2026-09-20, 18:47
Medlem
dirtysouths avatar
Hur det känns och hur vi tänker kring åldrande?

Personligen så säger jag att det känns inte alls
Enda gången det sticker till litet i hjärtat är när jag kollar mig alldeles för nära i spegeln men så länge jag tar ett steg tillbaka så är det lugnt

Ett tips är att INTE tänka kring åldrandet, vad skulle du kunna ha för fördel av det? Stoppa det? Du kan enbart se till att du åldras saktare så lev hälsosamt och vårda dig så kommer du känna dig samt se yngre ut betydligt längre och det kommer hjälpa för att du ska få ut mycket mer glädje av livet, trots vad många har försökt bli itutade så är utseende det viktigaste, folk kommer behandla dig efter hur du ser ut och du kommer prioritera kontakt med andra beroende på hur de ser ut

Kolla tillbaka i tiden ger dig heller inget, bara losers och föredettingar säger oj oj förr så var jag si och förr så var jag så, bättre att kriga på hela livet, bara för att du nått en viss ålder är det ingen ursäkt för att bli en uppgiven loser

Jag känner mig precis likadan som jag gjorde för 25 år sedan och jag är säker på att det kommer vara så om ytterliggare 20 år till, bara att ha lite mer avstånd från spegeln

Nackdelarna ja inte blir man vackrare med åren, fördelarna man blir klokare

Vad som är viktigast att uppnå? Ett bra liv, att vara en "bra" människa och att kunna gå i säng och vakna upp varje dag och känna att livet är bra, hjälpa dina medmänniskor och bidra till att världen blir ett finare ställe

Självklart måste du ha en ordnad ekonomi men att lägga all sin tid på "karriär" eller något annat påhitt är imo den sämsta investeringen någon kan göra, det som är värdefullt är att vårda och bygga dina relationer, omge dig av rätt människor (och djur&natur) det finns inget värdefullare än det

Citat:
Ursprungligen postat av Falukorvkuk
Hur känns det egentligen att bli äldre och hur tänker ni kring det?

Jag själv börjar långsamt bli äldre och äldre... Tycker åren går ganska fort ändå, var inte länge sedan det var valet 2014, brexit och Trump som blev president... Kan inte fatta att det var 3 år sedan valet 2014, jävlar vad tiden går fort, kommer ihåg valet 2014 som att det vore igår.

Men hur tänker ni kring att bli äldre? Jag försöker verkligen förverkliga allting jag vill just nu och slösar inte längre tid på onödiga saker som inte är produktiva... Jag känner verkligen efter varje år som går hur jag blir äldre och äldre... Och det blir nog inte bättre med åren när jag ska försöka få tjejer/kvinnor, det är en myt, en annan sak ifall man har ett hög status yrke.

Skjuter ni fram saker som ni vill göra hela tiden eller försöker ni verkligen hela tiden med att försöka nå dit ni vill nå? Eller har ni gett upp?

Kollar ni tillbaka i tiden mycket och känner hur gammal ni är?

Jag kommer nog aldrig ge upp med att försöka nå mina drömmar, oavsett om man är 30-40 år och vill studera 5 år på universitet... Studier & jobb är prio #1, resor #2 och barn #3.

Också, hur prioriterar ni era mål? Vad är viktigast att uppnå?
Citera
2026-09-20, 19:48
Medlem
J.Doessons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av dirtysouth
Det finns bra övningar du kan göra för att träna ögonen, viktigt att observera objekt på avstånd som rör sig dagligen
Tack för tipset. Ska testa det 🙂
Citera
  • 7
  • 8

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in