2017-06-18, 13:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Svennebajs
Så som det har nämnts tidigare ska detta alltså ha fångats på film

http://www.gp.se/nyheter/g%C3%B6teborg/tynneredsmordet-f%C3%A5ngat-p%C3%A5-film-1.4373349

När tror vi att allmänheten kan få se detta?

De måste ju ha använt någon slags huvudbonad eller mask åtminstone...
Citat:
gärningsmännen är delvis maskerade. På vilket sätt vill jag inte säga, men vi kan se en del saker, säger Thord Haraldsson.
http://www.gp.se/nyheter/göteborg/tynneredsmordet-fångat-på-film-1.4373349
Citera
2017-06-18, 13:51
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av bluepillman
http://www.gp.se/nyheter/göteborg/tynneredsmordet-fångat-på-film-1.4373349
Då hade de uppdaterat efter jag läste det där.

Stog nämligen texten uppdateras

Nåja, inte alls konstigt. Det är väl det mesta tänkbara scenariot.
Senast redigerad av Svennebajs 2017-06-18 kl. 14:17.
Citera
2017-06-18, 15:17
Medlem
Samaelssons avatar
Citat:
Så som det har nämnts tidigare ska detta alltså ha fångats på film

http://www.gp.se/nyheter/g%C3%B6teborg/tynneredsmordet-f%C3%A5ngat-p%C3%A5-film-1.4373349

När tror vi att allmänheten kan få se detta?

De måste ju ha använt någon slags huvudbonad eller mask åtminstone...
Övervakningskamera som täcker taxifickan??

Q8 har säkert kameror, men inte som filmar taxifickan så bra att man kan se eventuell maskering, eller? De måste väl va nån på Guldringen som filmat?
Citera
2017-06-18, 15:45
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Samaelsson
Övervakningskamera som täcker taxifickan??

Q8 har säkert kameror, men inte som filmar taxifickan så bra att man kan se eventuell maskering, eller? De måste väl va nån på Guldringen som filmat?
Ja, när de flydde åtminstone.

Vi får helt enkelt vänta och se...
Citera
2017-06-18, 16:43
Medlem
Ingen som kan posta en bild på dawit? Måste veta om det är min kran. Pinsamt att ringa om polisen svarar. 😬

Edit: Efter nån halvtimmes sökande såg jag att det inte var han. Har inte Facebook.
Stackars satar som skjuter ihjäl varandra.
Senast redigerad av EnglishNickname 2017-06-18 kl. 16:50.
Citera
2017-06-18, 17:14
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av EnglishNickname
Ingen som kan posta en bild på dawit? Måste veta om det är min kran. Pinsamt att ringa om polisen svarar. 😬

Edit: Efter nån halvtimmes sökande såg jag att det inte var han. Har inte Facebook.
Stackars satar som skjuter ihjäl varandra.
Ahh -_-

Får bara huvudvärk av att läsa det du skrev.

Fan är det du menar?

Kran? Pinsamt att ringa om Polisen svarar? Hur menar du egentligen? Fan är ditt problem, kan du inte vara mer tydlig?

Du menar att du sökte här i den här tråden i en halvtimma tills du fick upp Facebook länken, och du kan bekräfta med all säkerhet att den som är där på det kontot inte är han?

Och vad är satar?
Citera
2017-06-18, 17:50
Medlem
Citat:
Ahh -_-

Får bara huvudvärk av att läsa det du skrev.

Fan är det du menar?

Kran? Pinsamt att ringa om Polisen svarar? Hur menar du egentligen? Fan är ditt problem, kan du inte vara mer tydlig?

Du menar att du sökte här i den här tråden i en halvtimma tills du fick upp Facebook länken, och du kan bekräfta med all säkerhet att den som är där på det kontot inte är han?

Och vad är satar?

Kran= Försäljare av knark

Sökte på namnet efter att jag såg vad han hette för fb länken funkade inte, men det var jag som glömde byta ut * mot s i länken. Började alltså leta innan inlägget skrevs.

Det är klart att det är pinsamt att ringa till sin langare om polisen har telefonen.

Edit: En sate, flera satar.
Och får du huvudvärk av att läsa vad som skrivs ligger det på dig och din bristande analytiska förmåga.
Citera
2017-06-18, 19:32
Medlem
Kollade för skoj skull medelinkomsten på Ratsit i det området han var skriven - 146 000 kr om året. Gissar att BO var lika framgångsrik som området signalerar och hans svarta ekonomi var likaledes svag. Inte ens råd att skaffa sig ett svartkontrakt för att ta sig bort från sopstationen han kom från. Låter så skrattretande när folk påstår att dessa herrar (i allmänhet i dessa trådar menar jag) är "ledare" eller "kungar" eller liknande. De gillar livsstilen och de dör såsom det kan förväntas av en person som lever i en lågintensiv konfliktmiljö och där de blåser och bedrar varandra -antingen genom att stjäla eller att gola ner varandra eller annat likartat svek. Bli fimpad för något utblandat kg är verkligen inget framgångsrikt i, inte ens på en kriminell skala.
Citera
2017-06-18, 21:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av NoF8
Kollade för skoj skull medelinkomsten på Ratsit i det området han var skriven - 146 000 kr om året. Gissar att BO var lika framgångsrik som området signalerar och hans svarta ekonomi var likaledes svag. Inte ens råd att skaffa sig ett svartkontrakt för att ta sig bort från sopstationen han kom från. Låter så skrattretande när folk påstår att dessa herrar (i allmänhet i dessa trådar menar jag) är "ledare" eller "kungar" eller liknande. De gillar livsstilen och de dör såsom det kan förväntas av en person som lever i en lågintensiv konfliktmiljö och där de blåser och bedrar varandra -antingen genom att stjäla eller att gola ner varandra eller annat likartat svek. Bli fimpad för något utblandat kg är verkligen inget framgångsrikt i, inte ens på en kriminell skala.

Enligt hitta.se är årsinkomsten 199 812 kr. Lågt men finns till och med mycket lägre i Göteborg.
Citera
2017-06-18, 21:18
Medlem
Medelinkomst är ju ett vagt mått på vad en förvärvsarbetande tjänar, även om man naturligtvis kan använda det vid jämförelser, men det finns flera problem, person A tjänar X, närmast grannarna tjänar 0 är ju det mest uppenbara. Medianlönen är intressantare.

Vidare så bör man tänka på nedanstående...

Citat:
Vad är medelinkomsten i området? Här används beskattningsbar förvärvsinkomst, siffrorna gäller för 16-99-åringar oavsett sysselsättning.
Citera
2017-06-18, 21:20
Medlem
Samaelssons avatar
Citat:
Ja, när de flydde åtminstone.

Vi får helt enkelt vänta och se...
Den filmen lär aldrig släppas, de e ju lätt att se från vilken lgh detta filmades o han vill nog helst slippa påhälsning skulle ja tro....

....såvida de inte är en övervakningskamera då såklart.
Citera
2017-06-18, 21:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Eaglesandshit
Medelinkomst är ju ett vagt mått på vad en förvärvsarbetande tjänar, även om man naturligtvis kan använda det vid jämförelser, men det finns flera problem, person A tjänar X, närmast grannarna tjänar 0 är ju det mest uppenbara. Medianlönen är intressantare.

Vidare så bör man tänka på nedanstående...

Förvisso sant, det är ett mått med stora felmarginaler men ett riktvärde för området ändå. Medianlönen är väl marginellt mer intressant skulle jag säga. Det var hur som helst min poäng att kommentera området såsom något enklare.

Om de nu har lägre på andra ställen såsom inte i Gbg får väl tala för dessa ställen mer än som ett exempel på hur detta står sig.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in