2017-06-05, 14:38
Medlem
Har gått på sert 2 år cirka och har nu de senaste tre veckorna~ slutat med sertralin. Brainzapsen har avtagit men jag har åkt på två ganska kraftiga panikångestattacker. Första gången slängde jag i mig 25 mg, och nyss svalde jag en hel (50 mg). Hur stor inverkan har detta? Har supit och puffat som fan, så har inte riktigt hunnit må dåligt utöver dessa gångerna.

Jag tänkte prova svamp (psilocybin) i sommar och undrar därav.

Tror inte att det är en bra ide mtp mitt fragila sinne, men isf får jag ju börja knapra igenhelt enkelt.
Citera
2017-06-05, 14:47
Medlem
VelvetReds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av livebywhatyousee
Har gått på sert 2 år cirka och har nu de senaste tre veckorna~ slutat med sertralin. Brainzapsen har avtagit men jag har åkt på två ganska kraftiga panikångestattacker. Första gången slängde jag i mig 25 mg, och nyss svalde jag en hel (50 mg). Hur stor inverkan har detta? Har supit och puffat som fan, så har inte riktigt hunnit må dåligt utöver dessa gångerna.

Jag tänkte prova svamp (psilocybin) i sommar och undrar därav.

Tror inte att det är en bra ide mtp mitt fragila sinne, men isf får jag ju börja knapra igenhelt enkelt.

Skulle avråda dig ifrån psykoaktiva droger när du uppenbarligen har ångestproblematik.
Citera
2017-06-05, 14:49
Medlem
Ja, jag skrev ju att jsg hsde det i åtanke. Tack för omtanken, men det var inte det jag undrade.
Citera
2017-06-05, 14:50
Medlem
Libertarismuss avatar
Använd inte ssri. Gå i terapi och använd ångestdämpande sporadiskt vid akuta anfall.
Citera
2017-06-05, 14:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Libertarismus
Använd inte ssri. Gå i terapi och använd ångestdämpande sporadiskt vid akuta anfall.

Varför? Gillar ssri. Man känner sig som en kung och gives no shits.

Dessutom nämnde jag aldrig varesig jag bara led av panikångest eller även depression. Jag är paranoidschizo lol.
Senast redigerad av livebywhatyousee 2017-06-05 kl. 14:58.
Citera
2017-06-05, 14:59
Medlem
VelvetReds avatar
Citat:

På vilket sätt? Jag har käkade SSRI i flera år, bla sertralin och det enda jag kände var att jag blev avtrubbad.

Men du kanske svarar bättre på den medicinen då.
Citera
2017-06-05, 15:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av VelvetRed
På vilket sätt? Jag har käkade SSRI i flera år, bla sertralin och det enda jag kände var att jag blev avtrubbad.

Men du kanske svarar bättre på den medicinen då.

Högre koncentrationsförmåga, mindre distraherad (går hand i hand iofs)
Känner en del programmerare och matematiker som tar ssri pga dessa anledningarna faktiskt.
Citera
2017-06-05, 15:06
Medlem
VelvetReds avatar
Citat:
Högre koncentrationsförmåga, mindre distraherad (går hand i hand iofs)
Känner en del programmerare och matematiker som tar ssri pga dessa anledningarna faktiskt.

Låter som vad jag har hört om ADHD medicin, nu har jag inte namnet i huvudet, men det är populärt att ta för att öka koncentrationen.

Har aldrig upplevt det av SSRI själv.
Citera
2017-06-05, 15:14
Medlem
Citat:
Låter som vad jag har hört om ADHD medicin, nu har jag inte namnet i huvudet, men det är populärt att ta för att öka koncentrationen.

Har aldrig upplevt det av SSRI själv.

Ja. Man kan ju se det som ett substitut för adderall och liknande som sliter oerhört mycket på kroppen.

Man jobbar bättre (dvs blir en liten myrslav och passar in i samhället)
Citera
2017-06-05, 15:15
Medlem
Libertarismuss avatar
Citat:
Det kanske du gör. Heroinmissbrukare känner sig säkert också som en "kung" ibland, men det betyder inte att heroin är bra. SSRI är skadligt.
Citat:
Dessutom nämnde jag aldrig varesig jag bara led av panikångest eller även depression.
Du skrev att du hade "åkt på två panikångestattacker". KBT och ångestdämpande sporadiskt vid akuta fall kan hjälpa mot detta.
Citat:
Jag är paranoidschizo lol.
Okej, då bör du verkligen inte ta svamp.
Senast redigerad av Libertarismus 2017-06-05 kl. 15:22.
Citera
2017-06-05, 15:17
Medlem
VelvetReds avatar
Citat:
Ja. Man kan ju se det som ett substitut för adderall och liknande som sliter oerhört mycket på kroppen.

Man jobbar bättre (dvs blir en liten myrslav och passar in i samhället)

Du menar alltså att du upplever den effekten utav sertralin?

Är det då om du har använt medicinen under en period eller kan du ta den vid enstaka tillfällen och uppleva denna "boost"?
Citera
2017-06-05, 15:26
Medlem
Citat:
Du menar alltså att du upplever den effekten utav sertralin?

Är det då om du har använt medicinen under en period eller kan du ta den vid enstaka tillfällen och uppleva denna "boost"?

Nä. Tar tid att uppnå effekten då medicinen verkar successivt.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in