2017-11-06, 09:10
Medlem
Jaxxxs avatar
När ska Mourinho inse att man inte längre kan vinna ligan genom att bara gå för 0-0 i alla svåra bortamatcher?
Hans taktik känns i det avseendet förlegad.
Citera
2017-11-06, 13:05
Medlem
Jaxxxs avatar
Och där rök även Bilic!
Citera
2017-11-06, 13:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jaxxx
När ska Mourinho inse att man inte längre kan vinna ligan genom att bara gå för 0-0 i alla svåra bortamatcher?
Hans taktik känns i det avseendet förlegad.
Hans taktik är ju bara en konsekvens av att han inte kan organisera ett anfallsspel. Det är den enda anledningen till att han går för 0-0.
Citera
2017-11-06, 15:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av used66
well interesting stuff. as i see it PSG and manchester city are the current favorites. based on what has been seen so far. PSG is so so good forward with these 3. probably the best 3 attack in europe. defense also pretty strong. midfield even better. goalie is the weak link.

manchester city attack from sterling, sane, jesus, aguero, debruyne and silva is tremendous. this attackminded players can run riot, and thats exactly what they have been doing this season. attack attack attack and every team have to accept defeat. too strong, right now. BUT things might change if debruyne get injured, as he is the best player right now. so impressive. or if stones get out for a long time. citys weakness is central defense if injuries strikes.

city have the best in the premier League in Ederson (together with De Gea)

never forget what Barca or real can do...of course. experienced strong teams.

Hur har du kommit fram till att Ederson är top 2 i PL? Personligen anser jag att han inte ens är top 5, än, det är på tok för snabbt att döma. De Gea, Courtois, Lloris, Cech, Butland. Men det är möjligt att du har sett någonting inte jag har sett, trots att mindre än en halv säsong är spelad.
Citera
2017-11-06, 15:39
Medlem
used66s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av YungSosa
Hur har du kommit fram till att Ederson är top 2 i PL? Personligen anser jag att han inte ens är top 5, än, det är på tok för snabbt att döma. De Gea, Courtois, Lloris, Cech, Butland. Men det är möjligt att du har sett någonting inte jag har sett, trots att mindre än en halv säsong är spelad.

ja kanske är det så enkelt att jag kan mera om fotboll än vad du gör? ederson har förvandlat stones och till och med otamendi till giganter. förra säsongen lyste det av osäkerhet kring dessa centrala försvarare. nu har jag, i och för sig, enbart sett alla citys matcher 2 ggr. tydligt hur ederson dominerar i och runt straffområdet med sitt lugn och pondus. ett exempel som var intressant från förra matchen mot arsenal. sanchez hade 26 bollkontakter med fötterna - ederson hade 24.

ederson sparkar ut boll till ofta rätt adress. lugna pass centralt, oftast till fernandinho. som i sin tur spelar uppåt i banan, alternativt ut till offensiva ytterbackar. och fort går det undan. hur skall lag försvara mot detta taktik. verkar omöjligt. markera ytterbackar? kanske men då har fernandinho fritt fram att servera de bruyne eller silva centralt. speedkulor på både vänster och höger i sane och sterling.
Citera
2017-11-06, 16:28
Medlem
Citat:
ja kanske är det så enkelt att jag kan mera om fotboll än vad du gör? ederson har förvandlat stones och till och med otamendi till giganter. förra säsongen lyste det av osäkerhet kring dessa centrala försvarare. nu har jag, i och för sig, enbart sett alla citys matcher 2 ggr. tydligt hur ederson dominerar i och runt straffområdet med sitt lugn och pondus. ett exempel som var intressant från förra matchen mot arsenal. sanchez hade 26 bollkontakter med fötterna - ederson hade 24.

ederson sparkar ut boll till ofta rätt adress. lugna pass centralt, oftast till fernandinho. som i sin tur spelar uppåt i banan, alternativt ut till offensiva ytterbackar. och fort går det undan. hur skall lag försvara mot detta taktik. verkar omöjligt. markera ytterbackar? kanske men då har fernandinho fritt fram att servera de bruyne eller silva centralt. speedkulor på både vänster och höger i sane och sterling.

Det fetade fick mig att storskratta, då Ederson inte har någonting att göra med Sanchez bolltouches. Det visar verkligen hur mycket du kan om fotboll. Jävla casual. Att Pep gillar att spela tillbaka bollen till målvakten är ökänt, och har varit i 8-9 år. Skriv med stora bokstäver också, herregud.

Förklara även mer ingående hur Stones och Otamendi har förvandlats till giganter p.g.a Ederson. Har Ederson ett finger i spelet angående att Otamendi börjar prestera offensivt mån tro?
Citera
2017-11-06, 16:29
Medlem
asdfghjklzxcvbnms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jaxxx
Och där rök även Bilic!
Och in stiger "trumvirvel"
ok kanske inte officiellt ännu men verkar vara hetaste ryktet. Då hade man ju lika gärna haft kvar bilic Synd ändå. Gillade bilic. Verkar vara en skön typ. För lätt att bara skylla på tränaren. Klubbledningen har ju misskött klubben å det grövsta. Men dem får sitta kvar.

Citat:
ja kanske är det så enkelt att jag kan mera om fotboll än vad du gör? ederson har förvandlat stones och till och med otamendi till giganter. förra säsongen lyste det av osäkerhet kring dessa centrala försvarare. nu har jag, i och för sig, enbart sett alla citys matcher 2 ggr. tydligt hur ederson dominerar i och runt straffområdet med sitt lugn och pondus. ett exempel som var intressant från förra matchen mot arsenal. sanchez hade 26 bollkontakter med fötterna - ederson hade
e
Eller så har man bara olika åsikt i frågan. Finns inget rätt eller fel där. Annars får du gärna länka till faktan att ederson är näst bäst i premier league. Sen att du skulle besitta mer kunskap än andra om fotboll känns inte speciellt trovärdigt med sättet du skriver på. Fotboll är lite mer komplicerat än att ederson ensam har gjort stones och otamendi bättre. Inte riktigt så det funkar.
Citera
2017-11-06, 16:44
Medlem
used66s avatar
[quote=YungSosa|62264114]Det fetade fick mig att storskratta, då Ederson inte har någonting att göra med Sanchez bolltouches. Det visar verkligen hur mycket du kan om fotboll. Jävla casual. Att Pep gillar att spela tillbaka bollen till målvakten är ökänt, och har varit i 8-9 år. Skriv med stora bokstäver också, herregud.

Förklara även mer ingående hur Stones och Otamendi har förvandlats till giganter p.g.a Ederson. Har Ederson ett finger i spelet angående att Otamendi börjar prestera offensivt mån tro?[/QUOTE]

hur många mål har otamendi gjort? angående sanchez- ederson så är min poäng att ederson är en bättre bollspelare än vissa utespelare. dominerar som ingen annan - resultatet ser du på plan i citys defensiv. pep visste vad han gjorde. city med ederson som ankare promenerar hem denna liga. jag vet att det retar många. men är snart ett faktum. city har, om ni nu missat det, startat säsongen bättre än något lag i premier leagues historia.

ederson sprider ett lugn över hela försvarslinjen. men det krävs ju att man tittar på matcherna för att kunna se det.
Citera
2017-11-06, 17:45
Medlem
Citat:

hur många mål har otamendi gjort? angående sanchez-ederson så är min poäng att ederson är en bättre bollspelare än vissa utespelare. dominerar som ingen annan - resultatet ser du på plan i citys defensiv. pep visste vad han gjorde. city med ederson som ankare promenerar hem denna liga. jag vet att det retar många. men är snart ett faktum. city har, om ni nu missat det, startat säsongen bättre än något lag i premier leagues historia.

ederson sprider ett lugn över hela försvarslinjen. men det krävs ju att man tittar på matcherna för att kunna se det.

Krävs det att man tittar på matcherna för att göra den här fullkomligt idiotiska slutsatsen också? Jag brukar strunta i dina världsfrånvända inlägg men det här kan jag bara inte ignorera. Du menar alltså på fullt allvar att ett högt antal bolltouchar hos en målvakt i ett dominerande lag, vars tränare år efter år efter år mer än gärna använder sig av målvaktens fötter, tyder på att han är en bättre bollspelare än vissa utespelare? Nu har jag inte kollat någon statiskt men Victor Valdes måste ha varit topp 10 i världen bland utespelare när Pep ledde Barca med den logiken.

Du har helt rätt att City kommer att promenera hem den här ligan, men Ederson har en väldigt liten del i detta.
Kommer inte ens kommentera ditt påstående om att han ska hållas lika högt som De Gea.
Citera
2017-11-06, 18:29
Medlem
used66s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av randomzz
Krävs det att man tittar på matcherna för att göra den här fullkomligt idiotiska slutsatsen också? Jag brukar strunta i dina världsfrånvända inlägg men det här kan jag bara inte ignorera. Du menar alltså på fullt allvar att ett högt antal bolltouchar hos en målvakt i ett dominerande lag, vars tränare år efter år efter år mer än gärna använder sig av målvaktens fötter, tyder på att han är en bättre bollspelare än vissa utespelare? Nu har jag inte kollat någon statiskt men Victor Valdes måste ha varit topp 10 i världen bland utespelare när Pep ledde Barca med den logiken.

Du har helt rätt att City kommer att promenera hem den här ligan, men Ederson har en väldigt liten del i detta.
Kommer inte ens kommentera ditt påstående om att han ska hållas lika högt som De Gea.

jag kan iaf erkänna att de gea är bra - medan du inte vill se vilken inverkan ederson har på citys förbättring. ederson har en liten obetydlig del av citys framgång? wow. fortsätt du med dina fotbollskunskaper. sprid dem. underhållande.

skulle inte förvåna om du håller på Liverpool eller United. typisk mentalitet.
Citera
2017-11-06, 18:37
Medlem
used66s avatar
förresten, vart tog alla ivriga arsenalfans vägen? de brukade ju dominera härinne med all sin kunskap och dyrkan för Wenger.
Citera
2017-11-06, 19:01
Medlem
paras0nics avatar
Citat:
förresten, vart tog alla ivriga arsenalfans vägen? de brukade ju dominera härinne med all sin kunskap och dyrkan för Wenger.

Har aldrig sett ivriga Arsenal-fans här på Flashback som uttrycker sin dyrkan för Wenger. Sluta pesta ner tråden..

OnT: Moyes ligger nu på oddset 1.33 att ta över Hammers.. svagt av styrelsen i min mening. Claude Puel är ett bättre alternativ!

EDIT: Glömde av helt att Puel tränas av Leicester. Tycker ändå man bör ha satsat på Mancini/Koeman.
Senast redigerad av paras0nic 2017-11-06 kl. 19:09.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in