2020-01-16, 06:09
Medlem
motarbetars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av experten10
Det här med att snurra upp sig i teorier som följarna i bästa fall förstår en fjärdedel av påminner om bokstavsvänsterns grupperingar sedan 1960-talet. En grupp utan inflytande, annat än i akademin. Och AltHögern kommer inte att hamna i akademin i det närmaste.

Och så försöker vi raljera i absurdum. Lyssna på avsnittet eller ha vätt och knip käft.
Citera
2020-01-16, 21:55
Medlem
MittNyaSalivs avatar
Citat:
Det här med att snurra upp sig i teorier som följarna i bästa fall förstår en fjärdedel av påminner om bokstavsvänsterns grupperingar sedan 1960-talet. En grupp utan inflytande, annat än i akademin. Och AltHögern kommer inte att hamna i akademin i det närmaste.

Men då kanske Motståndsrörelsens podcast "Mer än ord" passar dej bättre? Nationalism på lätt svenska.
Citera
2020-01-16, 22:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MittNyaSaliv
Men då kanske Motståndsrörelsens podcast "Mer än ord" passar dej bättre? Nationalism på lätt svenska.

Jag är inte så intresserad av det, men tack för tipset. Min egen fattningsförmåga är det inget fel på och på motarbetars uppmaning har jag lyssnat lite mer på Hugin prata på om "evolution", "svaga män", "starka män" och så vidare. Jag är inte imponerad.

Vad är egentligen syftet med ett sådant avsnitt frågar jag mig. Ska de vanliga lyssnarna gå ut och förklara det här med "starka män"? De skulle bli utskrattade.

Jag kan för övrigt tänka mig att det finns folk, icke-sympatisörer, som laddar ner denna podd och lyssnar igenom den för att skratta åt den. Hugin är knappast någon aukturitet om man så säger och det är inte hans fel. Han har helt enkelt hamnat i rollen som "intellektuell" eftersom det inte finns någon annan att ta till.
Citera
2020-01-17, 05:58
Medlem
motarbetars avatar
Citat:
Jag är inte så intresserad av det, men tack för tipset. Min egen fattningsförmåga är det inget fel på och på motarbetars uppmaning har jag lyssnat lite mer på Hugin prata på om "evolution", "svaga män", "starka män" och så vidare. Jag är inte imponerad.

Vad är egentligen syftet med ett sådant avsnitt frågar jag mig. Ska de vanliga lyssnarna gå ut och förklara det här med "starka män"? De skulle bli utskrattade.

Jag kan för övrigt tänka mig att det finns folk, icke-sympatisörer, som laddar ner denna podd och lyssnar igenom den för att skratta åt den. Hugin är knappast någon aukturitet om man så säger och det är inte hans fel. Han har helt enkelt hamnat i rollen som "intellektuell" eftersom det inte finns någon annan att ta till.

Gissar på att avsnittet går ut på att försöka lägga fram teorier om varför den vita västerländska mannen börjat bete sig på ett icke naturligt sätt. De låga testosteronnivåerna är troligtvis en stor bov ihop med östrogen i dricksvattnet, lägg där till andra föroreningar och uppmaningar om ett ickenaturligt leverne. Jag tvivlar faktiskt på att pojkar i början av 1900-talet fick för sig att de var flickor. Snarare såg dom upp till sina fäder och ville följa deras fotspår. Idag är det nog inte lika lätt att hitta en bra fadersgestalt. Ska söner verkligen följa med sina fäder på ett kvällsmöte med den lokala Fi avdelningen t.ex?

Jag tror Hugin kom väldigt nära sanningen här, i alla fall när det gäller dig. Du verkar nämligen tagit till dig utav det han sa. Är det så att Experten10 faller under kategorin flugman?

Det komiska är att du försöker komma på saklig kritik om avsnittet, men du lyckas inte funderar ut något vettigt utan istället ger du dig på Hugin som person. Är det inte bättre att du bara släpper det hela och gå vidare i livet?
Senast redigerad av motarbetar 2020-01-17 kl. 06:09.
Citera
2020-01-26, 13:17
Medlem
Vireks avatar
Nu är Gustav tillbaka, välkommen!
Citera
2020-01-28, 14:27
Medlem
Ja Gustav!
Citera
2020-01-28, 15:24
Medlem
Pallade lyssna på Gustav en halvtimme. Säkert bra människa, men så seg radio. Låg energi.
Citera
2020-01-28, 15:53
Medlem
Flummigt avsnitt som fan. Bra skit haha. Gustav är värsta filosofen D
Citera
2020-01-29, 04:30
Medlem
Jag heter Regiss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Virek
Nu är Gustav tillbaka, välkommen!
Kasselstand?
ska vi veta vem Gustav är i nationella kretsar?

Citat:
Ursprungligen postat av TheAdvisor
Flummigt avsnitt som fan. Bra skit haha. Gustav är värsta filosofen D
Just det...pratar om flow, lika verkligt som elallergi
Senast redigerad av Jag heter Regis 2020-01-29 kl. 04:41.
Citera
2020-01-29, 16:45
Medlem
InDeBetouDeDucks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jag heter Regis
Kasselstand?
ska vi veta vem Gustav är i nationella kretsar?

Just det...pratar om flow, lika verkligt som elallergi
Det lät lite som två män med groggar pratade lite skit... Inte så intressant radio...
Citera
2020-01-31, 00:56
Medlem
Monkeyohahs avatar
Den eviga ledaren Hjälten kan nu förutom att dansa polsk folkdans även lägga till i listan att han läst Illiaden. För den grekisk/polska kulturen har väl starkt influerat den nordiska kulturen? Helt avgörande.

Hatten av i halmstråsjakten på poddlyssnare och schekels.
Hurra!
Citera
2020-02-01, 14:43
Medlem
Kvillebacken1s avatar
Riktigt bra avsnitt det senaste. Bra tagningar om tönten Henrik Jönsson, svärrjevännernas idol Katerina Janousch, lite snack om Iran, problemen i SD Uppland samt ett långt snack om liberalismen i västvärlden.

Dulny och Hugin i högform.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in