2017-06-01, 23:24
Medlem
Finns det möjlighet att teckna blancolån utan att papper skickas ut till vanliga brevlådan?
Hade tänkt att överraska sambon men hon brukar oftast vara först hem och tar hand om posten så jag vill inte att hon ska misstänka nåt.

Kan man få papper till Kivra eller dyl istället? Eller slipper man papper och sånt så länge man söker lånet tillsammans med bankid?
Citera
2017-06-01, 23:56
Medlem
Låter väldigt oseriöst att inte skicka hem ett skuldebrev när det kommer till större lån, ingen bank jag är/har varit kund hos har man kunnat ta bolån, blancolån eller billån genom enbart bankID.
Senast redigerad av kaealy 2017-06-01 kl. 23:59.
Citera
2017-06-01, 23:59
Medlem
Överraska henne genom att dra in på dina egna utgifter för att spara till "presenten" istället. Då visar du prov på att du verkligen menar något med "presenten".

Just a tip from another guy that fucks different chicks every weekend.
Citera
2017-06-02, 19:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av codehunter
Finns det möjlighet att teckna blancolån utan att papper skickas ut till vanliga brevlådan?
Hade tänkt att överraska sambon men hon brukar oftast vara först hem och tar hand om posten så jag vill inte att hon ska misstänka nåt.

Kan man få papper till Kivra eller dyl istället? Eller slipper man papper och sånt så länge man söker lånet tillsammans med bankid?
Jag hoppas att det inte är möjligt då det låter som ett extremt bra sätt för bedragare att utnyttja. Hoppas att du lyckas lösa det på något annat sätt tex be någon vän/anhörig låna och sedan när du överraskat sambon så tar du ett eget lån och betalar tillbaka.
Citera
2017-06-02, 19:52
Medlem
Citat:

Haha, vilken jävla present..
"Här får du en ring som jag tog ett svindyrt blancolån för att ha råd med! GRATTIS!" :P

Skulle min sambo göra det skulle hon nog åka ut rätt omgående...
Citera
2017-06-02, 20:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Stegbil
Haha, vilken jävla present..
"Här får du en ring som jag tog ett svindyrt blancolån för att ha råd med! GRATTIS!" :P

Skulle min sambo göra det skulle hon nog åka ut rätt omgående...
Jo precis vi får hoppas att det var en romatisk resa eller något som är värt något :-)
Citera
2017-06-02, 21:44
Medlem
Jag insåg ganska snabbt att jag kommer få ett skuldebrev hemskickat som man fick skriva på så jag traskade in på banken idag och tog ett lån.
Ränta 4,5% på 2 år kändes rätt ok för min del 😊
Citera
2017-06-02, 21:53
Medlem
Eko-nomens avatar
Citat:

Du kan ansöka om privatlån i Swedbank i deras app och få pengarna utbetalt inom några sekunder! En vän till mig gjorde detta för sitt privata bilköp. Ringde till banken som sade; "ansök i appen, så är pengarna utbetalt direkt sålänge ansökan går igenom".

Inga skuldebrev eller dylikt, ansökte med mobilt bankId
Citera
2017-06-03, 00:00
Medlem
rolemodels avatar
Citat:
Jag insåg ganska snabbt att jag kommer få ett skuldebrev hemskickat som man fick skriva på så jag traskade in på banken idag och tog ett lån.
Ränta 4,5% på 2 år kändes rätt ok för min del 😊

Du går en väldigt ljus framtid till mötes min vän! Att skuldsätta sig som fattig (iom att du måste ta blancolån) för en partner. Hahah. Fy fan. Detta måste ju vara definitionen av looser?
Citera
2017-06-03, 14:25
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av rolemodel
Du går en väldigt ljus framtid till mötes min vän! Att skuldsätta sig som fattig (iom att du måste ta blancolån) för en partner. Hahah. Fy fan. Detta måste ju vara definitionen av looser?
han får väl fitta får vi hoppas? kanske han tycker det är värt det? :P
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in