2017-06-09, 01:09
Medlem
Vi har ett wordpresssystem med betalande användare . Varje användare kan logga in och ta del av betalande innehåll.

Problemet med detta är att det blir osmidigt att handera dessa användare i Wordpress det blir problematiskt och omständligt att handera en massa ändringar i och fakturering i Wordpress. Sen tillkommer problemet att Wordpress-systemet kan bli hackat och all användardata stulen.

Tror ni man skulle kunna flytta över alla användare till något egen användarhanteringssystem optimerat för användarhantering och fakturering som Wordpress anslöt sig till för att verifiera inloggning? Känner ni till några sådana lösningar?
Citera
2017-06-09, 08:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av niobium
Vi har ett wordpresssystem med betalande användare . Varje användare kan logga in och ta del av betalande innehåll.

Problemet med detta är att det blir osmidigt att handera dessa användare i Wordpress det blir problematiskt och omständligt att handera en massa ändringar i och fakturering i Wordpress.

Ni kanske inte ska använda Wordpress över huvud taget?

Citat:
Sen tillkommer problemet att Wordpress-systemet kan bli hackat och all användardata stulen.

Det problemet finns oavsett vilket system ni använder.

Citat:
Tror ni man skulle kunna flytta över alla användare till något egen användarhanteringssystem optimerat för användarhantering och fakturering som Wordpress anslöt sig till för att verifiera inloggning? Känner ni till några sådana lösningar?

Sökord är "external authentication". Beroende på vad du vill använda och hur du vill arbeta finns det olika plugin som ersätter användardatabasen med egen användartabell i olika databastyper, integrering mot LDAP/Active Directory och annat. Om det dessutom ska integreras mot ett faktureringssystem pratar du om något dubbelt så jobbigt och det kanske är dags att ta in en konsult eller se över olika alternativ.
Citera
2017-06-09, 09:54
Medlem
Shamdons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av niobium
Vi använde någon plug-in som ordnade detta för oss. Tror det var Membership 2 Pro, men mitt minne kanske sviker mig.

https://premium.wpmudev.org/project/membership/
Citera
2017-06-09, 12:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Regentia
Ni kanske inte ska använda Wordpress över huvud taget?

Har du några bättre förslag på CMS som du har positiv erfarenhet av?

Citat:
Ursprungligen postat av Shamdon
Vi använde någon plug-in som ordnade detta för oss. Tror det var Membership 2 Pro, men mitt minne kanske sviker mig
Membership plugin finns redan. Jag pratar om att flytta ut användarna till en egen server för att det ska vara lättare att hantera dem, lättare att integrera med fakturering och förhoppningsvis säkrare.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in