Citat:
Ursprungligen postat av
Noticias2026
Har ingen vidare kunskap om mjölbaggar eller Anticimex, så därför undrar jag.
Ska hon inte kunna fylla på sina skåp och hyllor igen då?
Det låter ju inte rimligt det heller.
Har både torrvaror och är mjölbaggefri, har aldrig haft mjölbaggar heller.
Vad gäller?
Självklart ska man fylla på de varor man behöver och använder men hon fick kasta 30 stora sopsäckar med angripna varor.
Nu proppar hon fullt igen i skåp och lådor.
Bianca köper och får så mycket att hon inte har kontroll över sina varor.
Exempelvis jag köper 1 påse havregryn och häller över i en glasburk med tätslutande lock, samma sak med te, har löste i de svarta påsarna de kommer i men sätter ner hela påsen i glasburk med tätt lock mm.
Man köper det man ska använda och har inte tre års förbrukning på pasta exempelvis som aldrig kokas och när man smular, spiller och kladdar så torkar man upp direkt.
Hon bör dessutom lägga torrvaror hon får med bud i plastlådor istället för att ha dessa varor ihop med kläder hon får.
Särskilt viktigt är det när man har haft ett så stort angrepp som hon har haft, hon kommer inte upptäcka nya mjölbaggar bakom allting innan det är försent.
Hon borde ha köpt många stora glasburkar och plastlådor istället för väskor från Chanel.
Tyvärr är hon mycket dålig på att prioritera och kunde inte ta till sig instruktionerna från Anticimex, därför tror jag att de snart kommer tillbaka.
Så det handlar om att vara rimlig och inte köpa så mycket att hennes stora köksskåp blir fullproppade med varor som förvaras fel.
Hon har papprör med chips, mjölbaggar äter igenom papper på nolltid och mycket annat liknande.
Det är mängden och förvaringen som gör hennes hem utsatt igen.
Hon hade också många köksmaskiner i onödan där mjölbaggarna kan lägga ägg, finns olika sätt att bli av med äggen men med dessa enorma mängder av maskiner är hennes hem nog utan hopp tyvärr.