Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2017-06-06, 14:14
  #1
Medlem
Omnipotenss avatar
Hej


Jag undrar om det finns något sätt att göra så man kan två likadana program igång samtidigt??

Mvh Analen
Citera
2017-06-06, 16:38
  #2
Medlem
Kaustis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Omnipotens
Hej


Jag undrar om det finns något sätt att göra så man kan två likadana program igång samtidigt??

Mvh Analen

Vad är det för program du vill ha igång två instanser av?
Citera
2017-06-07, 11:59
  #3
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Omnipotens
Jag undrar om det finns något sätt att göra så man kan två likadana program igång samtidigt?
Det beror på hur programmet är tänkt att användas.

Enkla program som Notepad har i allmänhet inga problem.
Och duktiga program som VLC, GIMP, Office och webbläsare klarar av det genom att alla fönster känner till varandra oavsett hur de startas.

Mer klantigt skrivna eller avsiktlig så skrivna program som kan spara inställningar förutsätter att en dator(-användare) bara kör EN instans av programmet. Detta gäller typiskt för PC-spel och kopieringsskyddade program.

Störst chans har du med "Portable Software" dvs sådana som kan startas från t.ex USB utan att installeras i Windows.

Kör du 64bit-Win så går det oftast att installera både 64- och 32-bitarsversionerna så att de inte märker/stör varandra (dvs max TVÅ instanser).
Citera
2017-06-14, 06:58
  #4
Medlem
Omnipotenss avatar
Det är wickr.


www.wickr.com
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback