2017-06-05, 19:02
Medlem
Var fan ska jag flytta om lägenheten får bara kosta 6.000 SEK/kvm?

Det ska vara nära till större städer och vara ett bra samhälle.
Citera
2017-06-05, 19:08
Medlem
Xer0s avatar
Låter som priset på ett torp någon stans i skåne med 2 timmar pendling in till malmö.
Citera
2017-06-05, 19:17
Medlem
VelvetReds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Xer0
Låter som priset på ett torp någon stans i skåne med 2 timmar pendling in till malmö.

Norrland är att föredra, med tanke på kulturberikningen, men då räcker pengarna kanske inte?
Citera
2017-06-05, 19:32
Medlem
Xer0s avatar
Det var faktiskt inte så lätt att hitta något så billigt, ens på utropspris, men jag lyckades.

https://www.blocket.se/angelholm/Kolonistuga_pa_Gasahalsens_Koloniomrade_73210941.h tm?ca=23&w=1

Denhär var rätt nära också, iom att den var så stor.
https://www.hemnet.se/bostad/villa-5...-2487-11732137

Mindre fastigheter har dyrare kvm pris i allmänhet.
Senast redigerad av Xer0 2017-06-05 kl. 19:35.
Citera
2017-06-05, 20:14
Medlem
Hur mycket kan du spendera totalt? Har man lite pengar men vill bo när stor stad. Så har jag två bra val.

1. köp ett problemet Sågverk runt 30k. Sen sågar du ner allt på tomten och bygger ett hus. Bästa vore om du kunde få tag i mark. Med möjlighet för egen brun. Sen får du leva lite off grid. Sök på off grid på youtube.

2. Min personliga ide är att köpa en stor skåpbil. Som du isolerar och gör en mini säng i. Sen skaffar man en liten braskamin. Då håller du värmen på vintern och kan bo va du vill. Sen köper du 24/7 gymkort så har du dusch. Vart du vill mer eller mindre.

3. Knulla runt skaffa en rik snubbe eller brud. Så du kan leacha av och flytta tillsammans ihop. Skiljs dig kräv sambolagen. Få större handpenning och köp något eget. Det här tar dock lång tid att göra.
Citera
2017-06-05, 22:33
Medlem
Rumpnisseiskogens avatar
Våran kåk kostade ungefär hälften av det priset, och det är varken Norrland eller med två timmars pendling till närmaste storstad (vi har ungefär 35 min med bil till stan). Så visst går det, men man får nog vara beredd att renovera lite själv.

Tillägg: Såg nu att det var en lägenhet du sökte, inte ett hus.
Senast redigerad av Rumpnisseiskogen 2017-06-05 kl. 23:01. Anledning: Tillägg
Citera
2017-06-06, 00:46
Moderator
tobess avatar
Och hur stor lägenhet hade du tänkt dig, alternativt, vilken budget har du att röra dig med?
Kvadratmeterpriset i sig är ju tämligen ointressant i sammanhanget.

Om du har pengar att lägga ut på t.ex. en 100m2 lägenhet för 6tkr/m2 så har du också pengar att köpa en 50m2 lägenhet för 12tkr/m2.

Överlag är det nog svårt att hitta så billiga objekt, det ska nog vara något som kräver MYCKET renovering och ligger rätt avlägset på någon småort/ute på landet.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in