• 2
  • 3
2017-06-11, 03:11
Medlem
Såg precis filmen.
Vila i frid
Citera
2017-06-11, 15:05
Medlem
Sqrbankens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av wutangforever
Hur tror ni att det kommer gå till i Family Guy i framtiden?

Vila i frid!

Hoppas staden får en ny borgmästare som spelar en lysande travesti på sig självt likt West

Vila i frid!
Citera
2017-06-11, 19:02
Medlem
tryffs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av wutangforever
Hur tror ni att det kommer gå till i Family Guy i framtiden?

Vila i frid!
Louise syster lär hitta någon ny!
Citera
2017-06-11, 19:04
Medlem
Zaedrewss avatar
Hans namn var egentligen William West Anderson. Hans farfar var från Eslöv och emigrerade till USA som 21-åring.

Citat:
Emigrated to the U.S. in 1874. (The 1920 census shows 1872.)
"He came through Chicago and worked in the Wisconsin lumber industry before going west to Walla Walla, Washington Territory. There he worked hauling freight, as a farm laborer for Ben Grote (whose land adjoins the Anderson ranch to the north), and eventually homesteaded his own farm land. He returned East to Chicago to marry Anna Gamberg, also a Swedish immigrant, arriving in 1884. J.P. then brought his bride to the Clyde area near Walla Walla. They homesteaded more land and bought land from others who gave up their homesteads. Water was a severe problem - - having to be hauled by wagon from Smith Springs. Wells were eventually dug on the "home place." Their first five children were born on the ranch, two of whom died from diphtheria. Anna had asthma and was terribly bothered by the dust. They moved to the Bryant Street place in Walla Walla in 1898." Excerpted from information from Linda Jacky.

West kommer väl från att de nu kom till väster i USA. Verkar varit en sympatisk och bra snubbe denna Adam. Kunde t.ex blivit James Bond 1970 när nu Roger Moore inte kunde vara med pga av uppdrag i en TV-serie. Men Adam West tackade nej för att han tyckte att rollen som Bond skulle spelas av en engelsman.
Citera
2017-06-12, 15:55
Medlem
volvo 240s avatar
Bäste Batman efter 1Michael Keaton 2 Christian Bale.

Så rolig i Family Guy med. Men med 88 levnadsår ska man inte klaga.
Citera
2020-02-15, 21:01
Medlem
Må han vila i frid!

Han var väldigt rolig som borgmästaren Adam West i Family Guy.
Citera
2020-02-16, 06:01
Medlem
Jag undrar hur det kom sig att Adam West vart en av de kända skådespelarna som fått möjligheten att spela sig själv/med sitt riktiga namn.

Han förekom i Johnny Bravo där han var någon typ av agent eller något och skulle tillsammans med Johnny hitta Johnnys mamma.

Han spelade med sitt riktiga namn i Family Guy som borgmästaren. Dock lite mer vrickad än i Johnny Bravo men karaktärerna påminner om varandra. Finns det något samband med det?

Han förekom även i Simpsons tror jag och kanske lite mer ställen där han spelade med sitt riktiga namn/eller kanske till och med var sig själv fast ändå som i parodi.
Citera
2020-03-20, 08:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dukater
Jag undrar hur det kom sig att Adam West vart en av de kända skådespelarna som fått möjligheten att spela sig själv/med sitt riktiga namn.

Han förekom i Johnny Bravo där han var någon typ av agent eller något och skulle tillsammans med Johnny hitta Johnnys mamma.

Han spelade med sitt riktiga namn i Family Guy som borgmästaren. Dock lite mer vrickad än i Johnny Bravo men karaktärerna påminner om varandra. Finns det något samband med det?

Han förekom även i Simpsons tror jag och kanske lite mer ställen där han spelade med sitt riktiga namn/eller kanske till och med var sig själv fast ändå som i parodi.
Bumpar min fråga.
Citera
  • 2
  • 3

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in