Citat:
Ursprungligen postat av
Blatteman
(jobbade samtidigt så inlägg 212 som är samma men kom in i citatet kan tas bort av adm)
Nej inte för dig alpha .95% av andra läsare fick redan svaret och förstod svaret.Du får väl fundera några år till så att du också förstår svaren som alla andra gjorde.
Vad kommer sig det då att ingen av de 95% har vågat sig på en redogörelse. Är dom osäkra.
Men vad klämmer skon? I stort sett det första jag frågar dig i tråden har du fortfarande inte kunnat svara på. Och dessutom har det att göra med ditt påstående i trådstarten.
Det borde vara något du redogjort för redan från start.
Vidare saknar jag en redogörelse för bankens kostnader för betaltransaktioner. Du antyder att dom gör vinst. Du betyder det att du har god koll på deras kostnader.
Varför har du inte kunnat redogöra för de då?
När det blir så här kan ju folk tro att du bara kommer med grundlösa påståenden.
Citat:
Ursprungligen postat av
Blatteman
Vi pratade om totalkostnaden för kortdragningsavgifter från butiker vilket du vet mycket väl. när du sen märker att du klantade dig igen så vill du plötsligt inte räkna med totalkostnaden för kortdragningarna.
Så att du kan gömma en del av kortdragningskostnaderna och försöka luras att kort inte är så dyrt.
Vi talar väl om kortbetalning som alternativ till att betala med kontanter.
Och inte att låna pengar. Att använda kreditkort innebär att man ber om kredit. Då lånar man och då får du mäta det mot att gå till banken och låna kontanter.
Det vi får titta på är själva betaltransaktionen.
Och två kronor är inte mycket för allt detta jobb.
Citat:
Ursprungligen postat av
Blatteman
Att du tar ett exempel som aliexpress svarade jag också på. För det första har ett kinesiskt internetföretag inget med kontanter att göra.
Svarade redan att om nån måste köpa kinesiskt skräp från ali online och göra så att den ekonomiska aktiviteten går ner i europa än mer så får de göra de och då betalar de med överföring eller kort. Ingen har hävdat nåt annat.
Nej, du svarar tvärtom inte på det.
Jag var intresserad av att veta hur tänkt dig att man betalar med kontanter vid köp hos Aliexpress. Att du menar att dom säljer skräp har inget med saken att göra.
Nu verkar du gett upp tanken på kontantbetalning. Vill du kanske säga att kortbetalning är ok i en del fall.