2017-06-12, 22:47
Medlem
Forsberg21s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mack-Bolan
Säker på att det var Tor som svarade?
Kan ha varit Polis eller Mördare.
Kan ju varit polisen men jobbar dom så?
Citera
2017-06-12, 22:50
Medlem
Browngreeneyess avatar
Citat:
Ursprungligen postat av everythingis
Känns ju igen lite grann, äldre par mördat... Tänker på öststatarna som mördat gamla oskyddade medborgare de senaste åren...

Precis det jag tänkte! BO är säkerligen svenskar GM härrörar från öststaterna alt. mena. Men det är inte så ofta dom från mena-länderna besvärar sig med att ta sig ut på en gård. Dom från öststaterna lever i princip i sin oftast "vita skåpbil".
Citera
2017-06-12, 22:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av KommissarieAbbe
Mantorp gård 5, finns några mobilnummer reggad på adressen på gubben. Provring om ingen svar så är det rätt adress.

#31# innan lur för hemligt nummer. Tänker provinga snart. Tror ni att polisen kommer ta ut data från telebolaget sen kan de se mitt hummer och jag blir gripen lol?

Fattar du trögt? Det är redan folk som har ringt till honom.
Citera
2017-06-12, 22:51
Medlem
klart polisen svarar om det ringer o offrens telefoner.
Citera
2017-06-12, 22:52
Medlem
Troians avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Louise.potatisgris
Någon som vet om det finns flyktingboenden i närheten?

"Home invasions" är extremt vanligt i USA och där är GM ALLTID negrer eller svartskallar.

Så frågan om flyktingboenden är VÄLDIGT relevant i detta fall.

Knappast sannolikt. Åldringsrån brukar däremot ofta utföras av kringresande ej hemmahörande i Sverige, typiskt sett från något land i Östeuropa. (Känns också som det ännu mer gäller södra landsändan och ute i obygden?)

Inte hört att det finns en överrepresentation bland flyktingar vid rån i hemmiljö. Inte heller är mörkhyade i USA att jämföra med boende på flyktingförläggningar i Sverige.
Citera
2017-06-12, 22:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mack-Bolan
Säker på att det var Tor som svarade?
Kan ha varit Polis eller Mördare.

Precis, var med 100% säkerhet mördaren som svarade i telefon.

Varför jobbar inte du inom SÄPO eller FBI för?
Citera
2017-06-12, 22:54
Medlem
Venators avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KommissarieAbbe
Mantorp gård 5, finns några mobilnummer reggad på adressen på gubben. Provring om ingen svar så är det rätt adress.

#31# innan lur för hemligt nummer. Tänker provinga snart. Tror ni att polisen kommer ta ut data från telebolaget sen kan de se mitt hummer och jag blir gripen lol?

Du lollar nog så lagom när polisen knackar på och du sedan blir uthängd på Flashback (hoppas kan man ju alltid).

Men alltså, skärp dig. Är du en av dem som stannar och filmar blodiga trafikoffer på olycksplatser också?
Citera
2017-06-12, 22:57
Medlem
Browngreeneyess avatar
Är det paret Lxkander?
Citera
2017-06-12, 22:58
Medlem
Corren har ändrat från "60-70 års åldern " till "äldre".
Citera
2017-06-12, 23:00
Medlem
ElvisFans avatar
Öy
Citat:
Ursprungligen postat av Louise.potatisgris
Någon som vet om det finns flyktingboenden i närheten?

"Home invasions" är extremt vanligt i USA och där är GM ALLTID negrer eller svartskallar.

Så frågan om flyktingboenden är VÄLDIGT relevant i detta fall.

Öststatare är säkert överrepresenterade än så länge men när de ensamkommande börjar bli av med sina "studiebidrag" kan vi räkna en explosiv utveckling av den här typen av brott.
Citera
2017-06-12, 23:06
Medlem
Troians avatar
Citat:
Ursprungligen postat av godboy
Jag säger också 90% på några jävla öststatare, araber kan det också vara, men de brukar inte verka i den typ av miljö, utan håller sig mer till urbana områden. Några procents chans på ett svenskt psyko med. Hoppas det går att få fram vem det är och att någon "tar hand om de/den personen på ett lämpligt sätt"

Förstås är svenska rånmördare fullt realistiskt. Men oavsett ursprung är det nog ganska sannolikt att GM/GM:s (lutar åt plural) har någon form av diagnos ja.
Citera
2017-06-12, 23:06
Medlem
everythingiss avatar
Har läst några fuppar de senaste åren, rånmord utförda av gästarbetare från Baltikum... De har kanske t.om jobbat på gården eller hört att det ska vara välbeställda gamlingar med pengar i ett kassaskåp... Vägrar att öppna skåpet och det slutar med att det blir ett dubbelmord.

Visst kan det vara familjemedlemmar också, isåfall en son med en historia av psykisk ohälsa, schizofreni eller psykoser, vi får se hur det här slutar, bara de får fast GM.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in