2017-09-20, 01:09
Bannlyst
Så Oxen gick till Liverpool för att han ville spela mer centralt. Det slutar med att han får starta på kanten i ligacupen Kass som vanligt var han också.

Arsenal gör sällan bra försäljningar tycker jag, men det där var fan briljant alltså!
Citera
2017-09-20, 01:10
Medlem
used66s avatar
vill inte gärna referera till en United spelare men bara att ge efter denna gång. tom cleverly menade efter Watford - City 0-6 att City var det bästa motstånd han spelat mot. rena slakten, och fortsätter city så här ja då blir det ligaguld. gladfotboll och en grym kevin de bruyne. laget är späckat med talang. tänk att Gabriel Jesus och Kevin De Bruyne enbart kostade 83 miljoner pund tillsammans!

Citat:
Ursprungligen postat av Halloween2
Var lite segt med mål de första omgångarna men nu city.. 15 mål på EN vecka. inte så dåligt
Citera
2017-09-20, 16:33
Medlem
Scrip7s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av used66
vill inte gärna referera till en United spelare men bara att ge efter denna gång. tom cleverly menade efter Watford - City 0-6 att City var det bästa motstånd han spelat mot. rena slakten, och fortsätter city så här ja då blir det ligaguld. gladfotboll och en grym kevin de bruyne. laget är späckat med talang. tänk att Gabriel Jesus och Kevin De Bruyne enbart kostade 83 miljoner pund tillsammans!
City har en väldigt stark uppställning. Problemet är att man inte har särskilt bred trupp. Finns en risk/chans att de kommer få det tuffare när matchandet blir lite tätare eller efter ett par skador i laget. Men just nu så ser det väldigt bra ut iaf.
Citera
2017-09-20, 16:44
Medlem
used66s avatar
city har inte en bred trupp? hur tänker du där? om den klubben har klen trupp, vad har då de andra rivalerna. att city går ut ikväll med en "b uppställning" är riskabelt då WBA är starka nog för att vinna. premier League är tuff och lagen kommer att ta poäng av varandra. cup är dessutom cup. city måste gå för 100% om de skall vinna ikväll.

Citat:
Ursprungligen postat av Scrip7
City har en väldigt stark uppställning. Problemet är att man inte har särskilt bred trupp. Finns en risk/chans att de kommer få det tuffare när matchandet blir lite tätare eller efter ett par skador i laget. Men just nu så ser det väldigt bra ut iaf.
Citera
2017-09-20, 17:52
Medlem
Scrip7s avatar
Citat:
city har inte en bred trupp? hur tänker du där? om den klubben har klen trupp, vad har då de andra rivalerna. att city går ut ikväll med en "b uppställning" är riskabelt då WBA är starka nog för att vinna. premier League är tuff och lagen kommer att ta poäng av varandra. cup är dessutom cup. city måste gå för 100% om de skall vinna ikväll.
Nu tänker jag inte bara på cupen idag, man har 3 cuper att spela plus ligan. Jag är tveksam till att man har tillräckligt bred trupp för att kunna vara med och utmana i alla. Och så som City har värvat så ska de vara med och hota i varje cup. Det lag som har bredast trupp just nu måste vara United.

Liverpool har väldigt dålig bredd bakåt iaf.
Annars så tycker jag att Arsenal, Chelsea och Tottenham har likvärdig bredd som City, kanske något bättre i vissa fall, men startelvorna är sämre.
Citera
2017-09-20, 18:04
Medlem
used66s avatar
United kommer att vara med bland de 3-4. bredaste truppen, hur tänker du då? du menar väl inte på fullt allvar att Uniteds spelare är den genomgående bästa truppen? de har ju inte fler spelare än de andra. flera medelmåttor typ fellaini, jones och smalling. ingen av dessa platsar i chelski eller city.
loserpool skall vi inte ens dra in i diskussionen, de kommer att sladda betänkligt. mycket beroende på usel målvakt samt mediokert försvar. brendan klopp imponerar inte.

Citat:
Nu tänker jag inte bara på cupen idag, man har 3 cuper att spela plus ligan. Jag är tveksam till att man har tillräckligt bred trupp för att kunna vara med och utmana i alla. Och så som City har värvat så ska de vara med och hota i varje cup. Det lag som har bredast trupp just nu måste vara United.

Liverpool har väldigt dålig bredd bakåt iaf.
Annars så tycker jag att Arsenal, Chelsea och Tottenham har likvärdig bredd som City, kanske något bättre i vissa fall, men startelvorna är sämre.
Citera
2017-09-20, 18:36
Medlem
Scrip7s avatar
Citat:
United kommer att vara med bland de 3-4. bredaste truppen, hur tänker du då? du menar väl inte på fullt allvar att Uniteds spelare är den genomgående bästa truppen? de har ju inte fler spelare än de andra. flera medelmåttor typ fellaini, jones och smalling. ingen av dessa platsar i chelski eller city.
loserpool skall vi inte ens dra in i diskussionen, de kommer att sladda betänkligt. mycket beroende på usel målvakt samt mediokert försvar. brendan klopp imponerar inte.
Så som Fellaini och Jones har inlett säsongen så hade de petat väldigt många spelare från de andra lagen.
Uniteds lag just nu med bara reserver

Romero
Darmian - Smalling - Lindelöf - Shaw
Lingard - Carrick - McTominay - Herrera - Martial/Rashford
Zlatan

Och då har vi även Young och Rojo på "bänken" Plus kanske någon spelare som jag missat
Räknar även in Martial/Rashford då bara en av dem är på planen åt gången.
Det är ingen dålig uppställning, kanske inte titelvinnare men helt klart kan man vara med och utmana om topp 4. Prova att göra samma uppställning med City och se hur det ser ut.

E: Att du sen kallar Liverpool för "loserpool" och Klopp för Brendan Klopp säger även en hel del.
Citera
2017-09-20, 18:54
Medlem
used66s avatar
du lyfter fram fellaini och jones som bra spelare. säger egentligen allt. ja loserpool har väl de sista 20 åren inte direkt rosat marknaden. och kommer inte att göra det inom den närmaste tiden heller, även om fansen hoppas, och ständigt tjatar om sin historia. går inte leva på gamla meriter. brendan klopp är just ett namn loserpoolfans själva har börjat med, alltså inte ett elakt påhitt av lilla mig. även om jag gärna hade velat ge mig själv cred för det.

Citat:
Så som Fellaini och Jones har inlett säsongen så hade de petat väldigt många spelare från de andra lagen.
Uniteds lag just nu med bara reserver

Romero
Darmian - Smalling - Lindelöf - Shaw
Lingard - Carrick - McTominay - Herrera - Martial/Rashford
Zlatan

Och då har vi även Young och Rojo på "bänken" Plus kanske någon spelare som jag missat
Räknar även in Martial/Rashford då bara en av dem är på planen åt gången.
Det är ingen dålig uppställning, kanske inte titelvinnare men helt klart kan man vara med och utmana om topp 4. Prova att göra samma uppställning med City och se hur det ser ut.

E: Att du sen kallar Liverpool för "loserpool" och Klopp för Brendan Klopp säger även en hel del.
Citera
2017-09-20, 19:18
Medlem
asdfghjklzxcvbnms avatar
Finns nog inget annat lag än united som fellaini hade gått in i bland topplagen i europa. Han är alldeles för begränsad som spelare. Det enda han är bra på är att brottas och stångas på långa bollar. Mourinho fotboll med andra ord. Övriga topplagen har lite mer ambitioner än så.
Citera
2017-09-20, 20:05
Medlem
Nahibos avatar
Citat:
du lyfter fram fellaini och jones som bra spelare. säger egentligen allt. ja loserpool har väl de sista 20 åren inte direkt rosat marknaden. och kommer inte att göra det inom den närmaste tiden heller, även om fansen hoppas, och ständigt tjatar om sin historia. går inte leva på gamla meriter. brendan klopp är just ett namn loserpoolfans själva har börjat med, alltså inte ett elakt påhitt av lilla mig. även om jag gärna hade velat ge mig själv cred för det.

Ska man ta en rak jämförelse så kan man titta på Fernaninho i city, 8 tacklingar - 38% successrate, Fellaini har 5 tacklingar - 80% successrate,
Otamendi Duels won: 29, Duels lost 17, Phil Jones 21, Duels lost 9.

Vad det säger är egentligen ingenting eftersom statistik alltid kan vinklas men om du på allvar tycker att det är konstigt att man lyfter fram Fellaini och Jones efter starten på den här säsongen så misstänker jag att du knappast har tittat på någon match med manchester united

City är otroligt bra just nu men jag hoppas att ni kommer vika ner er, speciellt eftersom ni har en lagkapten som oftare är i sjukstugan än på planen.
Vem ser du som er naturlige ledare? Aguero?
Citera
2017-09-21, 16:57
Avstängd
Halloween2s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nahibo
Vem ser du som er naturlige ledare? Aguero?

Om några/något år hoppas jag Stones eller KDB har kaptensbindeln.
Citera
2017-09-21, 17:05
Medlem
Satfläsk att få Man C borta i åttondelen i ligacupen.
Nåväl,det är serien som gäller och där ligger ju WOLVES för närvarande på direkt promo till Prem.
Barnsley hemma next och serieledning efter omgången?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in