2017-07-28, 11:04
Medlem
CloserToTheHearts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av M4lteser
Har du provat elchocksterapi? Har hört om flera personer som blev bättre psykiskt av det.

Ja, har genomfört 12 behandlingar för några år sedan. Ingen skillnad.

Som jag ser det, så är det helt enkelt "såhär" jag är, och jag passar inte in i detta samhälle. Alla kan inte bli "bättre" eller "normala" av massa behandlingar och terapi. För mig fungerar det helt enkelt inte.

Uppenbarligen gör det det inte för en hel del andra också. Tror den psykiska ohälsan och självmorden bara kommer att öka och öka. Än är det för låga antal för att "den normala" befolkningen ska orka bry sig. De har ju sina bilar, familjer, planer, roller de måste vara i för att få status och kärlek. Samhället är någonting väldigt fult. Så länge inte kärlek är någon rättighet, då kommer också självmorden att öka.
Senast redigerad av CloserToTheHeart 2017-07-28 kl. 11:08.
Citera
2017-11-16, 00:44
Medlem
Hej. Kan man med alkohol i kroppen avlida om man tar pronaxen 250mg och paraflex 250mg 100 st vardera?
Citera
2017-11-17, 13:27
Medlem
Gankdalfs avatar
Alla tänker på det någon gång och det kan vara skönt att tänka såna tankar utan att egentligen känna att man faktiskt ska genomföra det. Det har en ventilerande effekt.

Jag har haft såna tankar i en sån utsträckning att jag i princip slutade att fungera som person. Jag har alltid tänkt att oavsett vad så kommer jag aldrig att begå självmord eftersom att jag vet hur det sårar efterlevande & och att det i grund och botten inte är en riktig lösning MEN man kan ändå nå en punkt där det känns som att det faktiskt är det enda man kan göra. Man snöar in sig i negativa tankar och vardagen känns outhärdlig. Den riktiga lösningen då är faktiskt att söka hjälp. "Ingenting kan hjälpa mig" är det lätt att tänka men det kan ju faktiskt inte bli sämre om du försöker söka hjälp.
Citera
2017-11-17, 16:51
Medlem
Charitas avatar
Jag är säker på att alla haft den tanken minst en gång i sitt liv. Det är inte ett dugg starkt att begå självmord överhuvudtaget, snarare tvärtom. Det är svaga människor som gör det valet, starka människor fortsätter kämpa trots alla motgångar.

Jag vet inte varför du tror att självmord är din enda utväg men jag kan garantera dig att självmord inte är någon lösning. Även om det känns som en lösning i nuläget.

Jag har varit precis där du är nu, jag klarade det. Du klarar det också. Jag finns på pm om du vill/behöver prata med någon.
Citera
2017-11-17, 20:13
Medlem
Onan-erarens avatar
Du kommer att dö en vacker dag, tro mig. Alla dör vi en dag, själv tänker jag se vart livet för mig å vad det erbjuder för glädjeämnen å sorger, sen när dagen är kommen (kanske är jag 100 år då, kanske inte) så ska jag ta döden för vad den är en naturlig del av livet.
Citera
2018-01-02, 00:54
Du är inte hård, bara amatörmässig. Att rikta anklagelserna mot den suicide är bara löjligt.

Citat:
Ursprungligen postat av sabrina56
Vill inte på något sätt vara hård i en sådan här känslig situation, men sådana här tankar är oerhört egoistiska. För det finns de som är kvar, och där livet blir förstört. Man har fullt upp vid ett dödsfall som inte är självmord, både känslomässigt och rent praktiskt. Det kan ta upp till ett år att få bort allt som rör sig kring den som inte finns längre, och det kan skapar oerhört mycket ilska. Många tänker sig in i att nu som först så kommer omgivningen att begripa hur viktig denna person var, nu först så har de fått upp ögonen. Men tyvärr blir det inte alltid så, utan de kan istället bli mycket arga, och minnet blir inte alls som man har tänkt sig. Dessutom så är det inte roligt för föräldrarna att känna att det kanske var deras fel. Så där blir det både sorg, dåligt samvete och ilska.
En begravning brukar kosta ungefär 30.000, eller mera.
Därefter så ska lägenheten tömmas och städas, och det är ett jättejobb.
En bouppteckningsman ska dras in.
Banker och försäkringsbolag ska kontaktas, m.m., m.m.

Vad är det för segt med att efterlämna "halva burkar med smink, och serier"? En massa skräp?
Så därför tycker jag att det är så oerhört egoistiskt, man bryr sig inte ett dugg om eftervärlden. Har man ex. en cancerdiagnos, där man kommer att kvävas till döds, så har man förståelse. Men har man inte det, så är detta ett ganska fegt alternativ. Och det är så eftervärlden också kommer att uppleva. Vi får alla uppleva motgångar, en del har det hela livet, men inte tar man livet av sig för det. Det finns som sagt några som är kvar.....

Att dessutom skriva att "det är de starkaste som klarar ett självmord". FEL! Det är de FEGASTE! De som smiter undan det som hör livet till: motgångar och svårigheter. Att ta livet av sig, för att man inte klarar det som alla andra gör är HÖGSTA GRADEN AV FEGHET!
Citera
2018-02-01, 22:14
Medlem
boobacars avatar
Försökte ta mitt liv igår faktiskt. Är i ett drogmissbruk samt döende förälder, kriminella personer som är 'ute' efter mig som gör mig rätt stressad, dumpad av tjejen och depression sedan många år tillbaka. Gick bestämt mot pendeltågsstationen närmast mitt hus och tänkte "stäng av tankarna och genomför det bara, så slipper man stå där och älta över hur feg man är osv.

Gömde mig i en buske nära ett extraspår där höghastighetståg åker, ser långt bort att ett Arlanda express-tåg närmar sig, stängde av hjärnan och löpte allt vad jag hade mot spåret för att "dyka" med halsen på spåret strax innan tåget kommer, när jag ska hoppa upp för det lilla diket så MIRAKULÖST halkar jag och slår ansiktet i spårstenen bokstavligt 10 cm från spåret och ser tåget bränna förbi rakt framför mitt ansikte. Fick en känsla av panikångest och blev spyfärdig, så jag hoppade över staketet igen och det gick lite väl hastigt, då jag rev upp hela min hand så blodet forsade. Gick till närmsta spärrvakt, förklara läget och han ringde ambulans och nu sitter jag här med en rätt annan syn på livet faktiskt, jag ska lösa mina problem.
Citera
2018-02-07, 21:02
Medlem
V-Ds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av boobacar
Försökte ta mitt liv igår faktiskt. Är i ett drogmissbruk samt döende förälder, kriminella personer som är 'ute' efter mig som gör mig rätt stressad, dumpad av tjejen och depression sedan många år tillbaka. Gick bestämt mot pendeltågsstationen närmast mitt hus och tänkte "stäng av tankarna och genomför det bara, så slipper man stå där och älta över hur feg man är osv.

Gömde mig i en buske nära ett extraspår där höghastighetståg åker, ser långt bort att ett Arlanda express-tåg närmar sig, stängde av hjärnan och löpte allt vad jag hade mot spåret för att "dyka" med halsen på spåret strax innan tåget kommer, när jag ska hoppa upp för det lilla diket så MIRAKULÖST halkar jag och slår ansiktet i spårstenen bokstavligt 10 cm från spåret och ser tåget bränna förbi rakt framför mitt ansikte. Fick en känsla av panikångest och blev spyfärdig, så jag hoppade över staketet igen och det gick lite väl hastigt, då jag rev upp hela min hand så blodet forsade. Gick till närmsta spärrvakt, förklara läget och han ringde ambulans och nu sitter jag här med en rätt annan syn på livet faktiskt, jag ska lösa mina problem.
Ett tecken från Gud.

Snälla ta hand om dig. Varje problem har en lösning. Hur svårt det än är.

Många många kramar.
Citera
2018-02-07, 21:40
Medlem
boobacars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av V-D
Ett tecken från Gud.

Snälla ta hand om dig. Varje problem har en lösning. Hur svårt det än är.

Många många kramar.
Tack du! Sen den där jävla dagen har jag inte rört en enda drog, konstigt nog försvann mitt sug / det blev enklare att hantera helt enkelt, tjejen ringde upp mig och försökte locka med pulver och hennes tjejpolare men bad henne dra åt helvete, har sökt en utbildning till hösten och jag fick till en dialog med personerna som var efter mig. Var exakt en vecka sen men känns som jag är 10 år mognare !
Klyschigt kanske, men det löser sig till slut allihopa!
Senast redigerad av boobacar 2018-02-07 kl. 21:48.
Citera
2018-02-07, 23:20
Medlem
TorbjornNilssons avatar
Att begå självmord är det sista du gör. Fulla dagböcker, usb-stickor med skamliga filer som släkten kommer hitta m.m.. Ja, det är väl surt men inte ditt problem när du är död.
Det krävs nog droger och en hagelbössa för att vanligt folk ska våga. Annars måste man vara bra psykiskt stark. Vissa munkar tänder eld på sig själva för att visa missnöje med olika saker. Det är inte dåligt.
Citera
2018-06-01, 14:00
Medlem
Dom som påstår att dom som tar livet av sig är FEGA / EGO, det stör mig. Ni som säger så har bevisligen inte genuint velat avsluta jordelivet. Det går *inte* jämföra en emo-liknande människa som gapar jag ska dööö hela dagarna gentemot en som lugnt och fint har bestämt sig. Då lovar jag att precis allt är övervägt in i minsta detalj och plötsligt är personen bara borta. Inget trams och sån't.

Människor som säger dylika saker och håller på, är nog ingen större fara att dom genomför det, alternativt misslyckas.

Däremot, dom som är övertygade om sin sak, säger inget, visar inget (möjligen gladare en period innan), men sen bara borta.

Sen är det tämligen många korkade saker som sägs i trådar som denna som på riktigt skulle kunna putta någon över kanten, OM det nu är så att det är på allvar skall man väldigt noga välja sina ord.
Citera
2018-06-04, 21:16
Medlem
Livet är inte så jäkla långt ändå. Tänker att man lika gärna kan fortsätta sin resa även om det känns skit. Känns vettigare att åka med och se vad som mer finns. Ibland finns där något bra.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in