2017-06-19, 00:04
Medlem
ibutus avatar
Är det någon här på flashback som avstår sociala medier och/eller TV?
Förlåt mod om jag lagt tråden i fel forum.

Jag känner mig som en outsider pga att jag inte har facebook, instagram osv. Folk reagerar ibland en aning negativt på det. Jag använder däremot flashback, reddit, osv.
Appar och teknologi utvecklas i en jäkla fart. Både positivt och negativt.
Men just SOCIALA medier, är inget som intresserar mig. Tyvärr tycker jag majoriteten av folk jag känner är ointressanta och oinspirerande. Kanske är det därför? (Bor i en liten håla)

Förresten så funderar jag även på att göra mig av med TV och Playstation... Vardagsrum (i lägenheter åtminstone) möbleras alltid med soffa/fåtöljer riktade mot en TV-apparat. Jag tycker att det känns så fel på något sätt. Ett vardagsrums bör möbleras med sittplatser vända mot varandra, för att skapa en mer social och närvaranade atmosfär.

Någon som resonerar som mig? Eller är det bara jag som är en bakåtsträvare?
Citera
2017-06-19, 00:23
Medlem
4yoonlys avatar
Har inte sett på "TV" på säkerligen 6-7 år... Facebook, har en sida... uppdaterar något eller kollar på den typ 1 gång om året... allt det andra instagram, twitter osv osv... nepp...

Men kollar på Netflix, Youtube... dreamfilm körs ibland eller någon watchseries sida...

Är mestadels här för lite interaktion och ibland är det lite kul att kommentera på Youtube (men inte helt olikt här nu för tiden slutar det oftast med att bajs skämt, eller att judarna är roten till allt ont osv)...

Slänga ut mina eller min sons Playstation dock är inget jag funderar på... ser inte riktigt kopplingen mellan de och sociala medier iofs... TV lär också stå kvar... blir lite roligare att titta på film tillsammans en var och sig på varsin surfplatta... även om detta händer oftare nu än förr.

Hur som helst, tror inte du är ensam. Vi kanske inte är så många som slutat titta på TV men vi är nog inte ensamma heller... Men visst minns jag första gången någon sade att dom inte ens hade en TV... och genast tyckte man vilken jävla nutcase... hur skall man annars få information (radio hade jag då vid ung ålder knappt funderat på :-) osv...

Idag när någon säger detta så säger jag bara... japp jag med fast mer bildligt än bokstavligt då TV även kan visa filmer ifrån ex. Netflix :-)
Citera
2017-06-19, 00:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ibutu
Är det någon här på flashback som avstår sociala medier och/eller TV?
Förlåt mod om jag lagt tråden i fel forum.

Jag känner mig som en outsider pga att jag inte har facebook, instagram osv. Folk reagerar ibland en aning negativt på det. Jag använder däremot flashback, reddit, osv.
Appar och teknologi utvecklas i en jäkla fart. Både positivt och negativt.
Men just SOCIALA medier, är inget som intresserar mig. Tyvärr tycker jag majoriteten av folk jag känner är ointressanta och oinspirerande. Kanske är det därför? (Bor i en liten håla)

Förresten så funderar jag även på att göra mig av med TV och Playstation... Vardagsrum (i lägenheter åtminstone) möbleras alltid med soffa/fåtöljer riktade mot en TV-apparat. Jag tycker att det känns så fel på något sätt. Ett vardagsrums bör möbleras med sittplatser vända mot varandra, för att skapa en mer social och närvaranade atmosfär.

Någon som resonerar som mig? Eller är det bara jag som är en bakåtsträvare?

Jag förstår vad du säger. Skulle gärna skippa facebook om det inte vore för att det är den enda kontakt jag har med en del vänner i andra länder (ja, jag har träffat dem irl, inte på facebook).

Tittar själv en hel del på tv, men vet många som inte alls tittar på "traditionell" tv.
På ett sätt kan jag se en fara i detta. Får man all sin information från sina speciellt utvalda platser hamnar man gärna i den omtalade filterbubblan.

När det bara fanns två kanaler tittade folk på det som fanns och kanske upptäckte att det var jätteintressant med knyppling för att den dokumentären var det enda som visades. Idag skulle personen aldrig upptäcka detta då den väljer bort allt som verkar ointressant.

Så ja, teknikens utveckling är inte bara av godo.
Citera
2017-06-19, 00:59
Medlem
Teknologi är varken posetivt eller negativt .. det är upp til var o en o tycka vad dom vill.

Tvn kan vara nyttig för vissa o onyttig för andra.

Man ska inte möblera efter andras önskemål.. vill man ha en stol eller soffa någonstans, så ska man försöka fixa till det så man trivs. Ska själv in med min vardagsrumsoffa in i ett förråd som kan användas vettigare än som lager.
Citera
2017-06-21, 21:19
Medlem
PiusXIIIs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ibutu

Vardagsrum (i lägenheter åtminstone) möbleras alltid med soffa/fåtöljer riktade mot en TV-apparat. Jag tycker att det känns så fel på något sätt. Ett vardagsrums bör möbleras med sittplatser vända mot varandra, för att skapa en mer social och närvaranade atmosfär.

Vad är det för vits med det om du tycker att majoriteten av folk du känner är ointressanta och oinspirerande.
Citera
2017-07-11, 00:23
Medlem
ibutus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PiusXIII
Vad är det för vits med det om du tycker att majoriteten av folk du känner är ointressanta och oinspirerande.
Hororna jag drar hem är kul att prata med.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in