2003-08-12, 18:54
äldre konto (old)
Ej medlem
Har käkat rå prisnkorv nu i 3 dagar. Det är ju bara underbart. Perfekt när man kommer hem efter vart på krogen. Det ska vara den gamla typen med skinn och mycket kött. Inte någon skinnfri äckelscan.
Den som är allra godast är packad i butiken.
Citera
2003-08-13, 09:26
äldre konto (old)
Ej medlem
Citat:
Ursprungligen postat av PhreakaliS
Har käkat rå prisnkorv nu i 3 dagar. Det är ju bara underbart. Perfekt när man kommer hem efter vart på krogen. Det ska vara den gamla typen med skinn och mycket kött. Inte någon skinnfri äckelscan.
Den som är allra godast är packad i butiken.

Precis, ingen scan, vi har nån Larssons eller nåt sånt i vår affär, en lokal korv som görs här bara några mil bort, riktigt god.

/Chris
Citera
2009-02-09, 23:10
Medlem
anooonyms avatar
megabump men , älskar rå prinskorv!

är det farligt att äta råa ?
Citera
2009-02-09, 23:36
Medlem
Mhaels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rubberman
Priskorv är det inget fel på...dessvärre blir det bara en gång om året för mig (julbordet) där jag avnjuter sådana...
men tacka vet jag Bullens Pilsnerkorv....där kan vi snacka korv....
mums....

Det är verkligen en av de godaste korvarna (skulle säga godaste men då kommer någon nämna nån riktigt fin-korv^^)
Citera
2009-11-05, 16:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Enkidu
Korv görs av allt spill som inte går att sälja som vanligt kött, dvs en sopstation för allt köttavfall...........kött som tappats på golvet, brosk, mular, öron......vad vet jag....
Tänk på det nästa gång ni käkar korv.

Citat:
Ursprungligen postat av Chris
Jag har också hört det. Har en släkting som jobbade på korv/kött fabrik.
Han har aldrig ätit en korv sen dess. :?
Och bara så ni vet, denniskorvarna e värst, dom fyller dom med massa konstiga saker för att de ska hålla ihop utan skinn!
/Chris

Men snälla, är det känsliga klubben. Vem bryr sig vad det innehåller, det smakar ju fortfarande ok, det är ju inte så att ett öga eller en örsnibb fastnar mellan tänderna :P. Bara att käka och vara glad.
Citera
2009-11-05, 16:33
Medlem
Hispers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av anooonym
megabump men , älskar rå prinskorv!

är det farligt att äta råa ?

Nej, det är inte farligt.
Citera
2009-11-05, 18:10
Medlem
BrainDisorders avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hisper
Nej, det är inte farligt.

Måste väl ändå vara en anledning till att man behöver steka på dom, precis som med mycket annan mat. Tror inte att det är livsfarligt att äta lite rå korv då & då, men att det skulle vara ofarligt en längre tid låter konstigt.

Men jag kan ha fel, någon som vet mer får ju gärna delge information.
Citera
2009-11-06, 04:21
Medlem
hängballens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BrainDisorder
Måste väl ändå vara en anledning till att man behöver steka på dom, precis som med mycket annan mat. Tror inte att det är livsfarligt att äta lite rå korv då & då, men att det skulle vara ofarligt en längre tid låter konstigt.

Men jag kan ha fel, någon som vet mer får ju gärna delge information.
Men herregud, tror du fiskpinnar simmar i havet också? säljs inga RÅA prinskorvar.
Citera
2009-11-06, 15:37
Medlem
Prinskorvar är både rökta och kokade (Ångkokade) i förhand. Generallt finns det nästan ingen rå korv, då det oftast är rökta och kokta innan. Tex wurstar, dennis, wiener (prins är samma sak fast mindre), falu och annat...
F.ö är Denniskorv en restkorv och lågpris, vilket därför folk köper det i stort. Wiener e typ minst dubbelt så dyrt, därav mindre som inhandlar det...
/David
Citera
2009-11-06, 17:28
Medlem
Trinnits avatar
De prinskorvar man köper i affären är som sagt långt från råa.
Själv håller jag med om att de är bäst direkt ur påsen.
Citera
2009-11-07, 00:20
Medlem
pojoels avatar
Jag har faktiskt tröttnat på prinskorv.
Tidigare älskade jag den, men sedan jag började med LCHF har jag blivit så extremt avsockrifierad att jag tycker den smakar sött.
Citera
2009-11-07, 01:01
Medlem
mentometers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pojoel
Jag har faktiskt tröttnat på prinskorv.
Tidigare älskade jag den, men sedan jag började med LCHF har jag blivit så extremt avsockrifierad att jag tycker den smakar sött.

Grattis att du slutat äta inälvs-dö-äckliga-korvar. Inte grattis till LCHF. Töntigt, lycka till.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in