Citat:
Ursprungligen postat av
arbetet
Får onda aningar av detta med tanke på förloppet, byggnaden, boenden m.m. Måste ha varit en extremt explosiv brandkälla. Man kan se hur kraftigt de brinner längs fasaden från nedre våningarna. Byggnaden var känd brandfara och det har nog varit lätt att få en lägenhet i huset även om man inte precis tillhör det vanliga folket.
I så fall ett djävulskt påfund.
Vi får se om tråden är flyttad till en annan del av Flashback när jag kommer hem.
Tydligen har de haft problem med feldragen el i huset redan 2013, så tyvärr tror jag att det är "sparande" på eldragning som är orsaken snarare än att någon fjuttat på... men man vet ju aldrig.
För övrigt kan man ju säga att tiden det tar för att gå från normal rumstemperatur till övertänt i ett rum på 6-10 minuter, så det kan gå FORT om förhållandena är de rätta... och att släcka bränder i en skyskrapa är så vitt jag hört mer eller mindre en mardröm för brandkåren. Dels är vattentillgången starkt begränsad och dels så blir det nästan lite av en skorstenseffekt på det hela... tänk er ett tändrör för grillkol/briketter...
Just nu ser det ut som mer eller mindre hela byggnaden är övertänd... fy satan