Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2017-06-14, 11:59
  #1
Medlem
Tja!

Har fått en hel den oöppnade förpackingar med bläkcpatroner från mitt jobb. Dessa patroner tillhör alltså skrivare som används inom företag och inte så mycket privat i hemmet.

Min fråga är hur jag bäst kan sälja dessa, vem man kan vända sig till och vem som skulle vilja ha dom?

- Är det via blocket? (där söker väl inte företag efter bläck)
- Försäljare av dessa bläckpatroner? (Kan tänka mig att de vill ha kvitton, alt. att de köper de billigare själva och vill ändå inte ha dessa).
- Prata med olika företag direkt? (Dock är det svårt och kommer ta en evighet)

Patronerna är till exempel:

Q5945A - 45A
Q5952A
Q5953A

Skulle verkligen uppskatta ideer och tips på hur jag kan få dom sålda. Tack för hjälpen på förhand!
Citera
2017-06-14, 12:41
  #2
Medlem
EckiEckis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Anglhz

Q5945A - 45A
Q5952A
Q5953A

Skulle verkligen uppskatta ideer och tips på hur jag kan få dom sålda. Tack för hjälpen på förhand!

Först, de nummer du listar är inga "bläckpatroner", det underlättar kanske om du vet vad du säljer?

Blocket gissar jag. Är det enda vettiga.

Företag lär inte handla av dig för att du sannolikt inte är momsregistrerad.

5952 kostar väl inte mycket mer än runt 400kr ex moms ny över disk?
Citera
2017-06-14, 12:59
  #3
Medlem
Jag vet att det inte är själva bläckpatronerna som heter så, skrev lite dumt jag vet

Du har rätt, dock går Q5945A för över 1000kr och det är dom jag har mest av vilket gör det mödan värt... kanske.

Får testa blocket som du säger, inga aktiva annonser på dom jag har eftersom efterfrågan förmodligen knappt finns. Men för försöka! Tack för ditt svar
Citera
2017-06-14, 13:16
  #4
Medlem
EckiEckis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Anglhz
Jag vet att det inte är själva bläckpatronerna som heter så, skrev lite dumt jag vet


Nej, jag menar att det inte ens är "bläck".
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback