Citat:
Ursprungligen postat av
YungSosa
Hur har du kommit fram till att Ederson är top 2 i PL? Personligen anser jag att han inte ens är top 5, än, det är på tok för snabbt att döma. De Gea, Courtois, Lloris, Cech, Butland. Men det är möjligt att du har sett någonting inte jag har sett, trots att mindre än en halv säsong är spelad.
ja kanske är det så enkelt att jag kan mera om fotboll än vad du gör? ederson har förvandlat stones och till och med otamendi till giganter. förra säsongen lyste det av osäkerhet kring dessa centrala försvarare. nu har jag, i och för sig, enbart sett alla citys matcher 2 ggr. tydligt hur ederson dominerar i och runt straffområdet med sitt lugn och pondus. ett exempel som var intressant från förra matchen mot arsenal. sanchez hade 26 bollkontakter med fötterna - ederson hade 24.
ederson sparkar ut boll till ofta rätt adress. lugna pass centralt, oftast till fernandinho. som i sin tur spelar uppåt i banan, alternativt ut till offensiva ytterbackar. och fort går det undan. hur skall lag försvara mot detta taktik. verkar omöjligt. markera ytterbackar? kanske men då har fernandinho fritt fram att servera de bruyne eller silva centralt. speedkulor på både vänster och höger i sane och sterling.