• 4
  • 5
2006-03-29, 16:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ernie Floyd
weezor,jag bara skojar lite med dig
Jag skiter fullständigt i om du är 19 eller 69,kan jag hjälpa dig så gör jag.
Men åter till pudelns kärna.Vilken sorts tapet ska du sätta upp?
Om du inte ens vet vad du ska tapetsera med så är det fan inte lätt att hjälpa till.
Så lite mer fakta,och skit i åldersnojan
Ps.Jag är dansk!

Ja vissa har humor märker jag, ja alla blir glad efter en dansk Tuborg.

Det pendlar mellan vinyltapet och akrylyapet. Kan nån berätta skillnaden mellan dessa. Vad jag kan förstå utav den information jag fått via rustas hemsida så lämnar inte vinyltapeter några skarvar. (om monteringen är gjord som den ska). Nu vet jag inte hur det är med rusta och deras tapeter om nån använt dessa och kan ge nån bedömning på hur de är osv.

Vill bara påpeka att jag INTE är rädd för att misslyckas. Om jag misslyckas första gången och andra så river jag ner och försöker igen.
Citera
2006-03-29, 19:17
Medlem
Jag tycker vävlim är att föredra om du ska sätta det kantikant.
Men då finns det inte utrymme för att göra fel.Tapeten sitter som satan,så du kan inte hålla på ovh vela fram och tillbaka.
Vilka redskap har du tillgång till?
Citera
2006-03-30, 21:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ernie Floyd
Jag tycker vävlim är att föredra om du ska sätta det kantikant.
Men då finns det inte utrymme för att göra fel.Tapeten sitter som satan,så du kan inte hålla på ovh vela fram och tillbaka.
Vilka redskap har du tillgång till?

Standardgrejer endast.
Citera
2006-03-31, 20:12
Medlem
Vad är standard grejor för dig?
Citera
2006-04-30, 18:00
Medlem
Har iaf tapetserat klart nu. För att aldrig sysslat med sånt här tidigare är jag väldigt nöjd. Inga bubblor, tapeten är på plats. *Stolt över mig själv*
Citera
2006-05-02, 09:50
Medlem
BenLadens avatar
Men hur gör man med elen då???

just det elen...

Borrar man upp hål i reglarna efter att de satts på plats och drar in plaströr med kabeln i eller gör man det innan eller... Varför står inte det med i några beskrivningar???
Citera
2006-05-02, 16:53
Medlem
Kunglouies avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BenLaden
just det elen...

Borrar man upp hål i reglarna efter att de satts på plats och drar in plaströr med kabeln i eller gör man det innan eller... Varför står inte det med i några beskrivningar???

Det har nog att göra med att det som har med el att göra ska utföras av en fackman. Exempelvis en legitimerad elektriker för att det ska gälla rent säkerhetsmässigt vid försäkringsfrågor och liknande.
Citera
2006-05-03, 08:07
Medlem
BenLadens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kunglouie
Det har nog att göra med att det som har med el att göra ska utföras av en fackman. Exempelvis en legitimerad elektriker för att det ska gälla rent säkerhetsmässigt vid försäkringsfrågor och liknande.

Jävligt löjligt att man måste vara en legitimerad elektriker för att sätta ihop två sladdar. Det är ju inte särskilt svårt, och jag tror kanske det räcker att det är "fackmannamässigt" gjort eller har jag fel?

Dessutom borde man åtminstone som glad lekman kunna förbereda allting i väggen innan den legitimerade elektrikern kommer och skruvar fast väggdosan med all sin expertis och två skruvar.
Citera
2006-05-03, 16:31
Medlem
Citat:
Jävligt löjligt att man måste vara en legitimerad elektriker för att sätta ihop två sladdar. Det är ju inte särskilt svårt, och jag tror kanske det räcker att det är "fackmannamässigt" gjort eller har jag fel?

Dessutom borde man åtminstone som glad lekman kunna förbereda allting i väggen innan den legitimerade elektrikern kommer och skruvar fast väggdosan med all sin expertis och två skruvar.

hehe precis. Sen tar han 300 kr i timmen och tar betalt för varje påbörjad timme.
Citera
2006-05-03, 21:46
Medlem
Ernst&Ettans avatar
Citat:

Jo som glad lekman kan du säkert kom överens med vissa elektriker att "förbereda" lite grann.
Har han riktigt tur har du förberett helt åt helvete och så kan han debitera nån timme till... Dock så föredrar dom nog att göra hela jobbet själva istället för att någon som kollat på "Äntligen hemma" i två säsonger ska kladda till det hela.
Citera
  • 4
  • 5

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in