra verktyg innan nr jag producerat bcker och kan inte minnas att jag haft det problemet innan.
Citera
2017-06-20, 21:16
Medlem
kimdah2002s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av uptrend
Jag fick ndra i instllningarna i indesign. Det heter smart textomformning. Jag tycket inte alls det r s smart. Jag har anvnt andra verktyg innan nr jag producerat bcker och kan inte minnas att jag haft det problemet innan.
Jag brukar brja med att kapitelindela och sedan fr texten bli som den blir p sidorna, fldar den ver s lggs det till en ny sida p det kapitlet automatiskt. Sedan fr man givetvis gra en slutjustering fr att ka lsbarheten och f bilder och illustrationer 100% synkade med texten.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in