äter frysta pommes väldigt ofta, ingen direkt preferens äter alla sorters.
hur dåligt är det att trycka i sig flera gånger i veckan?
det är iof som att äta donken/burgerking pommes bara det att dom friterar o jag har mina i ugnen så lite nyttigare än att äta pommes på snabbmatsrestaurang men ändå onyttigt ?
Fryst pommes verkar innehålla 3,7-8% fett med endast en liten del härdade fetter (0,5%) i dom märken jag sett. Så ur fett synpunkt så är det lågt och värmer du dom i ugnen utan att tillsätta mer fett så skulle jag säga att det är ganska bra mat. Betydligt bättre än ex. pulvermos där dom flesta hivar i en ordentlig klick smör eller margarin.
Att värma dom i ugnen i en långpanna är betydligt bättre än att fritera dom hemma.
potatis i ugn smakar som kokt potatis hur kan det vara godare än POMMES liksom
Va? Skär potatisen i pommes form. Det är väl den egentliga skillnaden. Koka stavarna någon minut och sedermera fritera alt ugnsbaka dem? Woops Pommes Frites
potatis i ugn smakar som kokt potatis hur kan det vara godare än POMMES liksom
Om det smakar som kokt potatis är det du som gör fel. Pommes gjorda i fritös är godare än potatis gjord i ugn. Men pommes du har gjort själv och kör i fritös är bäst av allt.
Köp fin färsk potatis och gör pommes själv så vet du vad du stoppar i dig. Helst i fritös för det finns fan inget godare. Glöm inte pommeskryddan också!
Bumpar upp tråden Inget slår färdigfrysta pommes, hemmalagade blir så ojämnt bakade. Köper ekologiska förfrittsade men undrar hur det är med transfetter?