Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2018-11-20, 06:02
  #73
Medlem
neuron-drones avatar
Kan man inte bajsa på opiater eller liknande beror det på att tarmen slutat röra sig. Som svarat i tråden då Cilaxoral eller samma med annat namn.

Kände att jag nog behövde gå efter en dag på Tramadol, men en dag till och behovet upphörde. Visste att jag behövde gå men kände det inte.

Tog max antal dropoar i vatten och svepte det. Billigt! Ingen obehaglig smak. Gick och la mig.

5 timmar senare vaknade jag med ett ryck. Dags att gå upp omedelbart. Ut på den ouppvärmda toan. Mys.

Medicinen ska dels starta orörlig mage och dels hålla kvar vatten i bajset så att det inte blir hårt.

Löftet infriade sig. Istället för att skjuta harpellets kom en efter en mjuk och välformad korv. Detta kanske låter TMI, men har aldrig skitit så mycket i hela mitt liv.

Vill då påpeka att man kan bära omkring på massor av bajs utan att ens störas av det. Kanske inte så bra. Det kom ut på ett naturligt om än ganska chockande vis. Man måste veta att man har tillgång till toa.

Jämför detta med att ta opiater och liknande av och till, och plågan när bajsstenarna ska ut.

Jag antar att man endast ska ta då och då, men i många fall räcker det om man tar långa doser och kanske inte dagligen.

10 droppar hade räckt men tyckte inte det hände något 20 är max.

Undrar om man vågar somna om eller lita på sina egna fisar. Jag antar att man kanske blir immun om man använder för ofta. Men im inte, är detta det sjystaste medlet jag använt. Ett uppvärmt toarum och en god bok rekommenderas. För just avstannad mage var detta medel superbra.

De andra som rekommenderar har rätt.
Citera
2018-11-21, 14:24
  #74
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av neuron-drone
Kan man inte bajsa på opiater eller liknande beror det på att tarmen slutat röra sig. Som svarat i tråden då Cilaxoral eller samma med annat namn.

Kände att jag nog behövde gå efter en dag på Tramadol, men en dag till och behovet upphörde. Visste att jag behövde gå men kände det inte.

Tog max antal dropoar i vatten och svepte det. Billigt! Ingen obehaglig smak. Gick och la mig.

5 timmar senare vaknade jag med ett ryck. Dags att gå upp omedelbart. Ut på den ouppvärmda toan. Mys.

Medicinen ska dels starta orörlig mage och dels hålla kvar vatten i bajset så att det inte blir hårt.

Löftet infriade sig. Istället för att skjuta harpellets kom en efter en mjuk och välformad korv. Detta kanske låter TMI, men har aldrig skitit så mycket i hela mitt liv.

Vill då påpeka att man kan bära omkring på massor av bajs utan att ens störas av det. Kanske inte så bra. Det kom ut på ett naturligt om än ganska chockande vis. Man måste veta att man har tillgång till toa.

Jämför detta med att ta opiater och liknande av och till, och plågan när bajsstenarna ska ut.

Jag antar att man endast ska ta då och då, men i många fall räcker det om man tar långa doser och kanske inte dagligen.

10 droppar hade räckt men tyckte inte det hände något 20 är max.

Undrar om man vågar somna om eller lita på sina egna fisar. Jag antar att man kanske blir immun om man använder för ofta. Men im inte, är detta det sjystaste medlet jag använt. Ett uppvärmt toarum och en god bok rekommenderas. För just avstannad mage var detta medel superbra.

De andra som rekommenderar har rätt.
Jag har hört att tarmen kan vänja sig vid medlet och att dess naturliga funktion kan upphöra om man använder för mycket. Men känslan av att kunna skita när det inte gått på ett bra tag, den är fin
Citera
2018-11-21, 15:11
  #75
Medlem
Krickerts avatar
Microlax kan göra underverk vid opiatförstoppning.
Citera
2018-11-21, 17:35
  #76
Medlem
neuron-drones avatar
Det står att man ska göra detta på kvällen. Gör inte det! Tar man lite mer än man behöver måste man kasta sig ur sömnen som en projektil in på toan. Mät noga. Tag på dagen när du planerar att vara inomhus efter 4-6 timmar.
Citera
2019-12-27, 10:59
  #77
Medlem
har 20 mg, ständiga prob med magen, dricka mkt självklart underlättar men dricker moxalole dagligen kan du få stora kartonger utskrivet, hjälper till oftast, annars microlax, alltid bra ha någon tub hemma
Citera
2019-12-27, 11:35
  #78
Medlem
Mindecembers avatar
Movicol
Citera
2019-12-27, 15:03
  #79
Avstängd
KringExs avatar
Fyfan... jag tycker verkligen synd om alla som blir så förstoppade av Buprenorfin. Och alla andra opiater och opioider för den delen. Konstigt nog drabbas jag inte av detta. Min mage blir snarare stabil. Före jag började med sub så fungerade min mage sisådär. Nu är den helt perfekt.
Men det bästa mot förstoppning är ju klassikerna att man ska röra på sig, dricka mycket vatten och äta lagom med fibrer
Citera
2019-12-27, 15:57
  #80
Medlem
Charliework86s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KringEx
Fyfan... jag tycker verkligen synd om alla som blir så förstoppade av Buprenorfin. Och alla andra opiater och opioider för den delen. Konstigt nog drabbas jag inte av detta. Min mage blir snarare stabil. Före jag började med sub så fungerade min mage sisådär. Nu är den helt perfekt.
Men det bästa mot förstoppning är ju klassikerna att man ska röra på sig, dricka mycket vatten och äta lagom med fibrer


Samma lika för mej, tar suboxone varje dag och är aldrig förstoppad.
Citera
2020-01-01, 01:35
  #81
Medlem
Flusons avatar
Ja. Microlax eller Movicol. Minns ej vilken som är bäst men de båda hjälper för förstoppningar..
Citera
2020-01-01, 17:15
  #82
Medlem
Bullsquids avatar
Har vart sjukt förstoppad med många ggr och inte kunnat skita på veckor...
Senaste gången jag tände av så väntade jag och lät magen återfå sin normala funktion vilket tar ca 3-5 dagar efter avslutad dos på sub

När man känner att man måste skita då så måste man fan ha nära till en toa.
Tyvärr kom denna känsla när jag vaknade på morgonen på vandrahem i Finland med delade toaletter i korridoren.
Hade nog inte skitit ordentligt på en månad innan dess, inte tagit något medel osv.

Det kändes som hela röven sprack.
Blödde så mycket så hela toastolen va full med blod. Fick ta en jävla massa papper och trycka samt badda bort det värsta. Blodet gick rakt genom 4 lager papper.

Fick sitta en stund efter jag var klar så det kunde torka lite och försöka torka mig själv. Tillslut så gick det värsta av blodet bort. Röven hade väl bokstavligen spruckit för först kom största korven jag sett som slingra sig upp så den nästan nudda mej i röven sen forsade resten som en flod. Fick spola 5 ggr , torka, spola, torka, spola osv.

Efter ca en halvtimma kunde jag ta på mig byxor och gå ut. Hade så ont att jag inte kunde sitta upp på några timmar men fan vad skönt det var att det var klart.
Hade diarre resten av veckan men hade fått ut det mesta.

"skiter" i om ni tycker det är äckligt. det är sanningen och den gör ont!
Citera
2020-01-16, 00:33
  #83
Medlem
C0d3m4st3rs avatar
Det här till.. Jag käkade alltid katrinplommon vilket hjälpte för mig iallafall!
Citera
2020-02-28, 07:57
  #84
Medlem
heroinsunrises avatar
Jag är metadonpatient, har haft grova problem () under åren.

I början så tog jag några klunkar laktulos innan jag gick och sov, fungerade bra. Menar alltså typ 60ml. Till slut dock så visade det sig att det inte är bra att överdosera... Fick en morgon ringa ambulansen med akut tarmvred, fick 8 sprutor ketogan utan effekt. Så gör för helvete inte det!

Nu kör jag på Movicolpåsar, 2st innan läggdags, samt två msk "fiberhusk" till gröten. Det är malda psylliumfröskal. Inga problem att skita längre.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback