2007-02-23, 18:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av lisaflisa
bidis innehller vll inte tobak. eller? finns det nn sort som gr det?
bidis innehller oftast tobak och ofta ven ngon tillsatt smak som choklad, vanilj, lakrits mfl. men det finns ocks en rtbidi som inte innehller nn tobak.
Citera
2008-07-31, 21:29
Medlem
guldkorns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av daver
bidis innehller oftast tobak och ofta ven ngon tillsatt smak som choklad, vanilj, lakrits mfl. men det finns ocks en rtbidi som inte innehller nn tobak.

Fattade helt rligt aldrig vad det var i dessa nr jag i ungdomens dagar testade dessa ett par gnger. Vore kul att veta vad det var fr rter man drog i sig egentligen.

Fr tio r sen ungefr kunde man i alla fall kpa dem p den afrikanska (eller var den asiatisk?) livsmedelsbutiken p Wallingatan i City. Dom hade dem under disk och man var tvungen att frga varp man fick en misstnksam blick och "du ldre n 18 va?" tillbaka.

Dom var ganska skna men relativt meningslsa. Passade en svrmorsdrm som mig ganska bra...
Citera
2009-07-22, 23:01
Medlem
Shine_s avatar
Jag knde att det var dags att vcka upp den hr gamla trden, d jag r
i stort behov av beedies. Mitt lager frn indienresan har sinat och jag undrar vart
fasiken man kan f tag i beedies i stockholm fr nrvarande? Tnkte kolla multi kulti men jag tror inte dom har kvar lngre...
Citera
2009-07-23, 16:13
Medlem
wuus avatar
Det r allts dedr pyttesm grejerna som r gjorda av endast ett litet blad och ihopbundna med en liten trd?
Citera
2009-07-23, 21:18
Medlem
Shine_s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av wääuu
Det r allts dedr pyttesm grejerna som r gjorda av endast ett litet blad och ihopbundna med en liten trd?
Precis dom! Kom igen nu ngon mste vl veta var dom kan hittas?
Senast redigerad av Shine_ 2009-07-23 kl. 21:18. Anledning: stavfel
Citera
2009-07-23, 21:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Shine_
Precis dom! Kom igen nu ngon mste vl veta var dom kan hittas?

Jag hll p att kpa sdana p trstock festivalen i skellefte i fredags, jag trodde frst att det var ngon typ av rkelser men garn pstod att de var Indiska ciggaretter . 10kr/Bunten tror ja de kostade med! 250 fr ett grymt stort pack, han sg ut att vara en sdan som ker runt till olika stllen i sverige, ett riktigt "Hippie"-tlt med massa olika flaggor och klder.
Citera
2009-07-24, 03:52
Medlem
Informermans avatar
Tnker faktisk bumpa denna topic lite smtt d jag ska bege mig till huvudstaden imorgon och tnkte infrskaffa en del bidi/beedies om det r mjligt?
Citera
2009-07-24, 19:05
Medlem
Shine_s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av archist
Jag hll p att kpa sdana p trstock festivalen i skellefte i fredags, jag trodde frst att det var ngon typ av rkelser men garn pstod att de var Indiska ciggaretter . 10kr/Bunten tror ja de kostade med! 250 fr ett grymt stort pack, han sg ut att vara en sdan som ker runt till olika stllen i sverige, ett riktigt "Hippie"-tlt med massa olika flaggor och klder.
Intressant d finns det ju helt klart ngon som importerar dom iaf! Mste ju finnas ngon klassisk turktobak som har beedis, lite drygt att ska igenom stans alla tobaker bara...
Citera
2011-01-13, 00:22
Medlem
Vet ngon vart man hittar dessa i sthlm numera?
Citera
2011-01-28, 19:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av megakaka
Vet ngon vart man hittar dessa i sthlm numera?

Bump, lagret brjar ta slut hr hemma och skulle vara underbart att kunna kpa fler..!
Citera
2011-07-19, 21:02
Medlem
Bump bump! Det mste ju g att f tag p?! Kom igen... ngon?
Citera
2012-02-11, 10:07
Medlem
tuffkatts avatar
BUUUUMP

Ska ner till Stockholm nu i veckan och det hade varit underbart att f med sig ngra paket bidis hem. Snlla, ngon som vet var dessa gr att kpa?

Tack p frhand.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in