Citat:

Ursprungligen postat av 
ibutu

Är det någon här på flashback som avstår sociala medier och/eller TV?
Förlåt mod om jag lagt tråden i fel forum.
Jag känner mig som en outsider pga att jag inte har facebook, instagram osv. Folk reagerar ibland en aning negativt på det. Jag använder däremot flashback, reddit, osv.
Appar och teknologi utvecklas i en jäkla fart. Både positivt och negativt. 
Men just SOCIALA medier, är inget som intresserar mig. Tyvärr tycker jag majoriteten av folk jag känner är ointressanta och oinspirerande. Kanske är det därför? (Bor i en liten håla)
Förresten så funderar jag även på att göra mig av med TV och Playstation... Vardagsrum (i lägenheter åtminstone) möbleras alltid med soffa/fåtöljer riktade mot en TV-apparat. Jag tycker att det känns så fel på något sätt. Ett vardagsrums bör möbleras med sittplatser vända mot varandra, för att skapa en mer social och närvaranade atmosfär.
Någon som resonerar som mig? Eller är det bara jag som är en bakåtsträvare?

Jag förstår vad du säger. Skulle gärna skippa facebook om det inte vore för att det är den enda kontakt jag har med en del vänner i andra länder (ja, jag har träffat dem irl, inte på facebook).
Tittar själv en hel del på tv, men vet många som inte alls tittar på "traditionell" tv.
På ett sätt kan jag se en fara i detta. Får man all sin information från sina speciellt utvalda platser hamnar man gärna i den omtalade filterbubblan.
När det bara fanns två kanaler tittade folk på det som fanns och kanske upptäckte att det var jätteintressant med knyppling för att den dokumentären var det enda som visades. Idag skulle personen aldrig upptäcka detta då den väljer bort allt som verkar ointressant.
Så ja, teknikens utveckling är inte bara av godo.