2017-06-08, 11:09
  #1
Medlem
Hej!

Jag sitter med ett alldeles för dyrt abonnemang från Telia. Bindningstiden löper ut i mitten av juli. Uppsägningstiden är en månad.

Kan jag säga upp abonnemanget under bindningstiden så att uppsägningstiden på en månad löper ut samtidigt som bindningstiden? Eller måste jag vänta med uppsägning tills bindningstiden löpt ut och då vänta ytterligare en månad till uppsägningstiden passerat?

Skulle uppskatta om någon kunde hjälpa mig med svaret på denna fråga så man slipper en timme i telefonkö.
Citera
2017-06-08, 11:10
  #2
Medlem
RobinFromHoods avatar
Nej ring dom på 90200 och säg upp de direkt och nämn att du vill säga upp de till de datumet då de går ut i juli.
Citera
2017-06-08, 11:10
  #3
Medlem
Itons avatar
Jag är rätt säker på att de kan löpa parallelt; dvs total ca 1 månads tid.
Citera
2017-06-08, 11:23
  #4
Medlem
Tack för svaren, då kan det vara lönt att ta tiden i telefonkö redan nu!
Citera
2017-06-08, 11:25
  #5
Medlem
RobinFromHoods avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lundb
Tack för svaren, då kan det vara lönt att ta tiden i telefonkö redan nu!
Det är kaos med Discovery avtal så hade nog ringt på lördag eller söndag istället.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in