• 1
  • 2
2017-06-18, 01:11
Moderator
Oddballs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jonna_je

Stenskottet får du väl åka till Ryds Bilglas eller liknande och fixa för att sedan skicka kvittot till Riddermarks. Lackskadan i bak är något du borde upptäckt som köpare så den kommer du inte få nåt för, det spelar ingen roll om det är Riddermarks eller VAG/Audi själva i det fallet - det är din uppgift att kolla sånt innan köp. Det är inte grund för att häva bilköpet.

Ett dåligt batteri gör ju bilen okörbar och är inget man kan se, därför hanterar de saken på ett annat sätt. Det dåliga batteriet var så att säga inte hennes fel, men lackskadan däremot var ditt fel.

Det suger, men se det som en lärdom till nästa bilköp. Jag har också gått på en massa minor vid bilköp men man lär sig vartefter...
Citera
2017-06-18, 09:55
Medlem
Kattskos avatar
Precis därför så handlar man inte bil hos Riddermark, en oseriös firma som kör på kvantitet över kvalité och fullständigt skiter i skicket. Det finns gott om seriösa begagnat-handlare i närområdet att vända sig till istället.
Citera
2017-06-19, 11:58
Medlem
Jag ser inte riktigt problemet när det kommer till lackskadan. Du har köpt en begagnad bil med allt vad det innebär. En begagnad bil har använts och en och annan skavanker kan finnas, du kan inte räkna med att få nybilskvalitet när du köper begagnat. Det är viktigt att du kollar igenom skicket på bilen och enbart köper en bil du är nöjd med, eller använder skicket till att försöka pruta.

Vad menar du att säljaren ska göra, lacka om alla begagnade bilar som kommer in så att de ser nya ut? Nej, givetvis säljs de i det ytliga skick som de är, om säljaren och köparen inte kommer överens om något annat.
Citera
2017-06-19, 23:15
Moderator
Oddballs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kattsko
Precis därför så handlar man inte bil hos Riddermark, en oseriös firma som kör på kvantitet över kvalité och fullständigt skiter i skicket. Det finns gott om seriösa begagnat-handlare i närområdet att vända sig till istället.

Deras kunder förmodas väl ändå ha synen i någorlunda behåll så de kan bedöma bilarna själva. Fjantigt att skylla felet på bilfirman när han som köpare har undersökningsplikt.
Citera
2017-06-20, 10:48
Medlem
Herregud. Han har gått med på att fixa stenskottet - då ska han givetvis stå för det. Men lackskadan? Det finns faktiskt något som brukar kallas undersökningsplikt. Självklart är inte alla begagnade bilar i toppskick, och du nämner själv att den till och med kan ses på bilderna på hemsidan. Lackskadan kan du inte ge säljaren skit för - det är du själv som inte inspekterat bilen noggrant innan köp!
Citera
2017-06-20, 19:05
Medlem
Driftstopps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ulrik.Agren
Vad är nu detta för trams?

Du kommer överens med handlaren att denne ska fixa stenskott, men du hämtar bilen innan handlaren ens haft en rimlig chans att hinna åtgärda, varför?

Du köper en bil med en lackskada som är så tydlig att den syns på bilder i annonsen, sen gnäller du efteråt, varför?

Det jag reagerar mest på är att du direkt åker till en biltvätt, varför? Alla bilar jag köper hos handlare levereras nytvättade.

Nej, audihandlaren skickar bilar med lackskador vidare till skumraskhandlare likt Riddermarks.

Exakt, varför ens hämta biljäveln och skriva på papper när inte rutan är fixad.
Som senare hittar skador baktill, och skyller på säljaren.
(skaffa glasögon)
Citera
2017-06-20, 19:50
Medlem
Inte så oväntat att det är en Audi-ägare som beter sig som en bortskämd rättshaverist och försöker "hänga ut" en bilfirma på Flashback för att man vägrar ta ansvar för sina egna handlingar
Citera
2017-08-17, 21:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jonna_je
Jag är arg för att jag anser att en 2 år gammal bil ska vara i ett skjysst skick när den säljs. Om bilen har ngr år på nacken är det såklart skillnad alternativt om det varit normalt slitage som ngn enstaka repa. Sen upplever jag dessutom att säljaren inte direkt är tillmötesgående...

Men jag tror att det är mer värt att köpa av Audi direkt även dem säljer nyare begagnade bilar, då vet man helt enkelt att det är skjysst.

Folk är i allmänhet jävligt oaktsamma med andras saker. På två år hann min nya bil få inte mindre än 3 skador när den stod parkerad. Det känns surt att behöva betala en massa för att andra skiter i att vara försiktiga.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in