2017-06-07, 17:11
Medlem
lakritcs avatar
Brukar inte säga upp abonnemang så jag vet inte riktigt hur detta fungerar.

Spelar det någon roll kostnadsmässigt om jag säger upp ett abonnemang i början eller slutet av månaden? Ponera att jag säger upp ett nu, kommer jag då få betala för hela juli också? D v s jag får 23 outnyttjade dagar som jag också betalar för?
Senast redigerad av lakritc 2017-06-07 kl. 17:14.
Citera
2017-06-07, 17:33
Medlem
Kaustis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lakritc

Spelar det någon roll kostnadsmässigt om jag säger upp ett abonnemang i början eller slutet av månaden? Ponera att jag säger upp ett nu, kommer jag då få betala för hela juli också? D v s jag får 23 outnyttjade dagar som jag också betalar för?

Citat:
För avtal som ingåtts från den 1 maj 2014 får uppsägningstiden vara maximalt en (1) månad.

https://telekomradgivarna.se/avsluta-avtal/uppsagning/
Citera
2017-06-07, 17:37
Medlem
Citat:

Vanligtvis innebär en månads uppsägningstid att det är innevarande månad + en hel månad, dvs. säger du upp 1 juni så betalar du får återstoden av juni och för juli. Säger du upp 30 juni betalar du för juli. Du kan givetvis använda abonnemanget under hela uppsägningstiden.
Citera
2017-06-07, 17:56
Medlem
Citat:

Jag kan rekommendera https://billigaste-fastpris.se/uppsagningstider där det finns lite olika strategier för uppsägning av abonnemang.

Utifrån egen erfarenhet kan jag säga att det fungerar väldigt olika. Hos vissa operatörer så kör man rakt av 30 dagar från och med uppsägningen.

Hos andra operatörer som Vimla/Hallon så fungerar det som så att när du säger upp så innebär det egentligen bara att ditt abonnemang inte "förnyas". Dvs du kan säga upp när du vill så länge uppsägningen går igenom innan nästa faktura skickas ut och därmed avslutas abonnemanget när perioden du betalt för går ut.
Citera
2017-06-07, 21:08
Medlem
Om du säger upp abonnemanget för att flytta ut numret läggs det in en överenskommen uppsägning av abonnemanget:

Om du ringer och säger upp det idag är det 30 dagar kvar tills din uppsägningstid går ut, vilket blir den 6 juli
- om du flyttar ut ditt nummer innan den 6e juli så betalar du för resterande dagar fram tills det datumet
- om du flyttar ut ditt nummer EFTER den 6e juli så betalar du inget "extra" i form av uppsägningstid utan bara till den dagen som numret lämnade din gamla operatör, oftast samma dag eller dagen efter om det är arbetsdagar.

Om du säger upp abonnemanget för att bara avsluta det och inte ta med numret någonstans så avslutas det bara den dagen som din operatör meddelar dig om

Glöm inte att du betalar de flesta mobilabonnemangen 1 månad i efterskott hos de större operatörerna
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in