2017-06-04, 17:52
  #1
Medlem
Hej!

Jag har tagit Nebido injektioner var 8'e vecka i 2-3 år. Nu har jag gjort ett uppehåll med Nebido i 9 månader och har under tiden tagit gel. Jag ska sluta pga biverkningar. I samråd med läkare.

Nu har jag slutat ta gel under en vecka, men jag mår allt annat än bra. Tröttare än allt, huvudvärk och humöret går upp och ner.


Hur länge ska jag räkna med innan min naturliga produktion kommer igång?
Citera
2017-06-04, 18:01
  #2
Bannlyst
Biverkningar av testo? Lol
Citera
2017-06-04, 18:04
  #3
Medlem
RadikalFails avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 98kur
Biverkningar av testo? Lol

Vad är det som är så lol? Kan kvinnor få liknande biverkningar av östrogen så är det väl inte konstigt om män får så av testosteron.
Citera
2017-06-04, 18:05
  #4
Medlem
RadikalFails avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Coined
Hej!

Jag har tagit Nebido injektioner var 8'e vecka i 2-3 år. Nu har jag gjort ett uppehåll med Nebido i 9 månader och har under tiden tagit gel. Jag ska sluta pga biverkningar. I samråd med läkare.

Nu har jag slutat ta gel under en vecka, men jag mår allt annat än bra. Tröttare än allt, huvudvärk och humöret går upp och ner.


Hur länge ska jag räkna med innan min naturliga produktion kommer igång?

Får jag undra varför du tar testosteron? Så kan det gå lättare att svara på din fråga.
Citera
2017-06-04, 18:09
  #5
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av RadikalFail
Får jag undra varför du tar testosteron? Så kan det gå lättare att svara på din fråga.

Nebido används som TRT (testosterone replacement therapy) i Sverige så antagligen har han låg testoproduktion från grunden.
Citera
2017-06-04, 18:17
  #6
Medlem
RadikalFails avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 98kur
Nebido används som TRT (testosterone replacement therapy) i Sverige så antagligen har han låg testoproduktion från grunden.

Jo det förstod jag men jag undrar vad DU tycker är så roligt?
Citera
2017-06-04, 18:20
  #7
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av RadikalFail
Vad är det som är så lol? Kan kvinnor få liknande biverkningar av östrogen så är det väl inte konstigt om män får så av testosteron.

Förstår att det är högst individuellt vad man anser som biverkningar, dock vid moderata doser testo så är ''biverkningarna'' lite ökad kroppsbehåring samt liten ökning av finnar i värsta fall. (Talar av egen erfarenhet)
Citera
2017-06-04, 18:39
  #8
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av RadikalFail
Får jag undra varför du tar testosteron? Så kan det gå lättare att svara på din fråga.


Jag fick börja i samband med en utmattningsdepression, nu när jag tänker efter så måste det vara 3-4 år sedan. Mina testosteron värden var på gränsen, men läkaren tyckte det var värt att prova att behandla.

Min tanke var att extrem stress kanske påverkar testosteron negativt. Jag har en helt annat livssituation idag, med i princip ingen stress. Så min tanke var att jag kanske kan leva utan injektionerna.
Citera
2017-06-04, 18:40
  #9
Medlem
RadikalFails avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Coined
Jag fick börja i samband med en utmattningsdepression, nu när jag tänker efter så måste det vara 3-4 år sedan. Mina testosteron värden var på gränsen, men läkaren tyckte det var värt att prova att behandla.

Min tanke var att extrem stress kanske påverkar testosteron negativt. Jag har en helt annat livssituation idag, med i princip ingen stress. Så min tanke var att jag kanske kan leva utan injektionerna.

Har man kollat regelbundet om dina nivåer gått uppåt?
Citera
2017-06-04, 18:41
  #10
Medlem
RadikalFails avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 98kur
Förstår att det är högst individuellt vad man anser som biverkningar, dock vid moderata doser testo så är ''biverkningarna'' lite ökad kroppsbehåring samt liten ökning av finnar i värsta fall. (Talar av egen erfarenhet)

Ja men fortfarande så ser jag inte vad du tycker är så kul med ts fråga, och som sagt kan man ju få huvudvärk om än det kanske inte är en biverkning som är vanlig.
Citera
2017-06-04, 18:47
  #11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av RadikalFail
Har man kollat regelbundet om dina nivåer gått uppåt?

Ja det är en specialist inom andrologi som har följt upp varje år med kontroll, mitt senaste värde låg på 20-25, innan behandling hade jag 5 i värde.
Citera
2017-06-04, 18:49
  #12
Moderator
Arne.Ankas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Coined
Hur länge ska jag räkna med innan min naturliga produktion kommer igång?
Kanske aldrig, testosterontillskott kan permanent förstöra testiklarnas förmåga att producera testosteron kan även permanent sänka nivån man har naturligt, det är bara att vänta och se vad som händer.

Om du har fungerande testiklar kan pregnyl användas för att stimulera produktionen, inte provat pregnyl nej?

Citat:
Jag ska sluta pga biverkningar. I samråd med läkare.
Vad för biverkningar får du av testogel och varför slutade du med nebido?

Citat:
Ursprungligen postat av RadikalFail
Vad är det som är så lol? Kan kvinnor få liknande biverkningar av östrogen så är det väl inte konstigt om män får så av testosteron.
Faktum är att det finns en stor mängd biverkningar man kan få av medicinska doser av testosteron så du är inne på rätt spår.

Citat:
Ursprungligen postat av 98kur
Förstår att det är högst individuellt vad man anser som biverkningar, dock vid moderata doser testo så är ''biverkningarna'' lite ökad kroppsbehåring samt liten ökning av finnar i värsta fall. (Talar av egen erfarenhet)
Skitsnack skitsnack och åter skitsnack...
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in