2017-06-17, 08:48
Medlem
Hej! Jag har en MacBook från 2010 med i7 2.4ghz , 8GB Ram och dubbla grafikkort. Installerade nyss Windows 7 på den som primärt OS eftersom jag vill komma åt mina vanliga Win program.

Som många vet är Apple jävla stolpskott och skulle sätta in en miljövänligare tråd mellan grafikkorten som får det externa NVIDA-kortet att balla ur och bli för varmt och därmed startas om. På OSX startades datorn om, på Windows blir skärmen bara svart i ett par sekunder.

Jag har tidigare, när jag använt OSX, använt mig av ett program som heter gfxcardstatus för att manuellt välja vilket grafikkort jag ska välja, men nu när jag har installerat Windows 7 vet jag inte riktigt hur jag ska göra för att välja Intel-kortet. Jag har provat att gå in i NVIDA control panel och välja GPU men det hjälper inte.

Någon som vet hur jag ska göra?
Citera
2017-06-17, 09:05
Medlem
Du kan gå in i BIOS och där välja grafikkortet.
Citera
2017-06-17, 09:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av halojoy
Du kan gå in i BIOS och där välja grafikkortet.
Tack! Är amatör på sånt här, når jag BIOS innan uppstart? Kan jag göra det även fast jag har en MacBook med Windows?
Citera
2017-06-17, 09:48
Medlem
Det troligaste är att Windows bara/alltid avänder Intel-grafik så att du nu slipper Nvidia.

Kanske får du någon trovärdig info om du kör dxdiag eller Device Manager.

Citat:
Ursprungligen postat av Canada-Goose
...
Jag har tidigare, när jag använt OSX, använt mig av ett program som heter gfxcardstatus för att manuellt välja vilket grafikkort jag ska välja, men nu när jag har installerat Windows 7 vet jag inte riktigt hur jag ska göra för att välja Intel-kortet. Jag har provat att gå in i NVIDA control panel och välja GPU men det hjälper inte.

Någon som vet hur jag ska göra?
Citera
2017-06-17, 10:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av iconicatab
Det troligaste är att Windows bara/alltid avänder Intel-grafik så att du nu slipper Nvidia.

Kanske får du någon trovärdig info om du kör dxdiag eller Device Manager.

Nej, den skiftar mellan båda, datorns skärm blir svart ibland som jag skrev.
Citera
2017-06-17, 10:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Canada-Goose
Nej, den skiftar mellan båda, datorns skärm blir svart ibland som jag skrev.
Kan du klistra in Display-sidan från dxdiag (inom code-tag) så kanske vi kan ge mer hjälp.

Edit - Exempel:
Senast redigerad av iconicatab 2017-06-17 kl. 10:43. Anledning: Exempel
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in