Hur mycket kan du spendera totalt? Har man lite pengar men vill bo när stor stad. Så har jag två bra val.
1. köp ett problemet Sågverk runt 30k. Sen sågar du ner allt på tomten och bygger ett hus. Bästa vore om du kunde få tag i mark. Med möjlighet för egen brun. Sen får du leva lite off grid. Sök på off grid på youtube.
2. Min personliga ide är att köpa en stor skåpbil. Som du isolerar och gör en mini säng i. Sen skaffar man en liten braskamin. Då håller du värmen på vintern och kan bo va du vill. Sen köper du 24/7 gymkort så har du dusch. Vart du vill mer eller mindre.
3. Knulla runt skaffa en rik snubbe eller brud. Så du kan leacha av och flytta tillsammans ihop. Skiljs dig kräv sambolagen. Få större handpenning och köp något eget. Det här tar dock lång tid att göra.
Våran kåk kostade ungefär hälften av det priset, och det är varken Norrland eller med två timmars pendling till närmaste storstad (vi har ungefär 35 min med bil till stan). Så visst går det, men man får nog vara beredd att renovera lite själv.
Tillägg: Såg nu att det var en lägenhet du sökte, inte ett hus.
Senast redigerad av Rumpnisseiskogen 2017-06-05 kl. 23:01.
Anledning: Tillägg
Och hur stor lägenhet hade du tänkt dig, alternativt, vilken budget har du att röra dig med?
Kvadratmeterpriset i sig är ju tämligen ointressant i sammanhanget.
Om du har pengar att lägga ut på t.ex. en 100m2 lägenhet för 6tkr/m2 så har du också pengar att köpa en 50m2 lägenhet för 12tkr/m2.
Överlag är det nog svårt att hitta så billiga objekt, det ska nog vara något som kräver MYCKET renovering och ligger rätt avlägset på någon småort/ute på landet.
Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!