2017-09-29, 12:21
Medlem
Scrip7s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pmatt
Det är ju ACL och inte PCL, vet inte varför tidningarna skriver 9 månader, brukar ju vara omkring 5-6 månader för det främre och sen kanske en månad till att komma upp i någorlunda form också.

Tycker City borde överväga att ta in temporära ersättare som t ex Sagna/Siqueira (kontraktslösa), lär annars bli slitsamt för Walker och Danilo att spela varje match och bakom dom så finns det väl inte mycket potentiella wingbacks.
Alternativt så skulle man kunna höra med UEFA/FIFA om ett undantag för att värva en kontrakterad spelare.
De spelare som kommer tillbaka efter 5-6 månader är oftast inte fullt redo och tar en stor risk för att skada sig på samma ställe igen. För att bli helt frisk från en ACL skada så brukar det krävas iaf 8 månader eller mer. Så frågan är om City och Mendy tar en risk eller satsar på att få tillbaka honom när han är helt frisk för att slippa riskera något.

Skulle läkningen gå som allra bäst och han tar en risk när han kommer tillbaka, så kan han vara redo i slutet av februari/början av mars. Men bästa hade varit att vänta iaf två månader till och då det nära maj som gäller.
Citera
2017-09-29, 15:23
Medlem
Pogba har åkt på en värre skada verkar det som, Mourinho har gått ut med att det är en long term.

When asked for the latest update on hamstring-victim Paul Pogba, Mourinho added: "He's injured. He cannot play tomorrow and it's not an injury that I can have the hope like I can have with Valencia or Jones. With them, I have the hope to see them training and to have a positive answer. For long-term injuries, I don't speak about them, so Ibra, Pogba, Rojo and these players, I don't think about them."

http://www.manutd.com/en/News-And-Features/Football-News/2017/Sept/jose-mourinho-provides-injuries-update-for-manchester-united-v-crystal-palace-in-premier-league.aspx

http://www.skysports.com/football/news/11667/11059216/paul-pogbas-injury-is-long-term-says-man-utd-boss-jose-mourinho
Senast redigerad av Alannon 2017-09-29 kl. 15:28.
Citera
2017-09-30, 11:21
Medlem
Svarta-Skatans avatar
Tydligen så hade Aguero precis tagit på sig säkerhetsbältet efter att ha bett taxichaffören att sakta ner, sekunden senare small det, snacka om tur i oturen för den gode argentinaren.
Citera
2017-09-30, 13:17
Avstängd
Vatos.Locoss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Svarta-Skatan
Tydligen så hade Aguero precis tagit på sig säkerhetsbältet efter att ha bett taxichaffören att sakta ner, sekunden senare small det, snacka om tur i oturen för den gode argentinaren.

Så jävla typiskt, varje säsong någon gång på höst kanten så är han alltid borta pga skador. Men likt förbannat smäller han in mål och hamnar högt upp i skyttetabellen. Blir tufft senare mot Chelsea. Att även Mendy är borta gör nog att steget till CL och Ligan blir otroligt mycket tuffare, hoppas på någon bra reserv i Januari.

Läste på ''Sportbible'' så får väl tas med en jävla massa salt, Att ancelotti skulle vilja ta över Arsenal. Det kan nog vara det bästa som hänt arsenal på länge i såna fall. Men lär knappast bli av..
Citera
2017-09-30, 13:58
Avslutad
Är det officiellt hur länge Pogba är borta?
Jag läser olika uppgifter på nätet.
Citera
2017-09-30, 14:02
Avslutad
Hur länge stannar Kane i Spurs? Fotbollsromantikern i mig skulle älska att se honom där länge och leda laget till titeln. Tottenham har byggt bra och om de får behålla stommen är titeln en realitet. Så här stabila och bra har jag aldrig sett dem.

Om Kane lämnar tror jag han stannar i England. Chelsea är mitt tips.
Citera
2017-09-30, 17:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av GenesisP
Hur länge stannar Kane i Spurs? Fotbollsromantikern i mig skulle älska att se honom där länge och leda laget till titeln. Tottenham har byggt bra och om de får behålla stommen är titeln en realitet. Så här stabila och bra har jag aldrig sett dem.

Jag tror Kane blir Tottenham trogen. Lämnar han så blir det för en storklubb utomlands.
Citera
2017-09-30, 19:06
Avstängd
Vatos.Locoss avatar
Citat:

Real Madrid eller Barca
Citera
2017-10-01, 00:35
Avstängd
Vatos.Locoss avatar
Citys backlinje har kritiserats och varit det man varit orolig över men tycker dom gör det bra, Stones växer och Otamendi (han må vara ett wildcard) men det funkar. Att delph skulle göra det så bra som han egentligen gjort de senaste två matcherna som VB är ett höjande ögonbryn. Inte många som kan trott att han skulle peta Danilo.

Trodde dock Chelsea skulle vara bättre, kan ju inte bara bero på saknaden utav Morata i större delen utav matchen. Tror nog Napoli är ett större prov om några veckor.
Citera
2017-10-01, 03:42
Medlem
Citat:

Det ser jag som väldigt osannolikt, det hade varit värre än Judas flytt till Arsenal och det vet han, skulle han flytta(vilket jag inte tror) så blir det nog Spanien, eventuellt även t ex Paris.

Dessutom tvivlar jag på att Levy skulle sälja till någon engelsk klubb.
Senast redigerad av Eaglesandshit 2017-10-01 kl. 03:47.
Citera
2017-10-01, 08:31
Medlem
Citat:
OM han ens lämnar och skulle stanna i England så finns det bara en stad som är aktuell och det är Manchester. Med tanke på att han har 130k (vilket är sjukt lite för hans kvalite) sån inte några andra konkurrera med City/United. Mest troligt är PSG eller Real om han ens lämnar.

Jag tror att han kommer stanna i Spurs dock tills dess att de inte vill ha honom längre
Citera
2017-10-01, 08:34
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Alannon
OM han ens lämnar och skulle stanna i England så finns det bara en stad som är aktuell och det är Manchester. Med tanke på att han har 130k (vilket är sjukt lite för hans kvalite) sån inte några andra konkurrera med City/United. Mest troligt är PSG eller Real om han ens lämnar.

Jag tror att han kommer stanna i Spurs dock tills dess att de inte vill ha honom längre

Jo, Man U vore nog förstaklubben om han ska stanna i England. Men nu har de köpt Lukaku. Så den dörren känns lite stängd.

Engelsmän brukar vilja stanna i England trots pengarna och prestigen i andra ligor. Därför tror jag att han stannar i England om han byter klubb.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in