Det måste väl ändå finnas möjlighet att tillhandahålla enklare litteratur i anslutning till Migrationsverkets boenden eller att man avsätter en mindre penning av den ungefärliga miljonen i årskostnad för ensamkommande på ett par Kalle Anka-tidningar.
Jajajaj bibliotekslagen Vad menar kulturministern?
Citat:
– Jag förstår att det inte är en enkel sak. Samtidigt vet jag att det finns bibliotek som löst detta. Man kan utveckla rutiner.
Tittade lite i proppen, visst de verkar ha ändrat från alla medborgare till "alla" men det står inte ett skit om de skäl som kulturministern pratar om, det är bara läsa, avsnitt 7 och specialmotiveringen till 2 § på sid 54 utan paragrafen ändrades av helt andra skäl. Det står på andra ställen i lagen att biblioteken ska vara tillgängliga för alla och att det innebär att de ska ha ett användarperspektiv bla bla, det står inget om att de är skyldiga att låna ut böcker till papperslösa migranter. Det torde alltså till skillnad från vad kulturministern påstår finnas utrymme för "fri tolkning" och det är absolut inte så som hon insinuerar att biblioteken begår några uppenbara lagbrott. Givetvis finns det heller ingen skyldighet att tolka alla luddiga begrepp i lagar på det sätt som mest gynnar de ekonomiska migranter som hennes jävla parti vill bedriva välgörenhet för. Jag tor hon ljuger igen, precis som hon gjorde när hon snackade om den framgångsrika IS-rehabiliteringen i Umeå och Göteborg, den lögnaktiga jävla fittan! Statsråd som ljuger är naturligtvis bara vardag numer.
https://data.riksdagen.se/fil/5AC19A85-C075-4DB4-A408-83EB86C315BE