• 2
  • 3
2017-06-16, 16:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Gyllensten-Von-Lax
Ja då kommer ju verkligen kriminalitet minska BRA IDÉ! Ni som tycker att skatte betalare bara betalar förstår ju inte ens poängen med systemet 😭
Jo tyckte oxå det var en bra idé, tvinga latryggarna att ta eget ansvar.
Citera
2017-06-16, 17:27
Medlem
rolemodels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gyllensten-Von-Lax
Råkade ut för exakt samma sak fast va ifrån af i 3 dagar när jag bytte kommun fick lösa fram hela hyran själv tyvärr sociala är skit har haft dom i 14 år så jag vet du kommer inte få rätt i detta men dom måste ju ge dig mat pengar o så för att undvika en akut situation som dom kallat det

Varför hålls sådana som dig vid liv? På 14 år har du inte lyckats ta tag i ditt liv? Och sen sitter du o gnäller att vi närande människor offrar våra liv för att föda dig?

Fy fan vilken värld vi lever i.
Citera
2017-06-19, 01:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av rolemodel
Varför hålls sådana som dig vid liv? På 14 år har du inte lyckats ta tag i ditt liv? Och sen sitter du o gnäller att vi närande människor offrar våra liv för att föda dig?

Offrar era liv överdriver du lite nu kanske
Citera
2017-06-19, 01:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av rolemodel

Sånna som jag hålls vid liv för att kunna ta dina resurser
Citera
2017-06-19, 01:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av tjuuvjakt
snackade med henne över luren, lät jävligt desperat men var samtidigt ganska otrevlig emot henne, hon sa åt mig att jag skulle överklaga. Tydligen så hade jag blivit nekad pga att jag inte fyllt i hennes egna lilla aktivitetsrapport hon skickat med till mig, tala glatt om för henne att jag haft 3 tidigare handläggare och printscreenat min rapport från AF sedan jag var 18 men det dög tydligen inte längre, iaf så skicka jag in överklagan igår får väl se om det löser sig.
Alltid den överklaga tar ju typ 6-12 månader innan det är klart
Citera
2017-06-19, 01:38
Medlem
Bunnys avatar
Citat:
Vet inte ens varför jag gör den här tråden, behöver väl råd antar jag.

Gick en utbildning som var färdig i April och hade då CSN, efter att utbildningen var färdig sökte jag soc igen som jag haft sen jag var 17, ny handläggare osv. Precis efter min utbildning opererade jag mig och kunde inte gå på 2 veckor och väntade därför med att skriva in mig på Arbetsförmedlingen, min handläggare på soc menar på att eftersom jag inte gick till af samma dag som utbildningen var färdig har jag inte gjort allt som står i min makt att lösa ett jobb och därför nekas jag hjälp, min hyra från förra månaden är ännu inte betald och jag vet fan inte vad jag ska ta mig till.

Känns som att livet är över
Citat:
snackade med henne över luren, lät jävligt desperat men var samtidigt ganska otrevlig emot henne, hon sa åt mig att jag skulle överklaga. Tydligen så hade jag blivit nekad pga att jag inte fyllt i hennes egna lilla aktivitetsrapport hon skickat med till mig, tala glatt om för henne att jag haft 3 tidigare handläggare och printscreenat min rapport från AF sedan jag var 18 men det dög tydligen inte längre, iaf så skicka jag in överklagan igår får väl se om det löser sig.
Först skriver du att anledningen till att du inte får pengar, är att du inte är inskriven på Af. Sen skriver du att du inte får pengar för att du inte skickat in din aktivitetsrapport. Kan du inte bestämma dig om vad det är som egentligen har hänt...
Citera
  • 2
  • 3

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in